Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är sjuk och tjurig. Känner mig mentalt negativ och som att jag tappat det, så himla suuur.
Jag skulle ju jobba på SIHS! I stället hänger jag hemma och blir arg på mig själv så snart jag börjar hosta 🙈
Går runt och kollar konstant ner i svalget, "är det mindre rött? lite där i hörnet?"

Tur pappa kom hit med mjölk, choklad, pepparkakor och glass, för mentala hälsan.
För fysiska hälsan äter jag massa nyttiga grejer, typ allt jag någonsin hört ska hjälpa med förkylningar.

Min plan hade alltså varit att bygga stall i 2 dagar (med tillhörande träningsvärk) och sedan testa Sats på mall of scandinavia bara på kul, och sist titta på shower och tävlingar. En aktiv vilovecka. I stället sitter jag här, absolut inte aktiv vilovecka :cautious:
 
Danspass imorse men inga stora framgångar. Mest bara som vanligt. Och så har min tinnitus blivit plötsligt värre. Jag hoppas verkligen det går över. Har förlikat mig lite med att tappa hörseln mer och mer men just tinnitus är ju förjävligt. (Klagar alltså på detta här för att det har med dansen att göra, hög musik och så vidare. Och nej, jag kan inte dansa utan hög musik.)
 
Är sjuk och tjurig. Känner mig mentalt negativ och som att jag tappat det, så himla suuur.
Jag skulle ju jobba på SIHS! I stället hänger jag hemma och blir arg på mig själv så snart jag börjar hosta 🙈
Går runt och kollar konstant ner i svalget, "är det mindre rött? lite där i hörnet?"

Tur pappa kom hit med mjölk, choklad, pepparkakor och glass, för mentala hälsan.
För fysiska hälsan äter jag massa nyttiga grejer, typ allt jag någonsin hört ska hjälpa med förkylningar.

Min plan hade alltså varit att bygga stall i 2 dagar (med tillhörande träningsvärk) och sedan testa Sats på mall of scandinavia bara på kul, och sist titta på shower och tävlingar. En aktiv vilovecka. I stället sitter jag här, absolut inte aktiv vilovecka :cautious:
Åh fy vad surt! Stackars dig! Hoppas på snabbt tillfrisknande och att det inte är covid. :heart
 
Ashtangayoga ikväll. Mysore, så jag kunde göra i min egen takt och även lite extra då jag hade mycket ork idag. Känns bra.
Blev en lunchpromenad också, i solen. Försöker få till en lunchpromenad i alla två-tre gånger under en jobbvecka. Egentligen inte så mycket för motionen utan för att få en liten paus, och så här års även för att få lite dagsljus.
 
Känns så surt med en oplanerad vila från träningen när allt flöt på så bra. Det gick ”lätt” mentalt, jag kunde njuta av träningen och längtade till den. Men jag måste vara frisk på söndag till mina föräldrars adventsfika vi är bjudna till och resten av släkten ska få möta min pojkvän. Han har träffat mina föräldrar lite men nu blir det lite mer med dom och flera andra. Så det är viktigare att bli frisk än att prompt träna så tidigt som möjligt. Har då hellre några dagar med bara promenader och fix här hemma och sen träna nästa vecka.

Kroppen är lite ur balans, mensen kom aldrig när den skulle. Den kom senast precis i början på oktober. Men den dyker säkert upp närmsta dagarna men i vanliga fall brukar den komma med exakt punktlighet. Konstigt för jag har varken ätit så lite eller tränat så hårt att det borde spela in. Eller så har det varit lite värre än vad jag tänkt. Eller så är det bara lite obalans tillfälligt. Hoppas på det sista. Annars kanske kroppen blir glad av all ny mat den får i sig 😍
 
Ridning, promenad och gym igår som planerat :) Jag gjorde till och med ett reps pb i bänkpress! 40 kg x 4 reps :banana:När jag kört på 40 kg så har det varit stopp vid 2 reps länge men nu har jag börjat kunna ta 3 ibland och igår tog jag 4 i sista setet :D

Idag blir det också ridning och promenad.
 
@Saigon och @Lillefrun Visst har ni skrivit om tights från Blacc? Hur är de i storlek jämfört med tights från t.ex. Adidas och Nike?

Jag har samma storlek i dom som i alla andra märken. Upplever mina som väldigt anpassningsbara och mjuka så dom har fungerat för mig när jag varit i olika storlekar fast jag haft samma storlek hela tiden
 
@Saigon och @Lillefrun Visst har ni skrivit om tights från Blacc? Hur är de i storlek jämfört med tights från t.ex. Adidas och Nike?
Jag upplever dem som ngt mindre mot andra märken, jag har dock inga Adidas eller Nike. Vid första beställningen körde jag min vanliga storlek. Men därefter har jag beställt en storlek större. Jag använder dock alla men föredrar helt klart de i en storlek större så att jag slipper få hjärnblödning när jag ska dra upp dem. ;)
 
@Saigon och @Lillefrun Visst har ni skrivit om tights från Blacc? Hur är de i storlek jämfört med tights från t.ex. Adidas och Nike?

Jag har samma storlek i dom som i alla andra märken. Upplever mina som väldigt anpassningsbara och mjuka så dom har fungerat för mig när jag varit i olika storlekar fast jag haft samma storlek hela tiden
Hm, okej, jag har inte samma storlek på mina från olika märken så därav undran.
 
Jag upplever dem som ngt mindre mot andra märken, jag har dock inga Adidas eller Nike. Vid första beställningen körde jag min vanliga storlek. Men därefter har jag beställt en storlek större. Jag använder dock alla men föredrar helt klart de i en storlek större så att jag slipper få hjärnblödning när jag ska dra upp dem. ;)
Haha, bra tips! För mig kan det också vara så att en del mönster syns att de är uttöjda om tightsen är väldigt tighta :o men då satsar jag på den större av de två storlekar jag velar mellan :) tack!
 
Jag har samma känsla! Men jag måste passa mig jäkligt noga nu så det inte blir bakslag... Men det är svårt att bromsa sig när det går bra och man går igång på att få ta i och blir lite sleten när man tränar 😅
Eller hur! Älskar den känslan, man känner sig liksom ostoppbar! Men sen får jag påminna mig om att jag är en 40årig morsa med sömnbrist.. fibro och diskbråck..
 
Jag har samma storlek i dom som i alla andra märken. Upplever mina som väldigt anpassningsbara och mjuka så dom har fungerat för mig när jag varit i olika storlekar fast jag haft samma storlek hela tiden

Intressant. Jag som pga min dumma sjukdom pendlar 1-2 stl hipp som happ och utan min medverkan, skulle ju uppskatta detta väldigt mkt :)
 
I brist på träning men för att kunna delta i den här tråden, så kan jag ju iaf skriva upp dagens aktiviteter: 1,5 timme hundrunda, Ridit 1 tim, mockat hage 45 min. Vardagsmotionen är det ingen brist på - orken för träning obefintlig.
Jag räknar både långpromenader och ridning (jag rider nästan bara ut) som träning, i alla fall lågintensiv sådan.
Ett rejält ridpass kan ju också vara mer.

Och räknar in mina korta lunchpromenader på hälsokontot, för dagsljuset och den mentala pausen från jobbet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 755
· Visningar
56 173
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 090
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 955
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 100
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp