Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon här som är duktig på stretchövningar?

Jag är idiotstel när jag sitter med benen i ett V rakt ut framför mig :crazy: Även när jag sitter med en tjock bok under rumpan så här jag svårt att öht räta ut ländryggen/vinkla om höften. Att vika överkroppen framåt är bara att glömma. Finns det någon mildare övning som tar i samma område?
Frog stretch är ibland enklare då du kan anpassa vinkeln genom att dra dig framåt eller bakåt. Du kommer åt ljumskarna mer än insida lår, och det brukar vara där det sätter stopp för många. Men ta det försiktigt i början.
 
Frog stretch är ibland enklare då du kan anpassa vinkeln genom att dra dig framåt eller bakåt. Du kommer åt ljumskarna mer än insida lår, och det brukar vara där det sätter stopp för många. Men ta det försiktigt i början.
Usch ja frog stretch är ju jättebra! Och hemsk 😁

Jag har fått min första dagisbarn-förkylning men har fortfarande hopp om att få gjort mina två pass denna veckan eftersom jag körde ett i måndags och siktar på att vara frisk igen på fredag 🤞 Känns hittills som en ganska lindrig historia denna förkylning så håll tummarna att det stämmer 😅
 
Idag har jag sprungit och det gick över förväntan, mådde halv kasst innan med mycket stress inom mig och när jag sprang blev det bättre en liten stund.

Promenerat 1,3 mil och ska ut på en till tur senare.

Organiserat och fixat med mitt träningsupplägg så imorgon blir första gången med mitt nya schema, går ut hårt med ett benpass och det ska bli så kul!
 
Även jag har, till min egen stora förvåning, tränat idag. Jag mår inget vidare mentalt eftersom min farmor dog igår, och har mest tillbringat tiden i sängen med choklad och/eller vin sedan dess, men kände ändå att det skulle vara skönt att träna ett kort pass idag för att få något annat att tänka på. Det blev några rundor av fem olika övningar för axlar resp. bröst och känns jätteskönt såhär efteråt.
 
Frog stretch är ibland enklare då du kan anpassa vinkeln genom att dra dig framåt eller bakåt. Du kommer åt ljumskarna mer än insida lår, och det brukar vara där det sätter stopp för många. Men ta det försiktigt i början.

Åh den ja! :nailbiting: Inte en favorit och är nog just därför exakt det jag behöver! Ska peta in den som avslut på mina yogasessioner. Tack för tipset!
 
Jag har härmed lyckats med min karantän-yoga-utmaning! :bump: Två 20-30 minuter långa yogapass om dagen i 6 dagar. Väldigt nöjd med kontinuiteten och jag märker att jag mår himla bra mentalt av att få komma igång med rörelse på morgonen.

Imorgon börjar jag dock jobba igen och då innebär "morgonyoga" inte "lugnt klockan 10-yoga", utan "yrvaken klockan 6-yoga". Är dock lockad att prova. Ett tiominutersprogram borde jag ändå kunna få till.
 
Här är det ingen ordning på något just nu pga ”skadad” häst som jag är orolig för och hörselgångsinflammation på mig som är helt fruktansvärt smärtsamt så jag orkar knappt med mig själv utan massa värktabletter :arghh: Så ja, denna veckan får bli som den blir för både mig, hund och hästar. Huvudsaken är att vi överlever, lite så är känslan just nu.
 
Här är det ingen ordning på något just nu pga ”skadad” häst som jag är orolig för och hörselgångsinflammation på mig som är helt fruktansvärt smärtsamt så jag orkar knappt med mig själv utan massa värktabletter :arghh: Så ja, denna veckan får bli som den blir för både mig, hund och hästar. Huvudsaken är att vi överlever, lite så är känslan just nu.
I know the feeling! Det kanske ska vara lite choklad och vin för dig också? :heart
 
Även jag har, till min egen stora förvåning, tränat idag. Jag mår inget vidare mentalt eftersom min farmor dog igår, och har mest tillbringat tiden i sängen med choklad och/eller vin sedan dess, men kände ändå att det skulle vara skönt att träna ett kort pass idag för att få något annat att tänka på. Det blev några rundor av fem olika övningar för axlar resp. bröst och känns jätteskönt såhär efteråt.
Usch jag beklagar din förlust Mineur ❤


Hoppas hästen mår bra snart och krya på dig @FengurLaugar!
 
Beklagar din förlust igen @Mineur :heart Choklad och vin istället för massa måsten är helt klart bättre, iallafall de första dagarna.
Tack fina du! Jag tog det så mycket hårdare än jag trodde att jag skulle göra, men det är ju sådant här som tillhör livet tyvärr! Jag håller massor av tummar för din fina häst, jag vet hur otroligt mycket de betyder för dig och hur mycket du gör för dem! :heart
 
Jag fortsätter att träna lugnt, och mår väldigt bra. Det känns som att jag rör på mig mycket, och tränar, men hinner ändå med mycket annat i livet och har energi över till annat. Det var länge sen jag kände så. Igår kväll skulle jag ut och springa, men var väldigt trött efter jobbet och somnade 20 min på sängen. Sen låg jag kvar och myste med hunden länge, storstädade lägenheten, slängde glas och pantade burkar, handlade och fyllde på med frukost i kylen. Sedan tog jag en långpromenad sent på kvällen i stället för att träna. Utan musik, utan podd, bara tyst och skönt i mörkret. Vaknade idag utvilad i ett städat hem med nyinköpt frukost.

Idag blir det dock det där löppasset och siktar på 5 lugna km innan middagen ☺
 
I går var sämsta löpningen på länge länge. Helt mentalt utmattad, frustrerad, arg och ledsen efter jobbet. Tänkte springa ändå - jag brukar må bättre när jag argspringer i argtakt (så fort att jag känner att jag kommer spy) och samtidigt gråter.
Det började okej och jag bara köttade på i någon form av arga intervaller, hade bestämt mig för 5km.
Efter 2,5km ungefär segnade kroppen dock bara ihop. Hjärnan skrek åt mig att jag måste sluta, så jag fick gå hem.

Vet att jag inte borde tänka att det var ett nederlag, jag försökte ju så gott jag kunde. Men jag blev sjukt besviken - vill ju börja trappa upp och springa långa pass igen i mina sprillans nya glada skor :down:
 
Även jag har, till min egen stora förvåning, tränat idag. Jag mår inget vidare mentalt eftersom min farmor dog igår, och har mest tillbringat tiden i sängen med choklad och/eller vin sedan dess, men kände ändå att det skulle vara skönt att träna ett kort pass idag för att få något annat att tänka på. Det blev några rundor av fem olika övningar för axlar resp. bröst och känns jätteskönt såhär efteråt.
Jag beklagar verkligen förlusten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 877
· Visningar
60 231
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 677
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 664
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 342
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp