Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här träningsveckan kan sammanfattas med träningsvärk, träningsvärk, träningsvärk! Jag tror aldrig att jag haft så mkt träningsvärk under en vecka förut. Först mage sen ben. Så mkt styrketräning och tre löppass men bara 17 km totalt. Känns väldigt ovant att springa så lite och träna så mkt annat. Men det råder inget tvivel om att jag behöver stärka kroppen så det är bra. Ser fram emot nästa vecka!
 
Här vankas en kortvecka. Tänker ben - rygg/mage - ben. Veckan efter ska jag på screening (blir lite spännande, var gratis så ställer upp med min stela kropp för att massören ska få träna typ) och sen till min fysio. Måste ta tag i min axel :cry: och överlag ta hand om mina axlar/övre rygg. Men det ska bli skönt faktiskt.
 
Här blev det ingen träning idag, hade egentligen planerat bänkpress + knäböj. Men det kändes inte som att det gjorde så mycket, sov konstigt och sen har jag rejäl träningsvärk från igår. Axlar + rumpa fick tydligen jobba ovanligt mycket :D
 
Söndagen som är min skiddag försvann. Trots ett underbart väder tog jag mig aldrig i väg, dagen rann bara iväg. När jag insåg att jag inte skulle hinna ett långpass på skidor bestämde jag mig för att istället se damernas skidskytte på spinningcykeln. Jag tänkte att jag skulle försöka åka som de visade på TV, dvs uppför då skulle jag också klättra.

Det visade sig att den enda kameran ute i spåret var i en lång uppförsbacke :D Det blev jobbigt, tack och lov fick jag plana ut under skyttemomenten...

Körde även lite styrka och det känns att jag inte kört styra aktivt på någon månad, hade problem att klara mina reps, trots att jag fått mer synliga och större muskler, antar att kroppen är ovan att lyfta tyngre och färre gånger utan är inställd på tusentals lättare repetitioner i skidspåret.
 
Idag började jag om på det fyraveckors-program jag körde efter årsskiftet. Tänkte det kunde vara kul att se om man känner nån skillnad.

Det är skillnad! Helt klart. Idag var det bland annat halva burpees och jag som varenda evinnerliga gång får kliva i dem har idag lyckats göra flera stycken med hopp utan att något av mina trasiga knän gick åt pipan :D
 
Tog en skogspromenad igår och hoppades det skulle hjälpa ryggen och det tror jag det gjorde för den kändes bättre senare igår och är helt okej idag. Tänk vilken medicin skogen är egentligen, för både kropp och knopp. Red även två pass igår kväll förutom all vardagsmotion ute på gården med djuren.

Idag ska jag rida på lunchen och ikväll ska jag träna. Ingen löpning utan kör bara rehabprogrammet så hoppas jag ryggen fortsätter kännas bra.
 
Idag började jag om på det fyraveckors-program jag körde efter årsskiftet. Tänkte det kunde vara kul att se om man känner nån skillnad.

Det är skillnad! Helt klart. Idag var det bland annat halva burpees och jag som varenda evinnerliga gång får kliva i dem har idag lyckats göra flera stycken med hopp utan att något av mina trasiga knän gick åt pipan :D
Härligt! :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 877
· Visningar
60 253
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 684
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 674
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 342
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp