Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du googlat träningsprogram för löpning eller lyssnat på poddar ang löpning? Jag tror det skulle vara bra. De flesta som är inriktade på allt över kortdistans kör med två till tre kvalitetspass per vecka som är lite tuffare. Resten är lugna distanspass, långpass och återhämtningspass. Det är inte hållbart att köra slut på sig på varje pass. Varken för kropp eller knopp. De långsamma, ej slitande passen som bygger upp uthålligheten är precis lika viktiga som de snabbare passen. Och ja, utan återhämtning blir träningen bara en slitande nedåtgående spiral. Så försök få in mera vila.
Jag har börjat prenumera på en tidning om träning, läser andra tidningar och lyssnar på lite poddar och lär mig hela tiden men har inte riktigt fått till hur jag ska göra. Måste nog göra någon sorts planering sen. Just nu är fokus att ens ta mig runt korta distanser eftersom konditionen är så dålig. Men det där om att man inte behöver ta ut sig helt är bra att ha i minnet och resten med upplägg också. Förr sprang jag alltid minst 1 mil per dag, ibland mer. Ibland gick jag på tid och satte upp 60-70 minuter. Är så långt därifrån nu.
 
Jag är på svemester och njuter av att få springa på nya roliga och vackra ställen! Igår lyckades jag dock göra min första vurpa. Och så klart var det på en rejält stenig väg och när jag höll lite fart. Var ouppmärksam pga att jag försökte undvika att andas in stora insektsmoln av äckliga småflugor. Och det bar sig inte bättre än att jag snubblade till och rasade i backen som en tung val. Slog upp ett rejält köttsår på ena knät, rejält med skrap på det andra och lite smått i handflatorna. Rann en tjock rännil med blod längs med benet. Och det var lite drygt 6 km ”hem”. Och dessutom i område med en massa folk. Och ungar som glodde förfärat på benet. Så det var så där trevligt. Jag har haft bättre rundor om man säger som så. Som tur var så var iaf utsikten fantastisk!
Aj aj, inte kul att ramla så. Tur att det inte blev värre. Idag känns mitt ben ganska ok fast det var i lördags jag ramlade. Du var inte klumpig, jag var i så fall minst lika klumpigför jag gick ju när min fot bara vek sig helt plötsligt. Har fortfarande sår på benet. Fick du in grus i såren?
 
Ett lätt löppass på förmiddagen där andningen skötte sig utmärkt och yoga 45 minuter på kvällen. Det här låter kanske larvigt men jag städade 75 minuter och mina städningar är som träningspass. Jag går in med hull och hår så intensivt hela tiden att jag svettas och blir trött som om jag tränar, jösses vad jag städar, finns inte en millimeter i min lägenhet som inte är ren nu..
 
Sprint idag, gick nästan in i väggen mitt i klassen och fick dra ned på motståndet. Det blev lite mycket med ett tufft benpass när jag fortfarande hade träningsvärk efter booty:n igår. Men svettigt och skönt ändå, så strunt samma. Det fick vara ok att mjukcykla lite på slutet för att i alla fall hänga med i tempot utan att bryta ihop över styret. 😅
 
Jag är på svemester och njuter av att få springa på nya roliga och vackra ställen! Igår lyckades jag dock göra min första vurpa. Och så klart var det på en rejält stenig väg och när jag höll lite fart. Var ouppmärksam pga att jag försökte undvika att andas in stora insektsmoln av äckliga småflugor. Och det bar sig inte bättre än att jag snubblade till och rasade i backen som en tung val. Slog upp ett rejält köttsår på ena knät, rejält med skrap på det andra och lite smått i handflatorna. Rann en tjock rännil med blod längs med benet. Och det var lite drygt 6 km ”hem”. Och dessutom i område med en massa folk. Och ungar som glodde förfärat på benet. Så det var så där trevligt. Jag har haft bättre rundor om man säger som så. Som tur var så var iaf utsikten fantastisk!

Men jösses - ordentligt dramatiskt! Hur gick det med knäet?
 
Idag blev det vila efter 3pass på raken, rätt skönt det också! Skulle åkt till gymmet men mannen som är sjuk och samtidigt haft hand om 2 sjuka barn (1,5 och 3år) så han behövde lite byte av luft:rofl:
Imorgon drar jag och kiddos till husvagnen och jag planerar att ta med cykelvagnen som går att göra till löparvagn för 2, har inte använt den alls i år nästan så den kan va lite rolig att ta med så jag får in ett par löppass även på campingen:)
 
Jag är på svemester och njuter av att få springa på nya roliga och vackra ställen! Igår lyckades jag dock göra min första vurpa. Och så klart var det på en rejält stenig väg och när jag höll lite fart. Var ouppmärksam pga att jag försökte undvika att andas in stora insektsmoln av äckliga småflugor. Och det bar sig inte bättre än att jag snubblade till och rasade i backen som en tung val. Slog upp ett rejält köttsår på ena knät, rejält med skrap på det andra och lite smått i handflatorna. Rann en tjock rännil med blod längs med benet. Och det var lite drygt 6 km ”hem”. Och dessutom i område med en massa folk. Och ungar som glodde förfärat på benet. Så det var så där trevligt. Jag har haft bättre rundor om man säger som så. Som tur var så var iaf utsikten fantastisk!
Men fy vad obehagligt! Usch, jag får ont i knäet bara jag tänker på det! Hoppas du är okej under omständigheterna :heart
 
Resultatet efter Chloe Ting utmaningen var mycket, mycket större än jag trodde :eek: Undrar lite om det verkligen är sant :D

Mätresultat (skriver bara hur mycket skillnad det är, vill inte riskera att trigga någon)
Byst -1 cm
Midja - 6,5 cm
Höft -2,5 cm
V. Arm -0,5 cm
H. Arm -0,5 cm
V. Lår -3 cm
H. Lår -5 cm

I vikt har jag gått ner 3,4 kilo :nailbiting:

Men framförallt! Har jag sett jättestora förbättringar i övningarna. Jag är mycket starkare och klarar i princip alla övningar mycket bättre än innan. Störst skillnad ser jag i upp och ner plankan - där jag kunde göra en repetition på 30 sekunder i början, och nu gör 6-8. :bump:

Detta helt utan att ändra mina kostvanor alls. Jag äter fortfarande choklad varje dag och förra helgen åt jag både pizza och hamburgare med två milkshakes till 🙈
Var smart nog att ta bilder på mig framifrån, på sidan och bakifrån och det är massor skillnad!

Jag lär fortsätta med högintensiv träning, tycker det är kul och utvecklande.
 
Resultatet efter Chloe Ting utmaningen var mycket, mycket större än jag trodde :eek: Undrar lite om det verkligen är sant :D

Mätresultat (skriver bara hur mycket skillnad det är, vill inte riskera att trigga någon)
Byst -1 cm
Midja - 6,5 cm
Höft -2,5 cm
V. Arm -0,5 cm
H. Arm -0,5 cm
V. Lår -3 cm
H. Lår -5 cm

I vikt har jag gått ner 3,4 kilo :nailbiting:

Men framförallt! Har jag sett jättestora förbättringar i övningarna. Jag är mycket starkare och klarar i princip alla övningar mycket bättre än innan. Störst skillnad ser jag i upp och ner plankan - där jag kunde göra en repetition på 30 sekunder i början, och nu gör 6-8. :bump:

Detta helt utan att ändra mina kostvanor alls. Jag äter fortfarande choklad varje dag och förra helgen åt jag både pizza och hamburgare med två milkshakes till 🙈
Var smart nog att ta bilder på mig framifrån, på sidan och bakifrån och det är massor skillnad!

Jag lär fortsätta med högintensiv träning, tycker det är kul och utvecklande.

Det är roligt när träningen ger resultat! På flera sätt!
 
Resultatet efter Chloe Ting utmaningen var mycket, mycket större än jag trodde :eek: Undrar lite om det verkligen är sant :D

Mätresultat (skriver bara hur mycket skillnad det är, vill inte riskera att trigga någon)
Byst -1 cm
Midja - 6,5 cm
Höft -2,5 cm
V. Arm -0,5 cm
H. Arm -0,5 cm
V. Lår -3 cm
H. Lår -5 cm

I vikt har jag gått ner 3,4 kilo :nailbiting:

Men framförallt! Har jag sett jättestora förbättringar i övningarna. Jag är mycket starkare och klarar i princip alla övningar mycket bättre än innan. Störst skillnad ser jag i upp och ner plankan - där jag kunde göra en repetition på 30 sekunder i början, och nu gör 6-8. :bump:

Detta helt utan att ändra mina kostvanor alls. Jag äter fortfarande choklad varje dag och förra helgen åt jag både pizza och hamburgare med två milkshakes till 🙈
Var smart nog att ta bilder på mig framifrån, på sidan och bakifrån och det är massor skillnad!

Jag lär fortsätta med högintensiv träning, tycker det är kul och utvecklande.
Wow vad häftigt! Bra jobbat! Var detta under en månad, alltså?

Funderar på att göra en liknande mätning innan jag går tillbaka till crossfit på riktigt (det ser ut som att de kan få lov att öppna 14 september). Det känns verkligen som att min kropp har ändrat sig sedan det tog stopp för det eftersom jag inte kunnat hålla igång med alls samma sorts träning, trots att jag verkligen försökt. Vore kul att se om det stämmer, och i så fall hur mycket!
 
Resultatet efter Chloe Ting utmaningen var mycket, mycket större än jag trodde :eek: Undrar lite om det verkligen är sant :D

Mätresultat (skriver bara hur mycket skillnad det är, vill inte riskera att trigga någon)
Byst -1 cm
Midja - 6,5 cm
Höft -2,5 cm
V. Arm -0,5 cm
H. Arm -0,5 cm
V. Lår -3 cm
H. Lår -5 cm

I vikt har jag gått ner 3,4 kilo :nailbiting:

Men framförallt! Har jag sett jättestora förbättringar i övningarna. Jag är mycket starkare och klarar i princip alla övningar mycket bättre än innan. Störst skillnad ser jag i upp och ner plankan - där jag kunde göra en repetition på 30 sekunder i början, och nu gör 6-8. :bump:

Detta helt utan att ändra mina kostvanor alls. Jag äter fortfarande choklad varje dag och förra helgen åt jag både pizza och hamburgare med två milkshakes till 🙈
Var smart nog att ta bilder på mig framifrån, på sidan och bakifrån och det är massor skillnad!

Jag lär fortsätta med högintensiv träning, tycker det är kul och utvecklande.

Huzza! :banana: Imponerande hur mkt det påverkar... jag har blivit lite kär i högintensiv träning sedan jag börjat. Men har inga mätresultat, bara svett och flås. :rofl:
 
Wow vad häftigt! Bra jobbat! Var detta under en månad, alltså?

Funderar på att göra en liknande mätning innan jag går tillbaka till crossfit på riktigt (det ser ut som att de kan få lov att öppna 14 september). Det känns verkligen som att min kropp har ändrat sig sedan det tog stopp för det eftersom jag inte kunnat hålla igång med alls samma sorts träning, trots att jag verkligen försökt. Vore kul att se om det stämmer, och i så fall hur mycket!
Nej utan bara 2 veckor 🙈
 
Jag var tvungen att googla Chloe Ting. Nästan så jag blir sugen att testa bara för att se om det faktiskt funkar 😅 Är väldigt skeptisk till sådan "löften" om snabba resultat annars.
Jag var också skeptisk. Tänkte att jag kanske går ner pyttelite i vikt, och kanske förlorar någon cm någonstans. Men tydligen svarade min kropp jättebra på högintensiv träning och övningarna som var med i programmet. :up:
 
Jag var också skeptisk. Tänkte att jag kanske går ner pyttelite i vikt, och kanske förlorar någon cm någonstans. Men tydligen svarade min kropp jättebra på högintensiv träning och övningarna som var med i programmet. :up:

Jag är sugen på att prova bara för att se om det funkar :D Tror min rygg ska fixa den typen av träning också, annars får jag bara avbryta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 877
· Visningar
60 243
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 678
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 666
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 342
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp