Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mineur

Trådstartare
Moderator
I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett ambitionsnivå och förmåga. Skryt är alltid varmt välkommet, men det är däremot inte kroppshets eller vikthets. Här fokuserar vi på allt som får oss att må bra helt enkelt, både mentalt och fysiskt!
 
Jag fattade det drastiska beslutet att ta bort "kost" från trådens titel, är det någon som motsätter sig det? Jag tänker att det är så väldigt sällan sådant kommer upp, och gör det det så kan det ju lika gärna falla under "hälsa"... Eller tänker jag tokigt nu? Säg till i så fall så petar jag in kost i rubriken igen!
 
Jag fattade det drastiska beslutet att ta bort "kost" från trådens titel, är det någon som motsätter sig det? Jag tänker att det är så väldigt sällan sådant kommer upp, och gör det det så kan det ju lika gärna falla under "hälsa"... Eller tänker jag tokigt nu? Säg till i så fall så petar jag in kost i rubriken igen!

Håller med dig, det kan lika gärna fall in under hälsa :)
 
Jag fattade det drastiska beslutet att ta bort "kost" från trådens titel, är det någon som motsätter sig det? Jag tänker att det är så väldigt sällan sådant kommer upp, och gör det det så kan det ju lika gärna falla under "hälsa"... Eller tänker jag tokigt nu? Säg till i så fall så petar jag in kost i rubriken igen!
Låter bra tycker jag
 
Gick "i mål" på utmaningen att springa/gå 496 km under juli månad i förmiddags, hela fem dagar till godo! Hade varit tidsödande även att springa sig igenom men än mer att gå. Men nyttigt för planering och pannben att vara tvungen att ge sig ut även mindre inspirerande dagar för att dra in km.

Störigt dock att Garminhaveriet hindrar mig från att se månadens stegsummering. :mad: Nu åter till normalare sträckor, och lite mer tid till förfogande åt annat än att gå!
 
Oj
Gick "i mål" på utmaningen att springa/gå 496 km under juli månad i förmiddags, hela fem dagar till godo! Hade varit tidsödande även att springa sig igenom men än mer att gå. Men nyttigt för planering och pannben att vara tvungen att ge sig ut även mindre inspirerande dagar för att dra in km.

Störigt dock att Garminhaveriet hindrar mig från att se månadens stegsummering. :mad: Nu åter till normalare sträckor, och lite mer tid till förfogande åt annat än att gå!
Det var bra kämpigt! Hur la du upp det? Samma distans varje dag? Jag räknade lite och jag hamnar också däromkring.
 
Oj

Det var bra kämpigt! Hur la du upp det? Samma distans varje dag? Jag räknade lite och jag hamnar också däromkring.

Genomsnitt blir ju 16 km per dag, så jag la upp det så jag inte skulle gå mindre än det någon dag första halvan på månaden. Sedan några långa "Skåneledsdagar" på 27-28 km och försökte dra in lite extra även med långa hemmapromenader, för att ha lite till godo om det skulle bli någon dag med storm och ösregn. Och sedan var det bara några dagar nu på slutet som jag gick strax under 16.

Nu ska jag åtminstone försöka fortsätta hålla min stegmålssvit på inte under 10 000 om dagen, oavsett om jag får se den i Garmin eller ej.
 
Sedan några långa "Skåneledsdagar"
Är du "klar" med Skåneleden? (Gissar att du inte gått hela? Menade det du tänkt gå.) Jag blev inspirerad och gjorde en lista på 12 turer häromkring jag ska försöka gå eller springa innan snön kommer. Från 5 till 23 km men ganska många höjdmeter på de flesta. Har gått 2 hittills, en av dom har jag gått tidigare men inte i år men resten är nya för mig. Kanske ska göra en dagbokstråd 🙈.
 
Är du "klar" med Skåneleden? (Gissar att du inte gått hela? Menade det du tänkt gå.) Jag blev inspirerad och gjorde en lista på 12 turer häromkring jag ska försöka gå eller springa innan snön kommer. Från 5 till 23 km men ganska många höjdmeter på de flesta. Har gått 2 hittills, en av dom har jag gått tidigare men inte i år men resten är nya för mig. Kanske ska göra en dagbokstråd 🙈.

Haha, nej långt ifrån klar där! Plan A är fortfarande totalt 50 mil på den i år - och då fattas det mycket ännu, hoppas på fint väder min sista semestervecka och ev någon tur med övernattning då i mer "obygd" i de nordöstra delarna av Skåne så får vi se hur långt det räcker. Och totalt finns det ju 130 mil på de olika dellederna, eller kanske ännu mer med de senast tillkomna, så jag ser fram emot många etapper till där även nästa år.

Några har jag dragit upp planerna för så att det funkar att ta sig dit en lördag eller söndag, och sedan jag grunnar på att ta någon etapp i Malmötrakterna en vardag medan det ännu är ljusa kvällar. Kanske rentav under kommande vecka.

Roligt om du gör en dagbokstråd! Det är intressant att se och läsa lite om vandringsleder i andra delar av landet. :)
 
Haha, nej långt ifrån klar där! Plan A är fortfarande totalt 50 mil på den i år - och då fattas det mycket ännu, hoppas på fint väder min sista semestervecka och ev någon tur med övernattning då i mer "obygd" i de nordöstra delarna av Skåne så får vi se hur långt det räcker. Och totalt finns det ju 130 mil på de olika dellederna, eller kanske ännu mer med de senast tillkomna, så jag ser fram emot många etapper till där även nästa år.

Några har jag dragit upp planerna för så att det funkar att ta sig dit en lördag eller söndag, och sedan jag grunnar på att ta någon etapp i Malmötrakterna en vardag medan det ännu är ljusa kvällar. Kanske rentav under kommande vecka.

Roligt om du gör en dagbokstråd! Det är intressant att se och läsa lite om vandringsleder i andra delar av landet. :)
Jo, jag läste om Skåneleden efter att ha läst din tråd så vet att den är lång. Du har ju lite mer tid på dig innan ni får vinter där nere 😊. Hoppas du fortsätter uppdatera din tråd!

Jag får göra det, det passar ju bättre i en egen tråd istället för här. Nu ser det ut att bli lite varmare igen, vädret har varit så ostabilt och då vill jag inte ge mig ut på nån längre sträcka och inte för högt... Förra veckan kom det snö och en tjej fick hämtas med helikopter på Helags pga vädret.
 
Är du "klar" med Skåneleden? (Gissar att du inte gått hela? Menade det du tänkt gå.) Jag blev inspirerad och gjorde en lista på 12 turer häromkring jag ska försöka gå eller springa innan snön kommer. Från 5 till 23 km men ganska många höjdmeter på de flesta. Har gått 2 hittills, en av dom har jag gått tidigare men inte i år men resten är nya för mig. Kanske ska göra en dagbokstråd 🙈.

Nu när ni pratar vandring blev jag påmind om att jag och några vänner gick Capital Ring Walk som går runt London för några år sedan. Vore kul att göra något liknande igen, men tycker att jag har svårt att hinna med allt som det är redan... Skapa du en dagbokstråd, vore kul att läsa!
 
Skippade träningen i fredags och igår men hade två pass kvar för veckan så körde båda idag (de var bara 30 min vardera) och hade lite tur så passen innehöll inte alls samma övningar. Red ut med hästen innan dess med. Träningen kändes inte så tuff, men det tog nog på kroppen ändå för jag har varit så hungrig hela kvällen trots att jag ätit mycket.
 
Jag har roat mig med att gå upp för 118 trappor idag (läs: bestiga ett mindre berg) :D Ännu en vandringstur i denna fantastiska natur med andra ord, och nu är jag sådär trött i hela kroppen som man bara är efter en dag till fots i naturen. Och ryggen har skärpt till sig ordentligt som tur är!

20200726_230142.jpg


Annars har jag mest fokuserat på att få klart ett litet renoveringsprojekt här hemma som visade sig ta längre tid än vi räknat med, så det mesta av min lediga tid och energi har gått till det de senaste dagarna. Satsar på en vilodag med en kortare promenad imorgon och sedan kickar jag igång träningsveckan på tisdag! :)
 
Nu när ni pratar vandring blev jag påmind om att jag och några vänner gick Capital Ring Walk som går runt London för några år sedan. Vore kul att göra något liknande igen, men tycker att jag har svårt att hinna med allt som det är redan... Skapa du en dagbokstråd, vore kul att läsa!

Hur går den turen? Antar att det inte är längs motorvägen? :)
 
Yogat på morgonen, vilket var skönt. En mjukstart, lite svettig men inget dramatiskt. Jag har en zumbaklass ikväll också, bokade in mig för att det var så roligt förra gången. :D

Däremot bokade jag en crosschallenge till imorn kl 06:30 på morgonen, i ett anfall av masochism... tyckte det lät som en bra idé just när jag gjorde bokningen. Får se om jag kommer iväg så tidigt såhär på semestern!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 293
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 102
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 173
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 308
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp