Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahahaha EXAKT så!

Sambon beskrev mitt försök till påklädning i morse som "akrobatiskt". :cautious: Det gör så jäkla ont att dra i något på något håll överhuvudtaget, så jag försökte liksom böja och vända och vrida på mig för att försöka hitta en muskel som kunde hjälpa till utan att samtidigt skrika av smärta. Det gick sådär.
 
Tog en 5km löptur för att runda av en suverän dag, duggregn och snålblåst men det kändes inte som det spelade någon roll alls!
Har fått upp ett så jäkla gött flyt i löpningen i och med styrketräningen och känner mej verkligen vrålstark i benen och hela kroppen liksom vill framåt. Den känslan har jag inte haft sedan innan jag blev gravid första gången så det ger ju en så grymt härlig kick!
Sen har jag kanske 2-3 extra kg fortfarande men det är liksom ingen panik, är dom borta till Gbg varvet så kommer jag pila runt som en skållad iller:D
 
Vad är det för danspass du kör @Nahar ? Själv är jag sugen på att gå någon balettkurs för de som är lite äldre för jag tyckte det var otroligt bra träning för hela kroppen. Finns dock ingen dansskola som ligger riktigt bra till från där vi bor så känns lite meckigt.
 
Vad är det för danspass du kör @Nahar ? Själv är jag sugen på att gå någon balettkurs för de som är lite äldre för jag tyckte det var otroligt bra träning för hela kroppen. Finns dock ingen dansskola som ligger riktigt bra till från där vi bor så känns lite meckigt.
Jag har dansat så länge så jag kan köra utan instruktör (även om jag ibland saknar att få feedback och variation). Men om du gått innan så du minns grunderna så finns det en del bra på YouTube!

T.ex:

 
Min dotter är 7 veckor idag, så jag har smygtestat kroppsövningar lite succesivt för att se vad ärret efter snittet och kroppen generellt säger. Provade armhävningar på knän i veckan då nästa steg i just det momenten är bröstpress i TRX eller just armhävning på knän. Bröstpress i TRX fungerar om jag har en mindre lutning än före graviditeten, men jag saknar armhävningar. Dock inte när jag läste att @Mineur gjort 75 stycken, (imponerande dock!).

Armhävningar på knän fungerade hyfsat med kroppen i allmänhet men inte muskel-och teknik-mässigt :rofl:. Shit vad kroppen blivit svag av att inte fått träna ordentligt på flera månader, och sen bara haft lite "underhåll" :meh:

Något jag är glad över är att jag verkar fått "behålla" min opererade diastas, för jag kan ha alla mina vanliga kläder redan då magen är hyfsat liten redan. Har aldrig hänt förut, inte ens när jag fick första barnet när jag var 20 år med en "normal" viktuppgång :eek:
 
Gym igår kväll och jag trodde det skulle gå skit pga att mitt matintag varit katastrof under dagen men det gick faktiskt bra! Bra sleten efter men under tiden gick det bra. Har bytt en rehabövning mot bänkpress för ett tag sen och nu har jag börjat köra på 40 kg och det funkar bra. Har även kört enbensmarklyft ett tag istället för en annan rehabövning och varit noga med tekniken så det inte är ryggen som tar det utan röven och jag känner att jag fått bra kontakt och kommit in det nu. Så ja jag lastade stången med 40 kg och körde lite vanliga marklyft för första gången på evigheters evighet! Jag älskar marklyft så jag har saknat det! 40 kg känns ju fjuttigt när man varit uppe på tresiffrigt tidigare men jag måste börja (om) någonstans och tekniken är sååå viktig för mig som har väldigt små marginaler på att göra fel utan att det ska gå åt helvete 😅

Nu blir det ett par dagar med promenader, ridning, rörlighet och annat kroppsarbete i skogen och på gården så tränar jag på söndag igen.
 
På 4 dygn sov jag ca 6 timmar totalt och har varit igång i full fart trots det men i natt sov jag igen det. Med några uppvaknanden. Somnade vid 22 ungefär och gick upp 10.30. Men ändå är jag så trött, ska springa idag och tvätta och handla och traska runt med hundarna och baka. Får nog bli träning lite senare fast jag föredrar förmiddag men den är ju slut nu.

Blev inte piggare av mer sömn snarare tröttare.
 
Kanske för att en (lång) natts sömn inte räcker för att ta igen flera nätters förlorad sömn. Det kan ta upp till en vecka för kroppen att återhämta sig från dålig sömn, tyvärr. Vilket jag själv får erfara ofta:banghead:
Oj, en vecka. I och för sig är det ganska många timmar jag missat under veckan så det kanske inte är så konstigt.

Vet inte hur jag ska göra med löpningen. Vill springa men är så trött, vet inte om jag orkar eller om jag kanske får mer energi av det. Brukar ju bli piggare av
att träna. Men en del av mig vill bara göra minsta möjliga idag för jag har så mycket att göra. Men jag har bara tränat 2 ggr den här veckan men skulle kunna klämma in ett pass imorgon.
 
Inser när jag kikar på min mobil och vad jag gjort och tänker efter att jag var vaken ett par timmar i natt också som jag glömt bort till nu. Kom ihåg det när jag tittade i frysen och såg att jag ju hade tömt den på hälften av allt jag hade i den i någon sorts insikt vid kl 02 att det var rätt tid att organisera om där och slänga hälften och jag hittade ett papper från en sandwich glass som jag tydligen tyckte var ett bra nattmellis, inte medveten om att jag hade ätit den men jag bor ju själv så det måste ju ha varit jag :p Om inte vovvarna ätit upp den…Helt minnesförlust av vad jag gjort mer. Hade inte vetat om dom här sakerna hellerom det inte funnits bevis
 
Jag har dansat så länge så jag kan köra utan instruktör (även om jag ibland saknar att få feedback och variation). Men om du gått innan så du minns grunderna så finns det en del bra på YouTube!

T.ex:


Tack för bra tips! Kanske idé att köra lite dans på Youtube om jag inte hittar någon bra kurs. Dock tycker inte mitt knä att någon form av längre böjning är bra just nu så jag får avvakta lite.
 
Blev en morgonpromenad idag också :D
Tänkte försöka fortsätta med morgonpromenader de dagar jag inte är på kontoret, då borde det bli 3 promenader om dagen. Bonus om jag orkar pallra mig upp innan mannen går ut med hunden på helgerna men det får vi se helt enkelt. :D

Så sugen på att börja träna ordentligt igen nu.
 
Dansade igår och vaknade med extremt ont på ovansidan av tårna på högerfoten. Mina valkar börjar komma tillbaka:banana: Har känts som en del av mig långsamt tynat bort det här året när jag inte kunnat träna som jag vill. Det gör ont som fan (att ha strumpor på känns som eld) men jag är så jäkla glad :D
 
Promenerat som vanligt med vovvarna, trimmat båda, städat i över en timme, pratat med en vän jag inte kunnat prata med på månader och sen sprungit på gymmet och sen promenerat ännu mer och mer ska det bli. Andningen krånglar så mycket när jag springer, det täpps till i luftrören och jag får hosta hela tiden. Har varit trött så har varit kämpigt att ta mig igenom dagen med all aktivitet så har legat på soffan en stund efter middagen.
 
Första passet på en månad som inte är promenad eller semipromenad.
Har hoppat på ett 90-dagars program för jag känner att motivationen tryter just nu. Tror inte jag fixar Chloe TIngs 5-6 dagar i veckan program med tuffa pass just nu så hittade ett annat från en PT som var 3 dagar/ vecka och på en lägre nivå.

Alltså jag vet inte. Det kan vara för att klockan var halv tio på kvällen eller för att nacken fortfarande inte är 100 eller för att det var så längesedan men jag kände mest Mäh för det här passet.

Men har bestämt mig för att ta dessa 90 dagar, det blir drygt 33 pass så 32 pass kvar då..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 876
· Visningar
60 177
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 673
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 573
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 897
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp