Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pb i bänkpress idag :banana: Har ju slitigt länge med att stadigt klara 40kg och idag gjorde jag två tvåor på 40 kg och en etta på 42,5 kg :up: Provade även 45kg men det gick inte men kändes ändå inte långt borta! 45kg är ju mitt nästa mål i bänkpress.
Känner att jag fått bättre teknik och bänkar mycket stadigare och då kommer väl högre vikter på köper. Riktigt kul pass! Och jag som va totalt opeppad på träning idag :p
Ooohh, härligt!!! Grymt bra jobbat!!! :banana::banana::banana::banana:
 
Snöar för fullt idag! Har kommit snöblandat regn i natt så under är det rätt blött men vi ska gå ut och köra upp vår pulkabacke och bygga snögubbe nu :) Ska även smygstarta igång min äldsta häst från sin vila och ta en snöig ridtur ihop med dottern sen :love:
Maken ska på julbord ikväll så jag och ungarna ska mysa till det med grönsaker, dipp och film ikväll efter vi ätit hamburgare :D Mer träning än bus i snön och en liten ridtur tror jag inte det blir idag.
Jösses vad underbart det låter! Vilken drömdag! :love::love::love:
 
Pb i bänkpress idag :banana: Har ju slitigt länge med att stadigt klara 40kg och idag gjorde jag två tvåor på 40 kg och en etta på 42,5 kg :up: Provade även 45kg men det gick inte men kändes ändå inte långt borta! 45kg är ju mitt nästa mål i bänkpress.
Känner att jag fått bättre teknik och bänkar mycket stadigare och då kommer väl högre vikter på köper. Riktigt kul pass! Och jag som va totalt opeppad på träning idag :p
Gud vad härligt, vilken vecka du haft! Framsteg i både marklyft och bänkpress! :banana: Sjuuukt avundsjuk på er snö också förresten!
 
Jaha, jag är tydligen vaken och ska tydligen träna crossfit om en halvtimme. Efter gårdagens tjejmiddag med efterföljande drinkkväll känner jag mig lite skör, men jag ser fram emot känslan efteråt! Wish me luck! :D
 
Alltså det var banne mig det bästa jag har gjort på hela veckan! Det kändes inte så de första 20 minuterna, men sedan vaknade kroppen till och det blev ett så himla roligt och peppigt pass med underbara träningskompisar! Ett rent under med tanke på hur många glas cava som slank ner igår kväll (:angel:) men åååh vad bra jag mår nu! :love::love::love:

Bästa känslan!

Jag är på gymmet nu. Inser att jag var starkare förr. När jag tränade. 😂
 
Alltså det var banne mig det bästa jag har gjort på hela veckan! Det kändes inte så de första 20 minuterna, men sedan vaknade kroppen till och det blev ett så himla roligt och peppigt pass med underbara träningskompisar! Ett rent under med tanke på hur många glas cava som slank ner igår kväll (:angel:) men åååh vad bra jag mår nu! :love::love::love:
Bra jobbat! Jag har ju som sagt haft ett ganska långt uppehåll från crossfiten men jag slås också av vilken skön känsla jag får efteråt! Kommer på mig själv med att sitta och planera när jag kan få in nästa pass så att det passar med det övriga livet.

Jag tog mig i alla fall iväg igår kväll på ett pass. Jobbigt både fysiskt och mentalt och egentligen en ganska så tråkig wod men det är ju så skönt när en är klar! Idag har jag ordentligt med träningsvärk :angel:
 
Bästa känslan!

Jag är på gymmet nu. Inser att jag var starkare förr. När jag tränade. 😂
Så himla konstigt! :confused:

:p
Bra jobbat! Jag har ju som sagt haft ett ganska långt uppehåll från crossfiten men jag slås också av vilken skön känsla jag får efteråt! Kommer på mig själv med att sitta och planera när jag kan få in nästa pass så att det passar med det övriga livet.

Jag tog mig i alla fall iväg igår kväll på ett pass. Jobbigt både fysiskt och mentalt och egentligen en ganska så tråkig wod men det är ju så skönt när en är klar! Idag har jag ordentligt med träningsvärk :angel:
Ja jösses ja, typ 90% av min motivation kommer av tanken på hur skönt det är när det är gjort :D

Kul att du är igång igen, och att du kom iväg igår! Vad var anledningen till ditt uppehåll?
 
Ja jösses ja, typ 90% av min motivation kommer av tanken på hur skönt det är när det är gjort :D

Kul att du är igång igen, och att du kom iväg igår! Vad var anledningen till ditt uppehåll?
Jadu... Det började nog med att jag blev rejält sjuk och inte kunde träna på 1 månad. Och sen kom jag aldrig igång igen. Tappade motivationen helt och hållet och har prioriterat andra saker. Och sen har jag inte fått tummen ur att komma igång igen just för att jag vet hur jobbigt det är i början och hur svag jag är. Det är ju inte lika kul att träna när jag inte orkar lika mycket som jag brukade göra.
 
Jösses vad underbart det låter! Vilken drömdag! :love::love::love:

Verkligen perfekt ledig dag :love:

Måste få visa vår snögubbe och snölykta :D

350C8794-680C-4C90-8022-34B6753E9A40.jpeg
 
Gud vad härligt, vilken vecka du haft! Framsteg i både marklyft och bänkpress! :banana: Sjuuukt avundsjuk på er snö också förresten!


Ja jag är såå nöjd med träningsveckan! Jag som inte ens varit speciellt träningspepp alls denna vecka :p Ska rida och springa i morgon tänkte jag.

Bra gjort av dig att ta dig iväg för att träna efter en sån kväll :banana:
 
Jag är så himla nöjd med den här träningsveckan! Tre hårda crossfit-pass och idag fyra timmar i stallet där jag förutom diverse stallsysslor sysselsatte mig med att galoppera fort i den underbara skotska naturen på en glad ponny. Med det blev det fyra träningspass denna veckan och jag har haft så roligt på vartenda ett!

Veckan som kommer är lite klurigare eftersom det är min sista vecka här innan jag åker på jobbresa och sen direkt hem till Sverige, men jag hoppas få till något i den här stilen:

Måndag: Vila
Tisdag: Crossfit
Onsdag: Stalljobb + ev. ridning
Torsdag: Vila
Fredag: Crossfit
Lördag: Vila
Söndag: Power walk, kort löprunda eller något annat flexibelt som är lätt att få in bland alla andra planer.

Och som vanligt promenerar jag mest överallt, så ett par tre mil eller så i transportpromenader kommer det också att bli.

Hur ser det ut för er andra? Har ni lika fullspäckat schema som jag såhär innan jul?
 
Jag är så himla nöjd med den här träningsveckan! Tre hårda crossfit-pass och idag fyra timmar i stallet där jag förutom diverse stallsysslor sysselsatte mig med att galoppera fort i den underbara skotska naturen på en glad ponny. Med det blev det fyra träningspass denna veckan och jag har haft så roligt på vartenda ett!

Veckan som kommer är lite klurigare eftersom det är min sista vecka här innan jag åker på jobbresa och sen direkt hem till Sverige, men jag hoppas få till något i den här stilen:

Måndag: Vila
Tisdag: Crossfit
Onsdag: Stalljobb + ev. ridning
Torsdag: Vila
Fredag: Crossfit
Lördag: Vila
Söndag: Power walk, kort löprunda eller något annat flexibelt som är lätt att få in bland alla andra planer.

Och som vanligt promenerar jag mest överallt, så ett par tre mil eller så i transportpromenader kommer det också att bli.

Hur ser det ut för er andra? Har ni lika fullspäckat schema som jag såhär innan jul?

Härligt det låter!
Jättebra jobbat med så mycket träning! Och kul lät det också! :D

Min vecka som varit har inte varit jättebra träningsmässigt, men den duger.
Kommande hoppas jag blir bättre, och det har den förutsättningar för att bli! :)
 
Hur ser det ut för er andra? Har ni lika fullspäckat schema som jag såhär innan jul?
Jaaa... Fast jag behöver röra på mig. I morgon åker jag till skolan men innan det tänkte jag försöka mig på en 35-40 min löprunda i lugnt tempo. Senare på kvällen blir det 1,5 h promenad med ca 15 kg packning. Tisdag tänkte jag lite löpband eller crosstrainer (kort och snabbt), antagligen 1,5 h promenad efter det. Ev promenaden x 2 på onsdag. Torsdag 60-75 min löpband eller crosstrainer och promenad igen. Sedan blir det inte mer innan veckan efter. Då tänkte jag kort och långsamt på tisdagen och sedan ett försök till 15 km på torsdagen.
 
Jag är så himla nöjd med den här träningsveckan! Tre hårda crossfit-pass och idag fyra timmar i stallet där jag förutom diverse stallsysslor sysselsatte mig med att galoppera fort i den underbara skotska naturen på en glad ponny. Med det blev det fyra träningspass denna veckan och jag har haft så roligt på vartenda ett!

Veckan som kommer är lite klurigare eftersom det är min sista vecka här innan jag åker på jobbresa och sen direkt hem till Sverige, men jag hoppas få till något i den här stilen:

Måndag: Vila
Tisdag: Crossfit
Onsdag: Stalljobb + ev. ridning
Torsdag: Vila
Fredag: Crossfit
Lördag: Vila
Söndag: Power walk, kort löprunda eller något annat flexibelt som är lätt att få in bland alla andra planer.

Och som vanligt promenerar jag mest överallt, så ett par tre mil eller så i transportpromenader kommer det också att bli.

Hur ser det ut för er andra? Har ni lika fullspäckat schema som jag såhär innan jul?

Är också nöjd med veckan! Tre bra styrkepass, någon promenad och fem ridpass :) Hoppade löpningen igår, vi pulsade i snön med ett barn på varsin bob när vi skulle till skogen och kolla efter gran och så åkte vi bob och gick flera ggr uppför en rätt lång backe så det fick räcka utöver ridning och en liten promenad :p

Den här veckan har jag lite mycket med luciafirande x2 och julmöte + julbord med mitt jobb men ska försöka få ihop tre styrkepass ändå och få alla tre hästarna motionerade 3-4 dagar var i alla fall :)
 
Jag är så himla nöjd med den här träningsveckan! Tre hårda crossfit-pass och idag fyra timmar i stallet där jag förutom diverse stallsysslor sysselsatte mig med att galoppera fort i den underbara skotska naturen på en glad ponny. Med det blev det fyra träningspass denna veckan och jag har haft så roligt på vartenda ett!

Veckan som kommer är lite klurigare eftersom det är min sista vecka här innan jag åker på jobbresa och sen direkt hem till Sverige, men jag hoppas få till något i den här stilen:

Måndag: Vila
Tisdag: Crossfit
Onsdag: Stalljobb + ev. ridning
Torsdag: Vila
Fredag: Crossfit
Lördag: Vila
Söndag: Power walk, kort löprunda eller något annat flexibelt som är lätt att få in bland alla andra planer.

Och som vanligt promenerar jag mest överallt, så ett par tre mil eller så i transportpromenader kommer det också att bli.

Hur ser det ut för er andra? Har ni lika fullspäckat schema som jag såhär innan jul?
Snyggt jobbat! Kul med roliga pass också :)

Jag har också rätt mycket på schemat denna och nästa vecka, ja. Tänker att jag ska träna crossfit imorgon tisdag och sen vet jag inte riktigt mer. Kommer kunna få till ett crossfitpass till i alla fall, vilken dag det blir vet jag inte riktigt än. Kanske torsdag! I helgen skulle jag vilja få till ett yogapass men vet inte än om det är möjligt.

Dagligdags blir det annars hundpromenader som vanligt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 871
· Visningar
60 119
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 664
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 656
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 561
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp