Träna med stesolid

Jag råkade gå och träna ett styrkepass på gymmet efter att ha fått stesolid inför en mr.
Så nu är jag världens bov som tränar med droger i kroppen..
Är det så?
Borde gymmet kastat ut mig?
Det starkaste jag har hemma är ev paraflexen eller Alvedon då..
Får jag alltså inte träna med stesolid i kroppen utan då bör jag se mig som droganvändare?
Jag fattar inte ens frågan.
Varför skulle du inte kunna träna på stesolid?

Om jag behöver ta större dos kortison behöver jag mötaupp med stesolid eftersom jag reagerar så starkt på kortison.
Blev knottbiten så ögat svullnade igen helt och fick ta kortison för att dämpa. Och stesolid för att klara kortisonet. Körde inte till jobbet men allt här hemma kunde jag sköta.
 
Jag fattar inte ens frågan.
Varför skulle du inte kunna träna på stesolid?

Om jag behöver ta större dos kortison behöver jag mötaupp med stesolid eftersom jag reagerar så starkt på kortison.
Blev knottbiten så ögat svullnade igen helt och fick ta kortison för att dämpa. Och stesolid för att klara kortisonet. Körde inte till jobbet men allt här hemma kunde jag sköta.
Blev starkt ifrågasatt om att träna med droger i kroppen och att gymmet borde kastat ur mig
 

Verkligen! Fy så trist person! Tips ifall du inte visste är att man kan ställa in så man inte ser deras inlägg eller de inte ser dina utan att ta bort som vänner ifall du känner du mått bättre av det @Sonic76 Fy fan vad elakt uttalande i denna kontexten känner jag. Du frågade ju till och med sjukvården, du har verkligen inte gjort något fel.
 
Nej
De flesta gym är tydligen helt fria från sånt.

De flesta gym jobbar med att hålla borta doping. Doping är illegalt bruk av dopingklassade substanser. Medicin utskriven av läkare är per definition inte doping, ens när det gäller narkotikaklassade läkemedel. Finns ingen som helst anledning att argumentera med idioter på den nivån. (Sen har jag svårt att se varför man skulle upplysa hela bekantskapskretsen om vilka mediciner man tagit, men det handlar ju mer om ens personliga säkerhet och inte om vad gymmet skulle tycka.)

(Dock kan man ju om man tävlar på internationell nivå få lite mothugg på vad ens läkare får skriva ut och med vilken diagnos, men det är ju en helt annan fråga. 😅)
 
De flesta gym jobbar med att hålla borta doping. Doping är illegalt bruk av dopingklassade substanser. Medicin utskriven av läkare är per definition inte doping, ens när det gäller narkotikaklassade läkemedel. Finns ingen som helst anledning att argumentera med idioter på den nivån. (Sen har jag svårt att se varför man skulle upplysa hela bekantskapskretsen om vilka mediciner man tagit, men det handlar ju mer om ens personliga säkerhet och inte om vad gymmet skulle tycka.)

(Dock kan man ju om man tävlar på internationell nivå få lite mothugg på vad ens läkare får skriva ut och med vilken diagnos, men det är ju en helt annan fråga. 😅)
Det var mer pga kontexten jag skrev att jag fått stesolid.
Jag har aldrig fått det tidigare så var liksom lite på skämt.
Jag delar gärna med mig av udda saker på fb.
Livet blir lite roligare då.
Sen vet inte alla på mitt fb vilka mediciner jag tar dagligen såklart.
Stesoliden var ju en engångsgrej.
 
Tänkte mest på det du skrev att inget att bry sig om, bra att du tränade osv. Det är ju lite att uppmuntra att träna trots Stesoliden. Och som sagt igen, vill man inte riskera skador så bör man inte träna med Stesolid i sig helt enkelt, konstig sak att ens diskutera tycker jag.
Mitt svar handlade om TS. Hon har redan tränat och hon har förstått att ta det lugnt pga Stesolid. Hon ska inte behöva känna att hon gjort fel. Så, det var bra att hon tränade, inget dåligt. Eftersom hon dessutom klarade det bra och knappt kände av det och detta var en engångsförteelse så är det inte heller något att bry sig om, någons åsikt för att hon tränat den här enskilda gången flera timmar efter en dos inför en mr. Inget som kommer upprepas. Om frågeställningen varit regelbundet bruk hade svaret sett annorlunda ut. Samt om hon planerade att träna, och som nu inte redan gjort det.
 
Mitt svar handlade om TS. Hon har redan tränat och hon har förstått att ta det lugnt pga Stesolid. Hon ska inte behöva känna att hon gjort fel. Så, det var bra att hon tränade, inget dåligt. Eftersom hon dessutom klarade det bra och knappt kände av det och detta var en engångsförteelse så är det inte heller något att bry sig om, någons åsikt för att hon tränat den här enskilda gången flera timmar efter en dos inför en mr. Inget som kommer upprepas. Om frågeställningen varit regelbundet bruk hade svaret sett annorlunda ut. Samt om hon planerade att träna, och som nu inte redan gjort det.
Bra o bra, det är väl alltid bra att komma iväg att träna men jag tycker fortfarande inte det är bra samma dag man tagit stesolid som sagt av en del orsaker. Det är liksom ingenting att försvara, gjort är gjort.
 
Bra o bra, det är väl alltid bra att komma iväg att träna men jag tycker fortfarande inte det är bra samma dag man tagit stesolid som sagt av en del orsaker. Det är liksom ingenting att försvara, gjort är gjort.
Vi har inte samma åsikt. Jag ser inte TS träning som något negativt i sammanhanget och hon ska inte behöva känna så, det är ingen hårdträning och hon hade förstånd att ta det lugnt, av flera orsaker.
 
Bra o bra, det är väl alltid bra att komma iväg att träna men jag tycker fortfarande inte det är bra samma dag man tagit stesolid som sagt av en del orsaker. Det är liksom ingenting att försvara, gjort är gjort.
Stesolid sitter kvar i kroppen rätt länge.

FASS: ”Halveringstiden i eliminationsfasen kan variera mellan 20 och 70 timmar.”
 
Det var mer pga kontexten jag skrev att jag fått stesolid.
Jag har aldrig fått det tidigare så var liksom lite på skämt.
Jag delar gärna med mig av udda saker på fb.
Livet blir lite roligare då.
Sen vet inte alla på mitt fb vilka mediciner jag tar dagligen såklart.
Stesoliden var ju en engångsgrej.

Nä, det är ju inte du som gjort fel på något sätt! Jag är väl mer cynisk kring hur folk ska reagera, och försiktig av den orsaken. Helt okej att bara fortsätta vara sig själv och dra ner rullgardinen för när folk som inte har med saken att göra gnäller.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 402
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 919
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 995
Senast: mars
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 770
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp