Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev knappast ngn powerwalk men en lugn, kort promenad iaf. Bokat in snackenad med kompisen på onsdag. Utan träning innan och jag har varnat för att tempot troligtvis behöver vara lite lägre men jag ser så fram emot det 🤩
 
Jag tror jag har mördat mina ben. Jag vet inte om jag har ont i mina skador för hela benen gör ont, höft till tår. Heldagar skogsarbete tisdag-fredag, plus dans fredag kväll. Promenad lördag, dans söndag. Idag spinning, cykla in till stan, lång promenad i stan (uppförsbacke i finskor....), springa till tåget, cykla hem, och sen (jag är dum i huvudet) dansa tre timmar bara för "jag är ju ändå igång".

Imorgon ska jag hasa fram och tillbaka mellan säng, soffa, och mikro. Inget mer:sleep:
 
Trots en tuff graviditet med träningsförbud i slutet samt ett komplicerat snitt så är jag redan på 99 styrkepass i år. Förra året hann jag med 110 plus en hel del springturer i skogen så det känns bra att kunna hålla igång :up:

Flyttade upp mitt gym i söndags och var väl inte jätteimpad igår när jag skulle träna. Hoppas det bara är en vanesak att gå upp och träna, speciellt med tanke på att mitt löpband och trx band ska fortsätta vara kvar nere. Löpbandet är för stort och tungt för att kunna komma upp ,och trx banden har ingen plats att hänga på uppe.
 
Nu har jag kört igenom grundprogrammet i mammamage-appen :up: Har gått vidare med ett post partum-program som är väldigt snällt. Det sträcker sig över 16 veckor och just nu i början är det mycket magaktivering, höftstabilitet, rumpaktivering, rygg och hållning. Små korta pass som jag förhoppningsvis kan få in trots två småbarn :idea: Målet är två pass per vecka som minimum, det finns sex olika pass att välja på, mellan 8-15 minuter långa.
 
Gett mej själv träningsstopp tills på lördag. Fortfarande lite förkyld så jag tänker inte va elak mot kroppen utan låta systemet vila istället.
Tänker att vila 1v är en piss i havet mot att få hjärtmuskelinflammation eller nån annan skit ”bara för att”
Rör mkt på mej ändå i vardagen så jag kommer upp i ca 10000 steg utan träning och det räcker gott.
 
Gett mej själv träningsstopp tills på lördag. Fortfarande lite förkyld så jag tänker inte va elak mot kroppen utan låta systemet vila istället.
Tänker att vila 1v är en piss i havet mot att få hjärtmuskelinflammation eller nån annan skit ”bara för att”
Rör mkt på mej ändå i vardagen så jag kommer upp i ca 10000 steg utan träning och det räcker gott.
Mkt klokt!

Även jag har åkt på en lätt förkylning och håller träningsstopp tills jag känner mig frisk. Infektionen har gått ner i halsen på dottern och sambon så jag inser att det är risk för den typen av bakterier som ger hjärtmuskelinflammation även om inte jag har direkt ont i halsen (men jag kanske får). Och nej, en veckas vila spelar ingen roll i det stora hela. Men det börjar ändå bli frustrerande för min del att jag så många gånger och med så korta mellanrum nu under hösten och vintern har åkt på lättare förkylningar som gett träningsstopp. Jag har inte alls fått till den grundträningen som jag hade hoppats på dessa månaderna. Men, men, det blir kanske snart bättre.
 
Mkt klokt!

Även jag har åkt på en lätt förkylning och håller träningsstopp tills jag känner mig frisk. Infektionen har gått ner i halsen på dottern och sambon så jag inser att det är risk för den typen av bakterier som ger hjärtmuskelinflammation även om inte jag har direkt ont i halsen (men jag kanske får). Och nej, en veckas vila spelar ingen roll i det stora hela. Men det börjar ändå bli frustrerande för min del att jag så många gånger och med så korta mellanrum nu under hösten och vintern har åkt på lättare förkylningar som gett träningsstopp. Jag har inte alls fått till den grundträningen som jag hade hoppats på dessa månaderna. Men, men, det blir kanske snart bättre.
Jag har ta i trä kunnat köra mellan 3-5pass/v hela hösten trots att övriga familjemedlemmar legat däckade i förkylning/höstblåsor och fan och hans gamla moster så jag känner att jag kan ta att jag får vila lite.

Hoppas du kryar fort❤️
 
Jösses vad folk är sjuka på alla håll och kanter - både här i tråden och ute i den "riktiga" världen! Jag har varit helt körd sedan förra tisdagen och mått riktigt kasst emellanåt, men nu börjar det kännas som att det kanske är på väg att vända ändå. Har dock fortfarande en sjuhelsikes rethosta som sitter långt nere i bröstet och gör att jag inte kan sova. Eftersom jag dessutom tappat rösten gissade svärmor (fd sjuksköterska) att jag dragit på mig laryngit alternativt luftrörskatarr.

Jag har vågat mig ut på ett par lugna promenader under veckans gång med varierande resultat, men kommer att vara extremt försiktig med att utöva någon annan slags fysisk aktivitet på ett tag. Är så förbaskat jäkla trött på att vara sjuk nu att jag vägrar riskera att dra igång för tidigt och sedan få återfall (vilket hände så sent som i helgen). Det suger att inte kunna träna och hålla igång och det stressar mig nog mer än jag vill erkänna egentligen, men det är bara att försöka acceptera att det är såhär det är just nu. Det kommer fler träningsveckor/månader! Jag underhåller i alla fall bålstyrkan rejält med allt detta hostande 🙄😅
 
Senast ändrad:
Här är åtminstone en som bara är sjuk i huvudet 🤪😂 Klappkass dag mentalt, behövde bli av med massa ångest så gick till gymmet och markade och böjde lite. Var inte helt "tom" efter så tog en sån där 1 kg boll och sulade i backen 100 gånger. Det hjälpte ett tag i alla fall :) Funderar på hur rimligt/orimligt det är att köpa en boxningssäck till min lilla tvåa för såna här tillfällen. Har annars inte så mycket träningsmässigt att rapportera, får till typ tre tillfällen var 3-6 vecka när jobbet tillåter 😏
 
Jag har knappt tränat alls senaste veckorna, varit motigt med stukningarna, sjukdom och en mental kollaps. Det enda jag har hållt igång är ridningen, det har behövts för själen. Kommer nog bli motigt att ta mig tillbaka till crossfiten men har bokat in ett par pass nästa vecka som jag hoppas komma iväg på men har fortfarande känningar i den foten jag stukade värst :cautious:
 
Jag är fortfarande helt slut, men idag är första dagen då jag kan gå normalt utan att benen protesterar, så det är ju något. Tror kroppen mår bra av vila men det kliar redan i mig för att dansa och gå i skogen igen:rolleyes:
 
Sist jag markade(sumo) fick jag rätt ont i ländryggen, trodde det var ovana i kombination med dålig stol på jobbet men igår bytte jag sumo mot smala och fick en helt annan känsla både under och nu efter. Skönt! Har otroligt mysig träningsvärk idag :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 878
· Visningar
60 326
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 706
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 635
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 973
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp