Bukefalos 26 år!

Träna från marken...

B

**BORTTAGEN**

Jag har just köpt ett sexårigt varmblod som bara blivit riden i skogen ett par gånger. Jag vill nu jobba henne från marken för att bygga upp hennes "ridmuskler" innan jag börjar rida henne, är det nån som kan tipsa mig om övningar?
Hon har lätt för att bli uttråkad och enda gången hon går fram ordentligt är när jag longerar henne...

M

majja22

Longera,tömkör,klättra mycket.Ut och gå långa skogspromenader i olika typer av terränger så hon får lyfta ordentligt på benen.Trava över cavalettibommar kan hon ju också göra fast du står brevid.Viktigt om hon har lätt för att bli uttråkad är att variera träningen mycket!
Lycka till!

:bow:O, du vise :bow:
Precis vad jag hade tänkt att föreslå. Kan tillägga löshoppning med gymnastikserier.

Liknande trådar

Hästhantering Ge mig alla tips ni har för snart ger jag upp och säljer hästen. För snart två år sedan köpte jag min häst, han var då 2 år och kom...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 592
Ridning Hej! Jag är medryttare på en unghäst på ridskolan tills hon ska gå mer lektioner. När jag rider henne så rider vi ut eftersom annars...
Svar
6
· Visningar
886
Ridning Vilka alternativ till järnskor borde jag titta på? Mitt sto har alltid gått med järnskor, sista åren också med sula. Detta efter en...
2
Svar
38
· Visningar
2 015
Träning Hejsan! Behöver tips och råd. Har en väldigt energisk häst som stundvis blir rätt het. Jag kan hantera det i skritt och trav och känner...
2
Svar
28
· Visningar
1 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hopplös hoppare - hjälp!
  • Uppdateringstråd 26

Hästrelaterat

• Bro i hage