Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
OT men är inte du från Skåne? Jag har tänkt mig att du pratar skånska :D
Uppvuxen i Malmö men född i Linköping! Jag borde prata mycket mer skånska än jag gör eftersom jag bara var 8 när vi flyttade ner och eftersom varenda kotte i min släkt (inklusive föräldrarna) pratar ganska bred skånska, men jag skippade den biten helt enkelt! :D Pratar nån slags rikssvenska med vissa inslag av skånska och östgötska, tror jag.
 
Dålig sömn som i princip alltid, funderade på att gå till gymmet vid 6 när dom öppnade men i och med att jag ska iväg lite innan 14 idag och vara social då och att jag behöver gå till apoteket nu och vill ha ork sen har jag bestämt att jag tränar efteråt om jag fortfarande vill då. Körde dock ett hemmaträningspass imorse men det blir inte riktigt samma sak, tränade 35-45 minuter. På gymmet både vid löpning och styrka blir jag helt spak i benen och trött och svettig och masar mig hem saaaakta från gymmet för att jag blir så trött och så blir det inte hemma.
 
Minns inte när jag uppdaterade sist. Men har ringt sjukgymnast om min konstiga ryggkota iallafall och kommer bli kallad inom ett par veckor.
Annars så rider jag och promenerar typ varje dag som vanligt.

Igår blev det en liten promenad och på kvällen två svettigare ridpass :)
 
AMRAP-pass idag, mycket ben! 3 st cirklar med 3 övningar per cirkel, 4 varv av varje. Varje övning i 40 sekunder sen 20 sekunder vila.

1. Sprawl (knäböj - planka - knäböj 😅), star jumps, planka
2. Höga knän, pop squat (hoppa ut i sumosquat, hoppa in i mitten och ut igen), axelpress
3. Goblet squat, utfall (egentligen med hopp men det gör jag inte), sit-ups
 
Blev en ganska kort men intensiv stund på löpbandet nu på eftermiddagen, skönt och kravlöst, jag ville bara röra på mig, inga regler. Idag har jag träningsvärk sen morgonens träningspass så uppenbarligen tar den träningen mer än jag trodde. Imorgon blir det styrka och sen vila på söndag.
 
Hade tänkt hålla igång ordentligt med träningen den här veckan men det har varit väldigt varmt (idag var det 36 grader..) och jag har känt mig rätt opepp. Det blev ett löppass i början av veckan åtminstone, ett superkort styrkepass igår och lite planking idag. Har hållit igång hästen ordentligt iaf och lite vardagsmotion med cykel upp till stallet och någon promenad.
 
Har tränat lite till och från under sommaren för att jag vill ha magrutor. Äter jag vettigt så kan jag skymta dom två översta. Men måste ta tag i maten och träningen igen, har blivit lite för mycket av annat och lite för lite fokus på att äta bra mat, dricka vatten och att träna, får börja med det nu igen. :) Sprang idag för första gången på hundra år. Inte riktigt min grej kanske, men har lovat att jag ska prova.
 
En hel del trädgårdsarbete och pyssel med djuren resulterade i drygt 14000 steg :) Ryggen stel idag efter gårdagens biltur. Maken har kört massagepistolen på mig och jag har stretchat så jag hoppas det känns bättre i morgon.
 
Hjälp, bokat in mig på Bodypump på tisdag :nailbiting: Är inte säker på min uthållighet men tycker det verkar roligt. Får hänga i så länge jag orkar. Tycker egentligen bäst om att träna på morgon/förmiddag men kanske blir det något jag gillar.

Ska sätta mig nu och planera nästa veckans träning.

Är inne i en bra period med träningen och älskar det. Jätte kul!
 
Hjälp, bokat in mig på Bodypump på tisdag :nailbiting: Är inte säker på min uthållighet men tycker det verkar roligt. Får hänga i så länge jag orkar. Tycker egentligen bäst om att träna på morgon/förmiddag men kanske blir det något jag gillar.

Ska sätta mig nu och planera nästa veckans träning.

Är inne i en bra period med träningen och älskar det. Jätte kul!


Bodypump är skoj! Du behöver ju inte ta de tyngsta rekommenderade vikterna utan kör det på som känns bra, och följ instruktören. Bodypump har inte så stor konditionsdel så man behöver inte superflås för att hänga med. :)
 
Bakis idag efter en riktigt rolig födelsedagsfest igår med alldeles för mycket vin. Låg illamående i morse och googlade efter artiklar som skulle bevisa att det var farligt att träna bakfull... så att jag med gott samvete kunde skippa dagens spinning. Dock men dåligt resultat. Bara en massa ohjälpsamt "det är alltid bra att träna, men välj inte något teknisk svårt pass"-tjafs.

Nu har jag kvicknat till lite mer, fått i mig frukost, te, och extra vatten. Ska se om jag kommer iväg på 11-passet med Sprint.
 
Jag har gjort yoga och mediterat imorse. Känns skönt att ha kommit på plats nu igen så att jag känner mig lite mer peppad att göra mer fokuserad yoga och träning och inte bara underhålla (a k a göra minimalt 😅). Ska köra ett pass på gymmet lite senare också om det inte är för mycket folk. Jag har bara ett träningsmål kvar för i år och det är att göra en strikt pull-up så det är fokusen den kommande tiden.
 
Attans, gympasset idag får bli på hemmaplan istället för gymmet. Jag ramlade nämligen omkull ordentligt på skogspromenaden, benet bara vek sig så ena foten är stukad och jag har skrapsår på ett knä. Så får fokusera på core och överkropp och lite sånt som inte gör ont. Och lite promenader . Hoppas kunna köra imorgon istället.
 
Attans, gympasset idag får bli på hemmaplan istället för gymmet. Jag ramlade nämligen omkull ordentligt på skogspromenaden, benet bara vek sig så ena foten är stukad och jag har skrapsår på ett knä. Så får fokusera på core och överkropp och lite sånt som inte gör ont. Och lite promenader . Hoppas kunna köra imorgon istället.
Vilken otur! Krya på dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 755
· Visningar
56 173
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 090
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 154
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 308
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp