Träna från marken...

B

**BORTTAGEN**

Jag har just köpt ett sexårigt varmblod som bara blivit riden i skogen ett par gånger. Jag vill nu jobba henne från marken för att bygga upp hennes "ridmuskler" innan jag börjar rida henne, är det nån som kan tipsa mig om övningar?
Hon har lätt för att bli uttråkad och enda gången hon går fram ordentligt är när jag longerar henne...
 
Longera,tömkör,klättra mycket.Ut och gå långa skogspromenader i olika typer av terränger så hon får lyfta ordentligt på benen.Trava över cavalettibommar kan hon ju också göra fast du står brevid.Viktigt om hon har lätt för att bli uttråkad är att variera träningen mycket!
Lycka till!
 
:bow:O, du vise :bow:
Precis vad jag hade tänkt att föreslå. Kan tillägga löshoppning med gymnastikserier.
 

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 275
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 917
Senast: JohannaB
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 573
Senast: iNHALE
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 218
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp