Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte gett mig ut på någon löpträning sen snön kom pga vet inte riktigt hur jag ska klä mig och vill kanske helst inte köpa nya kläder som inte kommer användas så mycket.

Däremot fortsätter jag kämpa på med Sandra Fribergs Nyårskicken, har nu gjort 5 av 12 pass. Jag får oftast göra den enklare varianten av övningen pga så himla otränad, men jag blir iaf svettig och pulsen går upp. Jag tänker att jag nog ska köra hela ett varv till sen men kommer köra Minibandskicken emellan :) blir kul att se om jag känner någon skillnad mot första vändan, om jag kanske klarar fler av de vanliga övningarna och inte bara kör de lätta.
 
Har fått ta det lite lugnt med träning i veckan, mest sett till att jag hållit vardagsmotionen igång. Sjuka barn, noll sömn och jobb gör ju inte underverk för egentiden :cool:
Men fick en så jäkla bra födelsedagspresent av min man idag! En träningsweekend på valfri plats när Corona är över:bow: Blev sjukt glad för det!
 
Snörade på mig skorna klockan 5 och gick ut och joggade 5 km i 15 minusgrader. Bara man ger sig f på att komma ut så går det.

Hjälp vilket pannben! Jag tycker jag har pannben i andra sammanhang men jag har två akilleshälar i momenten "kl 5"/TIDIG morgon och "15 minusgrader"/KYLA/vinter i ordets normala bemärkelse.

Eventuellt att jag hade klarat av något sådant en gång, om mitt liv var akut hotat. (Men jag känner mig inte alls säker att jag hade gjort det ens då.) Nej, ge mig kvällar, regn och motvind så är jag mer i min vana miljö och har mer skånsk sisu!
 
Vilken dag :love: Premiärtur på nya skidorna i sol och -15, kan inte bli bättre!

MVIMG_20210115_095930-02.jpeg
 
Alltså jag ÄR så sugen på att träna hårt! Sådär så att det riktigt bränner i lungorna och musklerna och man känner sig riktigt utpumpad efteråt. Med tanke på hur konditionen kändes under dagens raska promenad lär det inte krävas särskilt mycket för att jag ska uppnå den känslan när jag väl drar igång igen... :o
 
Hjälp vilket pannben! Jag tycker jag har pannben i andra sammanhang men jag har två akilleshälar i momenten "kl 5"/TIDIG morgon och "15 minusgrader"/KYLA/vinter i ordets normala bemärkelse.

Eventuellt att jag hade klarat av något sådant en gång, om mitt liv var akut hotat. (Men jag känner mig inte alls säker att jag hade gjort det ens då.) Nej, ge mig kvällar, regn och motvind så är jag mer i min vana miljö och har mer skånsk sisu!
Regn vill jag också ha! Hatar vintern.
Men jag är trött efter jobbet så även om det tar emot på morgonen så är efter jobbet ännu värre.
Har plan att jogga varannan dag så länge inte fot eller knä säger ifrån för mycket och jag håller hårt på planer.
Min kropp har tillkortakommanden men pannbenet väger upp det.
 
Jag joggade också varannan dag från början av december, eller egentligen från mitten på november med en veckas paus pga kortvarig feber och ett par dagar som jag inte alls kände mig frisk. Och planen är att fortsätta med det!

Men - just mot snö och kyla viker mitt pannben ner sig ungefär så här lätt (i alla fall att springa i snö och kyla, jag tar mig ju ut och går eller rider eller ev åker skidor i alla fall, och sitter inte bara och äter chips :laugh: ) :

56168001_2356757214344045_6756941119566643200_o.jpg

(Min dåliga karaktär påverkas nog också av att det förväntas vara kallt och snö så korta perioder här, annars hade jag nog rustat mig lite bättre med skor och kläder som kunde göra det något mindre tortyraktigt.)
 
Vi har också massor av snö och jag älskar det! :love: Igår pulsade jag runt i skogen i pudersnö på lunchen, det var verkligen precis vad jag behövde mitt i en intensiv arbetsdag. Blev alldeles glad :D

Idag åkte jag längdskidor för första gången på två år! Jättehärligt! Trots dåligt glid, halvkass kondis, lite skav på både händer och fötter :D Var ute i 1 h 10 min och självförtroendet växte ganska mycket, kände mig oväntat stabil och ramlade inte en enda gång även om det var nära några gånger :angel:

F5010810-98AD-47F0-9C68-4C1E4FB6033C.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 909
· Visningar
61 097
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 898
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 861
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 349
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp