Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Resultatet efter Chloe Ting utmaningen var mycket, mycket större än jag trodde :eek: Undrar lite om det verkligen är sant :D

Mätresultat (skriver bara hur mycket skillnad det är, vill inte riskera att trigga någon)
Byst -1 cm
Midja - 6,5 cm
Höft -2,5 cm
V. Arm -0,5 cm
H. Arm -0,5 cm
V. Lår -3 cm
H. Lår -5 cm

I vikt har jag gått ner 3,4 kilo :nailbiting:

Men framförallt! Har jag sett jättestora förbättringar i övningarna. Jag är mycket starkare och klarar i princip alla övningar mycket bättre än innan. Störst skillnad ser jag i upp och ner plankan - där jag kunde göra en repetition på 30 sekunder i början, och nu gör 6-8. :bump:

Detta helt utan att ändra mina kostvanor alls. Jag äter fortfarande choklad varje dag och förra helgen åt jag både pizza och hamburgare med två milkshakes till 🙈
Var smart nog att ta bilder på mig framifrån, på sidan och bakifrån och det är massor skillnad!

Jag lär fortsätta med högintensiv träning, tycker det är kul och utvecklande.
Men jösses, hur lång tid varje dag tar det?
 
Promenerat 1 mil och kört ett fantastiskt pass på gymmet där jag klarade tyngre vikter än någon gång innan på flera övningar. Kände mig så stark. Var jätte trött efter en lång och backig promenad innan så visste inte om jag skulle orka alls men viljan drog mig dit och det gick ju bra.
 
Crosschallenge idag, 45 och inte 60. Jag blir lagom död på trekvart ändå. Lade på lite extra vikter på ryggövningarna, knäböj och rodd den här gången också och pressade. Men jag vågar inte riktigt köra på i lyften över huvudet, fegar då jag är så himla svag i överkroppen och är rädd att lyfta fel eller tappa, så jag kör hantlar för att inte vara beroende av stången - men då kommer jag inte upp så mycket i vikt heller, så tja... kanske nästa gång.

Röd och helt genomsvettig på slutet i alla fall, det är rätt jävligt med styrka och kondition direkt på varandra utan pauser. :laugh:
 
Tog årets första bad idag och det var så kallt att jag bokstavligen tappade andan...

Efter ett par timmar vid sjön var jag rastlös och gick till gymmet och sprang, blev 1 km mer än vad jag hade satt som mål så det var ju super roligt. Var precis som du @Lager helt genomsvettig och röd, kom hem och såg att det såg ut som jag just gått ute i regnet för att jag var så svettig och dessutom tomatröd i ansiktet med håret åt alla håll och kanter. Super snygg :D
 
Förmiddagsspinning trots sol och badvärme, RPM den här gången. Lite tjurig och PMS:ig men jag gillar den här instruktören som lyckats vara sådär positivt hetsande hela tiden - nuuu ska vi uppför backen, lägg på, lägg på, 200 meter kvar, håll undan för klungan! :D Visualisering funkar på mig.

Lika illröd och svettig idag. Jag har haft en bild av att man blir mindre svettig och mindre trött ju mer man tränar, men det ända som händer är att jag kör tyngre vikter, mer belastning, djupare övningar, etc. Slutkörd varenda gång. :o
 
Förmiddagsspinning trots sol och badvärme, RPM den här gången. Lite tjurig och PMS:ig men jag gillar den här instruktören som lyckats vara sådär positivt hetsande hela tiden - nuuu ska vi uppför backen, lägg på, lägg på, 200 meter kvar, håll undan för klungan! :DVisualisering funkar på mig.

Lika illröd och svettig idag. Jag har haft en bild av att man blir mindre svettig och mindre trött ju mer man tränar, men det ända som händer är att jag kör tyngre vikter, mer belastning, djupare övningar, etc. Slutkörd varenda gång. :o
Jag läste någonstans att man svettas mer när man är vältränad men vet inte om det stämmer. Jag blir inte heller mindre svettig och precis som du så ökar jag ju på belastningen så svårt att veta vad som är vad.
 
Jag fick hålla hårt i mig själv för att inte gå till gymmet, hade bestämt att ha en vilodag oavsett vad huvudet vill för att ge kroppen återhämtning. Har dock promenerat mer än 2 timmar och ska ut på en till runda senare med hundarna. Senaste promenaden satte jag på glad musik och gick snabbt/powerwalkade så jag svettades rejält i ca 40 minuter.

I början av veckan började jag med Deep strech med Adriene och förvånades över att jag fortfarande hade rätt så hög flexibilitet fast jag trodde jag helt stelnat till ( är överrörlig enligt alla sjukgymnaster sen jag var barn fram till nu) för jag känner mig stelare men allt är visst relativt, vissa saker i programmet är svårare och inte så bekväma men jag klarar det mesta. Och jag märker redan skillnad, det jag inte klarade i tisdags börjar gå nu och i alla fall åt rätt håll, experimenterar med att stretcha djupare, gå högre,sträcka ut längre, gå ner lägre , kontroll på kroppens detaljer som hur jag pekar med tårna osv. Men oj vad det programmet tar, både styrka, balans och flexibilitet. Ska fortsätta för att klara allt och för att min kropp blir glad av den träningen. 45 minuter för både huvud och kropp.
 
Resultatet efter Chloe Ting utmaningen var mycket, mycket större än jag trodde :eek: Undrar lite om det verkligen är sant :D

Mätresultat (skriver bara hur mycket skillnad det är, vill inte riskera att trigga någon)
Byst -1 cm
Midja - 6,5 cm
Höft -2,5 cm
V. Arm -0,5 cm
H. Arm -0,5 cm
V. Lår -3 cm
H. Lår -5 cm

I vikt har jag gått ner 3,4 kilo :nailbiting:

Men framförallt! Har jag sett jättestora förbättringar i övningarna. Jag är mycket starkare och klarar i princip alla övningar mycket bättre än innan. Störst skillnad ser jag i upp och ner plankan - där jag kunde göra en repetition på 30 sekunder i början, och nu gör 6-8. :bump:

Detta helt utan att ändra mina kostvanor alls. Jag äter fortfarande choklad varje dag och förra helgen åt jag både pizza och hamburgare med två milkshakes till 🙈
Var smart nog att ta bilder på mig framifrån, på sidan och bakifrån och det är massor skillnad!

Jag lär fortsätta med högintensiv träning, tycker det är kul och utvecklande.
Vilken av dom hade du kört?
 
Kom ganska nyss hem efter en trailrunda, varvade löpning med att promenera. Det blev 7km löpning och 3km promenad. Funkade jättebra och jag blev inte så där utmattad och yr efteråt som jag brukar bli när det är varmt.
Ska nog fortsätta så när det är så här varmt. Blir så ohejdat varm när jag springer av någon anledning.
 
Sitter och kollar på Yogamattor. Den jag har och köpte för 50 kronor för en massa år sen börjar slitas sönder och släppa små bitar.
Vill ha en något tjockare (typ 6mm).
Men jösses vad dyra mattor det finns!? :eek:
 
Sitter och kollar på Yogamattor. Den jag har och köpte för 50 kronor för en massa år sen börjar slitas sönder och släppa små bitar.
Vill ha en något tjockare (typ 6mm).
Men jösses vad dyra mattor det finns!? :eek:
Jag vill också ha en ny matta, min är inne på 10+ år med märken från 2 valpar som krafsat på den. Min gammelhund brukade leka på mattan när han var valp och nu när jag började träna hemma igen för ca 2 månader sen tycker han den är jätte bra att krafsa på och gnida sig på. Vill också ha en tjockare för min är jätte tunn. Säg till om du hittar någon bra till vettigt pris. Jag visste inte att dom var dyra, ska ta mig en kik nu.
 
Jag kunde inte somna i natt så jag satte på Deep strech och körde ett pass mitt i natten, det fungerade! Blev både smidigare och trött, somnade kort efter att passet var slut fast det innan kändes omöjligt att somna. Så lite natträning också fick jag visst till. Plus att jag var super hungrig så var tvungen att äta en proteinbar och en banan mitt i natten för det gick inte att sova annars.

Sen december är min kropp helt ur fas, jag har grava sömnproblem och ingen ordning på nått fast jag har fasta rutiner, bara det att min kropp inte bryr sig om mina rutiner. Blir därför så att jag ibland tränar mitt i natten, går långpromenad 4-5 på morgonen, hänger på låset när gymmet öppnar, tränar styrka eller yoga hemma på udda tider osv. Om det går försöker jag ligga kvar ett tag för vilans skull men till slut tröttnar jag på att bara ligga där.
 
Sitter och kollar på Yogamattor. Den jag har och köpte för 50 kronor för en massa år sen börjar slitas sönder och släppa små bitar.
Vill ha en något tjockare (typ 6mm).
Men jösses vad dyra mattor det finns!? :eek:
Jag vill också ha en ny matta, min är inne på 10+ år med märken från 2 valpar som krafsat på den. Min gammelhund brukade leka på mattan när han var valp och nu när jag började träna hemma igen för ca 2 månader sen tycker han den är jätte bra att krafsa på och gnida sig på. Vill också ha en tjockare för min är jätte tunn. Säg till om du hittar någon bra till vettigt pris. Jag visste inte att dom var dyra, ska ta mig en kik nu.
Jag har också tittat på mattor senaste dagarna. Har alltid köpt de billigaste mattorna men tycker inte att de håller så länge. Funderar på att prova en i kork men har inte bestämt mig. Säg till om ni kommer fram till vad som är bäst :p
 
Ett ridpass på min helt nya ridbana (som blev klar igår) igår och sen en del vardagsmotion när ungarna red, shettisen skulle motioneras och gräsmattan förberedas för klippning osv :)
 
Tycker ni träningskläderna är viktiga? Jag upplever enorm skillnad nu när jag uppdaterat min träningsgarderob med träningstrosor som sitter bekvämt, nya sport bh ar med super stöd provat tusentals tights och fastnat för Stronger som tyvärr är jätte dyra men passar min kroppsform och sitter suveränt och nya tränings t-shirts. Det blev ganska dyrt med allt, eller mycket dyrt men jag blir glad av mina färgglada tights, jag kan fokusera på träningen när alla kläder sitter som dom ska och inte stör osv. Som tights, har haft jätte svårt att hitta några som inte glider ner eller som inte viker sig i midjan och som inte har sömmar som stör.Behöver flera uppsättningar av allt eftersom jag tränar 5-6 ggr/vecka på gymmet. Hemma kan jag köra i t-shirt så då är inte kläderna så viktiga. Men mina träningskläder är så sköna att jag lever i dom även utanför träningen.

Upplever ni någon skillnad med olika kläder? Vad har ni på er när ni tränar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
93 94 95
Svar
1 898
· Visningar
60 849
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 789
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 755
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 348
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp