Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Träning so far, mån och ons- träning hemma, nya övningar, galet mycket burpes bla... Och idag åker barnet till pappan, så det blir spring nästan hela helgen. Lördag blir dock långpromenad (1,1 mil). Målet för helgen är att springa runt Växjösjön (4,5 km) och känna att det gick bra :)
 
Det blev en liten sväng till gymmet igår. Värmde upp 10 min på crosstrainer vilket kändes lagom eftersom jag har ca 10-15 min promenad till gymmet. Sen var i princip alla maskiner upptagna så jag gick till ett rum med fria vikter och en större halvmjuk matta där det var i princip folktomt. Hade sparat några övningar från Instagram från en träningsinfluencer som fokuserade på kroppsvikts-övningar så körde några sådana och sedan 15 min stretch-program. Har insett att jag nog vill sätta ihop ett eget program med sådana övningar att ha i bakfickan de gånger när allt känns upptaget :)
 
Det blir rejält fokus på yoga för mig också idag! Det känns som att ett nerv ligger i kläm någonstans mellan axeln och nacken på höger sida, förmodligen orsakat av min lilla vurpa igår. Vaknade flera gånger i natt av att det smärtade och har svårt att fokusera på jobbet eftersom det ilar och har sig med jämna mellanrum, så jag får snällt inställa mig på yogamattan och försöka mjuka upp saker och ting lite (försiktigt, förstås) efter jobbet. Wish me luck!
 
Det blir rejält fokus på yoga för mig också idag! Det känns som att ett nerv ligger i kläm någonstans mellan axeln och nacken på höger sida, förmodligen orsakat av min lilla vurpa igår. Vaknade flera gånger i natt av att det smärtade och har svårt att fokusera på jobbet eftersom det ilar och har sig med jämna mellanrum, så jag får snällt inställa mig på yogamattan och försöka mjuka upp saker och ting lite (försiktigt, förstås) efter jobbet. Wish me luck!
Håller tummarna att det ger med sig!
 
Ibland är det svårt men ibland är det lätt. Jag har slitit under hösten. Slitit mot förkylning, håll, sega ben, arga vildsvin i skogen och taskig motivation. Har backat många steg i min löpning för att börja om igen. Men idag kändes det äntligen lätt igen, med ett leende på läpparna kunde jag länga ut på stegen igen.
 
Håller tummarna att det ger med sig!
Tack! Har gått på det med allt jag har - yoga (45 minuter med fokus enbart på nacke/bröstrygg/axlar), triggerboll, massagepistol, manuell massage från sambon och nu till sist Ipren. Hittills har det inte haft någon effekt alls, utom i ett par minuter precis efter avslutad yoga/massage. Skitstörigt! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det men får väl fortsätta att envisas med ungefär samma behandling och hoppas att det släpper. Vill väldigt ogärna betala 500 spänn för ett fysiobesök just nu...
Jag gjorde ett väldigt försiktigt crossfit-pass idag, blev knappt svettig men det var ändå gött att vara på gymmet igen!
Tjoho vad underbart att du kan hålla igång lite grann i alla fall! Vad är status på foten/fötterna?
Ibland är det svårt men ibland är det lätt. Jag har slitit under hösten. Slitit mot förkylning, håll, sega ben, arga vildsvin i skogen och taskig motivation. Har backat många steg i min löpning för att börja om igen. Men idag kändes det äntligen lätt igen, med ett leende på läpparna kunde jag länga ut på stegen igen.
Åh vad härligt! Skam den som ger sig osv :D
 
Tack! Har gått på det med allt jag har - yoga (45 minuter med fokus enbart på nacke/bröstrygg/axlar), triggerboll, massagepistol, manuell massage från sambon och nu till sist Ipren. Hittills har det inte haft någon effekt alls, utom i ett par minuter precis efter avslutad yoga/massage. Skitstörigt! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det men får väl fortsätta att envisas med ungefär samma behandling och hoppas att det släpper. Vill väldigt ogärna betala 500 spänn för ett fysiobesök just nu...

Tjoho vad underbart att du kan hålla igång lite grann i alla fall! Vad är status på foten/fötterna?

Åh vad härligt! Skam den som ger sig osv :D

Men, så tråkigt att det inte gett med sig! Liniment? Voltaren?

Status är att jag kan gå relativt normalt men har fötterna ordentligt tejpade. Kan rida rätt ok så länge det är skritt eller galopp. På träningspasset fick jag köra deadbugs, squats, försiktiga marklyft och lite rehab.
 
Men, så tråkigt att det inte gett med sig! Liniment? Voltaren?

Status är att jag kan gå relativt normalt men har fötterna ordentligt tejpade. Kan rida rätt ok så länge det är skritt eller galopp. På träningspasset fick jag köra deadbugs, squats, försiktiga marklyft och lite rehab.
Där sa du något, jag har faktiskt en tub Voltarengel i badrummet sedan jag skadade tricep i somras! Ska gå raka vägen dit nu och smörja in med lite sådant :idea:
 
Tjoho, lite bättre i i nacken/axeln idag! Har ordinerat mig själv yoga ikväll också och sen är jag nog fit for fight, eller åtminstone fit for crossfit, imorgon med lite rejäl stretching före och efter passet :)
 
Jag misstänker att det börjar blir dags för mig att flytta cyklingen får vägen till spinningcykeln. Börja med pulsklocka och ordentliga pass, för om jag tar i mer när jag är ute på vägarna nu blir jag en trafikfara (jag förstår helt ärligt inte folk som cyklar "på riktigt" på vägarna, känns livsfarligt att vara halvdöd över cykeln när det finns annan trafik!). Det tar emot lite, inte lika mysigt som ute, men å andra sidan har jag ju saknat den där känslan av att nästan spy och bli helt skakig och se maxpulsen blinka. Så. Kanske måndag. Om jag vågar :D
 
Varit på två dagars konferens med jobbet så det har blivit alldeles för mkt sittande.. Idag kom jag ut på en välbehövlig löptur på 7,5km med hunden i snöfallet, gjorde tabben att inte ta dubbskorna för det va totalt snorhalt på sina ställen och jag tog på mig för tjock tröja under jackan plus vindtäta brallor.. Så det blev en jäkligt svettig runda med Bambivarning, men gött ändå!
 
Jag var på julfest med crossfitgymmet igår och hade så himla trevligt! Väldigt roligt att umgås med likasinnade och prata träning precis hela kvällen utan att känna att man tråkade ut någon i sällskapet :love: Också skönt att de flesta av oss inte dricker särskilt mycket, så jag känner mig 100% (nåja, 90 i alla fall) fräsch idag :)

Jag inser att det för utomstående kanske låter lite märkligt att gå på julfest med sitt gym, men det är ju precis den gemenskapen som är så himla fin inom just crossfit och den är jag väldigt tacksam för :heart
 
Jag var på julfest med crossfitgymmet igår och hade så himla trevligt! Väldigt roligt att umgås med likasinnade och prata träning precis hela kvällen utan att känna att man tråkade ut någon i sällskapet :love: Också skönt att de flesta av oss inte dricker särskilt mycket, så jag känner mig 100% (nåja, 90 i alla fall) fräsch idag :)

Jag inser att det för utomstående kanske låter lite märkligt att gå på julfest med sitt gym, men det är ju precis den gemenskapen som är så himla fin inom just crossfit och den är jag väldigt tacksam för :heart
Det låter himla trevligt! ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 293
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 102
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 972
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 134
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp