Tränare tycker jag tävlar ”för stor klass”

Hoppning123

Trådstartare
Hej!
I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel riden skulle man kunna säga. Han är en modig och duktig hoppare och vi har tävlat lite nu under våren. Vi har tävlat mest LD men flera dubbelnollor och även startat 2 LC:er med 4 och 8 fel (endast nedslag) Nu tränade jag för min tränare sista hoppningen innan cupen då hon lägger en väldigt onödig kommentar om att han är ”för omusklad för att hoppa så högt” och att vi inte hoppar 120 cm på träning än så då kan vi inte hoppa 90 cm på tävling? (Hoppar 110 cm bana på träning)

Jag har alltid varigt den som varigt sist upp i klasserna. Jag har ridit i hela mitt liv och började tävla LD på en annan ponny 2016 och jag tycker än idag att vi var redo för de då. Så att vi inte skulle vara redo för att hoppa LC cup i helgen har jag svårt att förstå. Då mina kompisar som jag började tävla med 2016 bara gått uppåt och uppåt i klasserna och tävlar idag LA, msv B nu

Varför höjer hon hindrena på träning till 110 cm om han är ”gör omusköad för att hoppa LC”? Det handlar väll inte bara om att man kan hoppa högre hemma än på tävling utan mer hur man rider? Menar hon då att jag kan hoppa LC stabilt med bra flyt när jag kan styra runt en 120 cm bana hemma? Även om 120 cm banan blir skit och ponnyn ändast hoppar på fart?

Jag vet att det är svårt att svara på när man inte ser min ridning eller ponnyns språng men tycker ni att jag ska vänta med att tävla LC? Tror vi att det är ”gör högt för mig”?
Man måste ju gå uppåt i klasserna för att lära sig
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
Tävling Jag har en hopphäst som jag vill träna och tävla med men det blir sällan av då jag nästan aldrig har någon som kan följa med. Jag vet...
Svar
15
· Visningar
1 744
Hoppning Hej! Jag har en b-ponny som jag ridit in och håller på att utbilda. Hoppar just nu banor på 80 cm hemma och har varit ute på några pay...
2
Svar
31
· Visningar
6 118
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp