Tränarhörna med infravärme - i ridhus

D

Dobben

Vi ska bygga en "tränarhörna" i vårt oisolerade ridhus. Själva byggnationen är vi på det klara med hur vi ska få till - det blir ett lite upphöjt golv med isolering, en liten sarg med en dörr i samt då ett tak där vi ska skruva dit en infravärmare som sitter riktad neråt/inåt. Allt detta för att våra besökande tränare ska slippa frysa häcken och fötterna av sig under vintern.

Min fråga gäller då infravärmare. Det är ju ett oisolerat ridhus där det blir kallt och fuktigt. Behöver man göra en fast installation eller kan man använda en med stickpropp? Vi tänkte ha en timer till så att den bara går 30 min. i taget - så att ingen glömmer den på... både brandrisk + att de ju drar mycket el.

Blir ju mkt lättare att bara stoppa den i väggen med timern emellan, + att det ju bara är att byta den om den går sönder - men det kanske är en risk att ha en vanlig stickpropp i den miljön?

/Dobben
 
Det borde väl inte vara värre än att ha elkabel till bilen. Se till att allt är jordat för utomhusbruk bara. Smart, det gillar nog instruktörerna. I ett rihus nära mig så har de en sådan hörna.
 
Jag misstror människorna... Hur länge sitter tex timern kvar innan någon kommer på den ljusa idén att koppla förbi den eller att den skulle funka bra till den egna motorvärmaren? Om det inte är en liten anläggning med få besökare skulle jag kolla vad det kostade med en fast installation och knapp eller vred för att sätta på värmen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp