Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Styrkan funkade igår, ny instruktör som hade ett annat upplägg än jag testat tidigare men det är bra att vara lite på tårna... Hon styrde inte så mycket som den som hållit i klasserna tidigare men jag lyckades bli svettig och varm ändå. :D

Spinning idag, RPM med tunga evighetsbackar och sedan sprinter på slutet, riktigt genomsvett och illröd i ansiktet efteråt. Skönt att pusha sig lite extra!
 
25 minuter Yoga with Adrienne på lunchen och plötsligt kan jag ta djupa andetag utan att det är något i bröstryggen som stretar emot. Hallelujah!

Ikväll kommer jag att transportpromenera 4 km för att ta mig fram och tillbaka till en uteservering, men mer motion än så blir det inte idag. Desto mer drinkar och s'mores (vi har bokat ett bord med en eldgrop i mitten som man grillar marshmallows över) :d
 
Fick ett infall och besteg Vihren igår :bump: Det var ett av mina mål för i år och eftersom jag inte ska vara här mer i sommar så var det nu eller aldrig. Halvkasst förberett av den anledningen också 😅 hade inte tillräckligt med proviant, ingen keps (solbrännan är minst sagt påtaglig idag) och det blev lite tight om tid eftersom jag började sent. Men jag kom upp! Så jäkla nice!

TkArw3c.jpg

l4hFyp6.jpg

IwK3UNr.jpg

mcgDsqc.jpg
 
Förmiddagsyoga idag. Har problem med armbågarna (medfött) och kan inte räta ur armarna riktigt, det blir alltid en 20 graders vinkel överarm/underarm - och denna yogasession körde vi en massa i nedåtstående hund. Jag fick gå ned på knäna flera gånger när armbågarna bara skakade. Galet jobbigt blev det... Jag vet inte om jag hänger i senorna för mycket och att det egentligen sliter mer än bygger upp, men inget gör ont i alla fall. Armbågarna bara skakar och viker sig.
 
35 min jogg med några små gåpauser. Kändes mestadels bra men jag hade nog egentligen behövt äta lite mer innan. Skönt att springa i skogen i alla fall, får aldrig så bra rull på benen som på en härlig skogsstig! :up:
 
Min träningsvecka har inte varit den bästa. I måndags blev det bara en kort runda med hästen. Detta eftersom jag hade tänkt springa ett lite tuffare pass på tisdagen. Men det blev inget med det. Först missade jag att starta klockan efter ett snabbt stopp (katastrof! :D) och sen tappade jag min bilnyckel.:rage: Så jag fick springa fram och tillbaks och leta = ingen bra träning alls. Galet varmt var det också. Men lyckades aldrig hitta den. Sjukt irriterande!
Igår tog jag vilodag och idag när jag skulle springa så var det kallt, mulet och blåste som sören. Inspiration noll. Fick riktigt släpa mig ut. Riktigt tradig runda. Så nu håller jag tummarna för att resterande pass blir lite bättre.

Lite komiskt och uppiggande var dock att Garmin påstår att jag ngn gång under dagens runda om 14 km sprang i 2:23 /km dvs 25,2 km/h. Jo, tjena! :D Not a chance! För det första sprang jag inte på en enda gång. Och även om jag skulle ha gjort det hade det def inte varit i ngt 2 min tempo! Så jag blev ganska full i skratt när jag såg det.:D
 
Min träningsvecka har inte varit den bästa. I måndags blev det bara en kort runda med hästen. Detta eftersom jag hade tänkt springa ett lite tuffare pass på tisdagen. Men det blev inget med det. Först missade jag att starta klockan efter ett snabbt stopp (katastrof! :D) och sen tappade jag min bilnyckel.:rage: Så jag fick springa fram och tillbaks och leta = ingen bra träning alls. Galet varmt var det också. Men lyckades aldrig hitta den. Sjukt irriterande!
Igår tog jag vilodag och idag när jag skulle springa så var det kallt, mulet och blåste som sören. Inspiration noll. Fick riktigt släpa mig ut. Riktigt tradig runda. Så nu håller jag tummarna för att resterande pass blir lite bättre.

Lite komiskt och uppiggande var dock att Garmin påstår att jag ngn gång under dagens runda om 14 km sprang i 2:23 /km dvs 25,2 km/h. Jo, tjena! :D Not a chance! För det första sprang jag inte på en enda gång. Och även om jag skulle ha gjort det hade det def inte varit i ngt 2 min tempo! Så jag blev ganska full i skratt när jag såg det.:D
Garmin fattade att du hade det lite kämpigt denna veckan och ville försöka muntra upp dig lite helt enkelt!

(så underbart att läsa både "tradig" och "sören" i ett inlägg förresten, det är riktigt skånska ord för mig och får mig att tänka på min pappa som pratar så :D)
 
Jag har planerat för ett överkroppspass idag men lyckades nyss dra till något i bröstryggen när jag böjde mig fram för att ta på mig ett par strumpor :cautious: Väldigt obehagligt, det brände som attan på ett sätt som jag inte upplevt förut och känns lite svullet nu liksom. Tror jag ska satsa på en långpromenad samt en rejäl omgång med triggerbollen ikväll istället, eventuellt lägger jag till lite styrkeövningar som känns okej för ryggen.

Nån som vill byta rygg med mig? 🙄
 
(så underbart att läsa både "tradig" och "sören" i ett inlägg förresten, det är riktigt skånska ord för mig och får mig att tänka på min pappa som pratar så :D)
Jag funderade på om det skulle stå typ "blåste som satan" eller om det var nåt dialektalt uttryck 😄. Aldrig hört! Tradig använder jag dock, det tänker jag inte som nån särskild dialekt.
 
Lite komiskt och uppiggande var dock att Garmin påstår att jag ngn gång under dagens runda om 14 km sprang i 2:23 /km dvs 25,2 km/h. Jo, tjena! :D Not a chance! För det första sprang jag inte på en enda gång. Och även om jag skulle ha gjort det hade det def inte varit i ngt 2 min tempo! Så jag blev ganska full i skratt när jag såg det.:D

Garmin vill blidka sina användare med lite glädjesiffror efter det traumatiska avbrottet? :idea:
(kanske inte så subtilt dock) Nu måste jag också ge mig ut i kväll och dra in några schyssta pers!
 
Fick ett infall och besteg Vihren igår :bump: Det var ett av mina mål för i år och eftersom jag inte ska vara här mer i sommar så var det nu eller aldrig. Halvkasst förberett av den anledningen också 😅 hade inte tillräckligt med proviant, ingen keps (solbrännan är minst sagt påtaglig idag) och det blev lite tight om tid eftersom jag började sent. Men jag kom upp! Så jäkla nice!

TkArw3c.jpg

l4hFyp6.jpg

IwK3UNr.jpg

mcgDsqc.jpg
Otroligt fint! Var ligger stället?
 
Min träningsvecka har inte varit den bästa. I måndags blev det bara en kort runda med hästen. Detta eftersom jag hade tänkt springa ett lite tuffare pass på tisdagen. Men det blev inget med det. Först missade jag att starta klockan efter ett snabbt stopp (katastrof! :D) och sen tappade jag min bilnyckel.:rage: Så jag fick springa fram och tillbaks och leta = ingen bra träning alls. Galet varmt var det också. Men lyckades aldrig hitta den. Sjukt irriterande!
Igår tog jag vilodag och idag när jag skulle springa så var det kallt, mulet och blåste som sören. Inspiration noll. Fick riktigt släpa mig ut. Riktigt tradig runda. Så nu håller jag tummarna för att resterande pass blir lite bättre.

Lite komiskt och uppiggande var dock att Garmin påstår att jag ngn gång under dagens runda om 14 km sprang i 2:23 /km dvs 25,2 km/h. Jo, tjena! :D Not a chance! För det första sprang jag inte på en enda gång. Och även om jag skulle ha gjort det hade det def inte varit i ngt 2 min tempo! Så jag blev ganska full i skratt när jag såg det.:D
Ja nu kan det ju bara bli bättre, hur löste du det med nyckeln?
 
Sprang idag, jag var mega mega trött innan, var vaken länge i natt och läste men lyckades somna om och vaknade vid 11.15 :o Hundarna verkade nöjda med sovmorgonen för dom låg kvar när jag gick upp och hade inte väckt mig men jag vet inte när jag sov så länge sist, kan vara uppe på rekordnivå.

Var osäker på om det skulle gå att springa så satte ett lite lägre mål om jag inte skulle orka men tog mig igenom det och klarade det jag egentligen ville, sen städade jag i en timme (städar intensivt så man blir trött), gått till affären och har gått några korta rundor med vovvarna men ingen långpromenad idag för jag har varit seg i kroppen och huvudet. Skrapat ihop 1,5-2 timmar promenad ändå.

Mitt knä krånglar som alltid, började med schlatter när jag var ca 8-9 år och den är kvar plus Patella tendinos som gör ont men inte är farligt och som jag ska träna vilket jag fått bekräftat och ordinerat efter besök hos sjukgymnasten flertalet gånger för att det ska bli bättre men träningen lyckas aldrig bli långvarig tillräckligt länge i sträck för att det ska bli klart och helt bra så har ont nästan hela tiden. Det får inte vara böjt för länge som när man sitter i en bil eller ligger med böjda ben när man ska sova och egentligen dygnet runt. Men bara att stå ut säger sjukgymnasten.
 
Spinning Sprint på kvällen med min favoritinstruktör, väldigt måleriska beskrivningar av alla backar, ikappsprint, och vikten av tyngre tyNGRE TYNGRE!

Halvdöd på slutet och fick dra ned på både tempo och belastning sista rushen för att orka igenom hela passet... men klart nöjd med mig själv ändå, genomsvettig och rosenröd, när jag flåsade hem i regnet. :up:
 
Jag funderade på om det skulle stå typ "blåste som satan" eller om det var nåt dialektalt uttryck 😄. Aldrig hört! Tradig använder jag dock, det tänker jag inte som nån särskild dialekt.
Och jag som var säker på att sören nog var lite mer allmänt känt medan tradig garanterat är skånska! Så fel hade jag :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 755
· Visningar
56 150
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 075
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 122
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 308
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp