Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver köpa lite nya träningskläder, vilka märken gillar ni mest? Behöver några par tights, prio är hög sömlös midja, bra passform och gärna lite kortare ben, typ 7/8-längd. Fickor för mobil etc. behövs inte. Vill även ha nya linnen i lite lösare passform, några tips där?

Jag gillar kompressionstights från 2xu, använder dem vid löpning, fotboll och för återhämtning! :up:
Sen gillar jag det mesta från puma.. och Nike har bra linne!
 
Helt värdelös dag :( Tur att jag tog mig ut och joggade igår. Idag hade jag tänkt köra ett styrkepass hemma, men först blev det övertid på jobbet oh sedan hade jag glömt ett möte i zoom på kvällen. Hade bara 90 min däremellan och då hann jag äta och gå med hunden. That's it.

Jag är så jäkla trött på att vara trött och seg och ännu mer trött på att aldrig kunna hålla vid en träningsplan... :banghead: :rage:
 
Två promenader och träning har det blivit idag. Körde lite extra massage och stretch på ryggen för den har varit väldigt stel och öm idag. Så antingen hatar den mig ännu mer imorgon eller så har den slappnat av lite, den som lever får se 😅
 
Behöver köpa lite nya träningskläder, vilka märken gillar ni mest? Behöver några par tights, prio är hög sömlös midja, bra passform och gärna lite kortare ben, typ 7/8-längd. Fickor för mobil etc. behövs inte. Vill även ha nya linnen i lite lösare passform, några tips där?

Jag gillat reloads tights. Väldigt sköna!
Inga tips på linnen dock, använder cropade toppar :o
 
Behöver köpa lite nya träningskläder, vilka märken gillar ni mest? Behöver några par tights, prio är hög sömlös midja, bra passform och gärna lite kortare ben, typ 7/8-längd. Fickor för mobil etc. behövs inte. Vill även ha nya linnen i lite lösare passform, några tips där?
Mina absolut skönaste tights är ett par med sömlös midja från Aim'n. Väldigt bra kvalitet än så länge (har använt dem flitigt i ca 1,5 år) och dessutom känns det kul att stötta ett ungt och svenskt företag :) Linnen har jag sämre koll på, men jag köpte ett med lös passform på Stadium (SOC) i höstas som är väldigt luftigt och skönt. Annars brukar jag gilla Reeboks toppar!
 
Jag har haft en nästan osannolikt rörig och strulig dag och var alldeles skakig av stress och adrenalin när jag slog igen jobbdatorn vid 19:30, så det fanns inte på kartan att jag skulle träna idag. Det blev hämtmat och vin i soffan istället. Imorgon har alla förutsättningar för att vara en minst lika kaosartad dag, så jag tror jag sparar det där med träning till helgen. Tack gode gud för att det snart är helg!
 
Jag har aldrig tränat på morgonen innan men iom covid har jag blivit tvungen till det för att undvika peak-tider i gymmet och helt plötsligt tycker jag det funkar finfint. Dessutom som du skriver underlättare det ju familjelogistiken också. Egentligen är det naturligt, jag är kvällstrött och har absolut inte min prime time efter kl 15.

Djupt imponerad dock över att genomföra träningspass i den kylan, det hade jag verkligen inte pallat. Kudos!
Nä det är samma här, är egentligen mer trött och ofokuserad på em/kväll. Ska testa mig fram lite :)

Haha tack! Det är nog en vanesak (det med). Mycket kläder så funkar det bra. Man behöver inte duscha lika ofta :D Handskar behövs dock och det är ju ett minus. Men jag tränar inte megatungt ändå :)
 
Skulle vila var det tänkt men senaste dagarnas promenader tog inte alls så hårt på mig som jag fruktade, och när jag fick en stund över efter jobbet tog jag ett kort danspass med lättare rörelser och mycket stretching efteråt. Känns som att jag kanske kan börja lita på min kropp igen (ta i trä).
 
Haft en synnerligen bra träningsvecka. Backade förra veckan i baslyften och ökade lite från det denna vecka. 5 set 3 reps 80 kg i böjen, 3 set 2 reps + 1 set 3 reps 57,5 kg i bänk och 4 set 3 reps 90 kg i mark. Nästa vecka är planen att reppa på det som tidigare varit PB 1RM i mark och bänk. Marken kändes vansinnigt enkel idag så det är jag inte orolig över men bänken har jag suttit fast på platån ett par veckor.

Däremot kvaddade jag höger axel igår när jag körde militärpress :grin: :cry: kändes så jäkla bra så lastade på 40 kg och körde en fyra. Har haft ont efter det men förhoppningsvis så släpper det till nästa vecka. Och med det sagt säger jag todilo till militärpress. Hur kul det än är så kommer jag varken bli stark i övningen eller hålla för det. Hantelpress går betydligt bättre och ger inga känningar.
 
Kör nytt mode😂
6 km joggingrunda avklarad.
Vågen sa 60,0 kg.😊
DD944DA1-0590-48DF-8912-7B4227E236B1.jpeg
 
Hälsa kan ju absolut höra ihop med vikt.
Men jag ska göra om och göra rätt.

Men det står ju i första inlägget vad tråden handlar om. Vikthets ej välkommet. Därav de andra trådarna för just vikt.

Själv tycker jag det är skittråkigt när folk blandar både träning, hälsa och vikt. De behöver inte alls ha med varandra att göra och vikt pratar vi om så mycket om ändå.
 
Men det står ju i första inlägget vad tråden handlar om. Vikthets ej välkommet. Därav de andra trådarna för just vikt.

Själv tycker jag det är skittråkigt när folk blandar både träning, hälsa och vikt. De behöver inte alls ha med varandra att göra och vikt pratar vi om så mycket om ändå.
Och jag missade det, FÖRLÅT!
 
Känner att mina senaste inlägg har gått i moll, så här kommer äntligen ett i fullständig dur.

Unnade mig en skidlunch idag, tempen har droppat till -3 och solen ville bryta fram bakom tunna moln. Kom i väg till skidspåret och stötte ihop med en bekant. Hon gav tydliga indikationer på att hon vill åka med mig och här måste jag erkänna att lade fram alla mina prestationsångestkänslor. Jag har som redan tidigare nämnt att jag har lite komplex för att jag alltid varit "sämst" i konditionsrelaterade idrotter och hon är så sportig och har tävlat. Jaja, tänkte jag jag får väl ta skammen att släppa och säga "det här går för fort för mig" :nailbiting:. Det visade sig att vi matchade rätt bra och hade en jättetrevlig skidtur.:) Så nu studsar jag lite på moln här endorfinfylld av ett underbart väder och ett härligt motionspass. Dessutom klappar jag mig själv på axeln och säger " Där ser du Derivata, du är inte så dålig som du alltid tror". Jag stod och bubblade så mycket i duschen att jag råkade smeta intimolja i ansiktet:o

En annan sak som jag fick tillfälle att testa, eftersom att jag alltid åker ensam bryter jag ju alltid vinden. Nu fick jag tillfälle att ligga bakom och vilken skillnad. Jag var rätt sliten efter ett uppförsparti men vilken chans till återhämtning att ligga bakom när det sedan plattade ut. Jag vet hur slitigt just det där partiet är när man åker själv.

Nu ska jag bubbla vidare i fredagen :banana:
 
Tror jag ska starta en undergrupp med namn icke-träningstråden :meh: Ikväll blev det heller inget. Fick åka till stallet efter jobbet då min häst blivit hängig efter vaccinering. När jag väl kom hem var jag så hungrig så jag orkade inte ens tänka på styrketräning... så nu sitter jag har med lite plockmat och ett stort glas vin. Jag har gett upp.
 
Tror jag ska starta en undergrupp med namn icke-träningstråden :meh: Ikväll blev det heller inget. Fick åka till stallet efter jobbet då min häst blivit hängig efter vaccinering. När jag väl kom hem var jag så hungrig så jag orkade inte ens tänka på styrketräning... så nu sitter jag har med lite plockmat och ett stort glas vin. Jag har gett upp.
Tycker inte du ska ge upp. Du tänker ju ändå på det och det i sig är ett steg i rätt riktning :heart
 
Tycker inte du ska ge upp. Du tänker ju ändå på det och det i sig är ett steg i rätt riktning :heart

Nä, det blir träna i helgen. Men jag har gett upp för dagen. Kan lika gärna dricka rövin och äta upp sånt jag har i skåpet som tydligen inte var tillåtet i min nya antiinflammatoriska kosthållning som jag håller på gå över till :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 919
· Visningar
61 326
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 916
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 889
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 353
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp