Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Saigon och @Lillefrun Visst har ni skrivit om tights från Blacc? Hur är de i storlek jämfört med tights från t.ex. Adidas och Nike?

Hade blacc som märke på mina träningskläder som gravid. Nu hade jag större storlek än vad jag brukar ha eftersom hela jag var större. Men upplevde att de passade bra, och funderar på att köpa tights därifrån nu trots att jag är helnöjd med mina tights från better bodies.
 
Testade knäböj med hantlar och utfall med TRX igår utöver mina andra övningar, och jösses vilken träningsvärk jag har i låren :rofl: Så notering till mig själv, kör inte båda övningarna samtidigt än för det har börjat bli bättre först nu.
 
Intressant. Jag som pga min dumma sjukdom pendlar 1-2 stl hipp som happ och utan min medverkan, skulle ju uppskatta detta väldigt mkt :)
Ja det har jag uppskattat jätte mycket,mina är för yoga egentligen men jag använder dom både i löpning och styrketräning och box, sitter där dom sitter. Lite för hög midja vid gym så ibland tar jag ett par lägre tights på gymmet. Men mina yoga tights passar till allt. Mycket nöjd.

Har också fått upp ögonen för Craft och Dobsom, både för inomhusbruk och ute.
 
Feber tredje dagen i rad men oväntat pigg ändå, fortsatt min organisation här hemma och trots allt promenerat 2,5 timmar.

Käkar på mer än någonsin. Är som att en damm brast och jag vill ha ALLT :o:D

Imorgon blir det lite ärenden och ett par promenader, ungefär lika mycket som idag.

Tänker att lågintensiv aktivering inte kan vara skadlig när man har feber men känner sig ok 80% av tiden.
 
Beställde några från Blacc samt ett par från Gavelo, får se hur det blir. Har varit jättenöjd med mina Adidas tidigare men insett att de oftast blir kvar längst in i garderoben efter att jag utökat garderoben då jag istället väljer de från Heart of Lule och Nike (men sen jag köpte ett par från Icaniwill så känns inte de lika hundra heller :angel:)
 
Ja och jag med en rygg som efter mycket kämpande blivit smärtfri och som jag vill behålla smärtfri.
Träning är den absolut bästa medicinen mot dåliga ryggar (och fibromyalgi enl min erfarenhet.) Ju mer jag tränar desto bättre blir kroppen. Det är tack vare otaliga PT timmar och riktigt tung styrketräning som jag har pallat gå igenom 3 graviditeter på 3år.
Älskar träning!!
 
Beställde några från Blacc samt ett par från Gavelo, får se hur det blir. Har varit jättenöjd med mina Adidas tidigare men insett att de oftast blir kvar längst in i garderoben efter att jag utökat garderoben då jag istället väljer de från Heart of Lule och Nike (men sen jag köpte ett par från Icaniwill så känns inte de lika hundra heller :angel:)
Gavelo har riktigt snygga träningskläder!! Men jag är helt kär i Gymsharks tights och sportbh's, superstadiga tyger som har grym stretch. Så fort plånboken tillåter så ska det bli lite nytt igen.
 
Jag kan gå rätt bra nu, så idag skippade jag att linda fötterna och tejpade istället. Hade ingen sporttejp hemma så fick googla hur man tejpar fotleder med kinesologitejp, hittade två olika metoder så jag provade en på varje fot. Den ena kändes definitivt bättre än den andra.

Vågade rida lite mer riktigt idag, kravlade mig upp och skrittade häromdagen men det kändes jäkligt instabilt. Lättridning var inte toppen men skritt och galopp funkade bra! Ska bli intressant att se hur det känns imorgon, tänkte gå till gymmet imorgon och se vad jag kan göra.
 
Gavelo har riktigt snygga träningskläder!! Men jag är helt kär i Gymsharks tights och sportbh's, superstadiga tyger som har grym stretch. Så fort plånboken tillåter så ska det bli lite nytt igen.
Spännande! Låter ju lovande :) har inte provat Gymshark men kanske får göra det nån gång framöver.

(Beställde från Stronger för ett tag sen men ena paret passade inte och de andra gillade jag inte färgen på när jag såg dem live)
 
Spännande! Låter ju lovande :) har inte provat Gymshark men kanske får göra det nån gång framöver.

(Beställde från Stronger för ett tag sen men ena paret passade inte och de andra gillade jag inte färgen på när jag såg dem live)
Gör det!! Jag älskar deras grejer, tightsen sitter där dom ska hela passet och formar:D
Stronger är snygga på bild men jag tycker dom jobbar sig neråt efter hand som man rör på sig..
 
Träning är den absolut bästa medicinen mot dåliga ryggar (och fibromyalgi enl min erfarenhet.) Ju mer jag tränar desto bättre blir kroppen. Det är tack vare otaliga PT timmar och riktigt tung styrketräning som jag har pallat gå igenom 3 graviditeter på 3år.
Älskar träning!!
Det är samma för min eds. Desto mer träning desto bättre. Blir lite dubbeltråkigt då bara när jag får större inflammationer och inte kan träna.
 
Precis klar med dagens träningspass så det blev ju ett sent pass idag igen. 🙄 Dessutom avbröts jag av dottern precis när jag fått gummibandet runt benen halvvägs in i passet, bara att tråkla sig ur det igen 🙈

Ett tungt pass ffa som förra passet blev igår och inte i måndags som det var tänkt. Det var inte mycket till hopp i sista setet 🤣

En supertråkig övning som även var med i söndags och sedan tyvärr även burpees men annars det bra pass.

Jag är inte gjord för burpees, Mountain climbers mm. Har korta armar och vääldigt långa överben så jag har svårt att komma in med benen ordentligt 😔
 
Träning är den absolut bästa medicinen mot dåliga ryggar (och fibromyalgi enl min erfarenhet.) Ju mer jag tränar desto bättre blir kroppen. Det är tack vare otaliga PT timmar och riktigt tung styrketräning som jag har pallat gå igenom 3 graviditeter på 3år.
Älskar träning!!

Jag har tränat i många år men för två år sen brakade ryggen och jag fick stora problem. Behövde hjälp från ortoped och sjukgymnast för att komma rätt och måste träna jäkligt smart. Trots att jag inte tränar alls lika tungt just nu så är jag i mitt livs form. Otroligt nog 😅
 
Jag är inte gjord för burpees, Mountain climbers mm. Har korta armar och vääldigt långa överben så jag har svårt att komma in med benen ordentligt 😔
Jag har blivit tipsad om att hålla benen ganska brett isär när man gör burpees eftersom det blir lite effektivare då. Det kanske kan hjälpa dig eftersom det då inte blir samma krav på att få in benen under kroppen? Vet inte om det där "makes sense", skyller på trött hjärna. Hojta om jag behöver förklara vidare! :p
 
Jag har blivit tipsad om att hålla benen ganska brett isär när man gör burpees eftersom det blir lite effektivare då. Det kanske kan hjälpa dig eftersom det då inte blir samma krav på att få in benen under kroppen? Vet inte om det där "makes sense", skyller på trött hjärna. Hojta om jag behöver förklara vidare! :p
Menar du så att det blir mer grodställning när man hoppar in?
Får testa nästa gång det är med
 
Idag var det löjligt nära att jag valde filmkväll & hämtmat med sambon före crossfit, och det skulle jag kanske ha gjort också... Jag hade en riktigt sådan där skiteftermiddag då allt gick fel, men gav mig ändå den på att jag skulle träna. Lång historia kort så hann jag med att både trilla med cykeln, låsa mig ute och ha sönder min sprillans nya cykellampa (tro det eller ej helt orelaterat till omkullkörningen, detta skedde när jag parkerade cykeln och den välte :meh:) under den halvtimme som gick mellan att jag lämnade kontoret och kom fram till gymmet. Störtade in med andan i halsen i sista sekund och kände redan från början att varken kroppen eller huvudet var med mig idag. Det gick skit, jag kände mig svag och dålig, blev lite gråtfärdig emellanåt, och såg enligt uppgift ut som ett stort åskmoln under större delen av passet :angel:

Meeen i vanlig ordning var jag mirakulöst nog på bättre humör när jag gick därifrån och känner mig rätt ok såhär i efterhand, så det är nog ingen myt det där med endorfiner ändå ;)
 
Jag räknar både långpromenader och ridning (jag rider nästan bara ut) som träning, i alla fall lågintensiv sådan.
Ett rejält ridpass kan ju också vara mer.

Och räknar in mina korta lunchpromenader på hälsokontot, för dagsljuset och den mentala pausen från jobbet.

Då kan jag kvalificera mig in i tråden igen ;) Motionerar 1-3 tim varje dag med hunden och/eller hästen.

Tror att jag ser det utanför träningen bara för att det är varje dag. Träning känns mer som nåt man avsätter extratid för. Men jag vet inte, kanske bara fått för mig det...
 
Då kan jag kvalificera mig in i tråden igen ;) Motionerar 1-3 tim varje dag med hunden och/eller hästen.

Tror att jag ser det utanför träningen bara för att det är varje dag. Träning känns mer som nåt man avsätter extratid för. Men jag vet inte, kanske bara fått för mig det...
Just där gör jag gärna distinktionen mellan "träning" och "motion". "Träning" innefattar för mig något jag medvetet gör för att utmana kroppen iförd träningskläder och där just fysisk utmaning är det huvudsakliga målet. Motion är mer sådant som blir av av rena farten och kan innefatta allt från promenaden till jobbet till, som idag, några vändor upp till fjärde våningen med tunga lådor i famnen. Båda är supervärdefulla på sitt eget sätt :)
 
Just där gör jag gärna distinktionen mellan "träning" och "motion". "Träning" innefattar för mig något jag medvetet gör för att utmana kroppen iförd träningskläder och där just fysisk utmaning är det huvudsakliga målet. Motion är mer sådant som blir av av rena farten och kan innefatta allt från promenaden till jobbet till, som idag, några vändor upp till fjärde våningen med tunga lådor i famnen. Båda är supervärdefulla på sitt eget sätt :)

Ja i mitt fall är jag övertygad om att det är min vardagsmotion som gör att jag inte tappar i princip nåt de perioder jag inte tränar jogging. Styrka tappar jag garanterat men det har jag inte märkt än då jag inte orkat börjat om med det :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
56 182
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 093
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 961
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 107
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp