Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud. Allt gör ont. Tur att jag ska på spa med sambon idag och har både helkroppsmassage, poolhäng och trerättersmiddag inplanerat :D Känns dock som att jag kommer att skrika bara massören tittar på mig, men det blir nog skönt efter ett tag i alla fall!

Ingen träning idag med andra ord, men imorgon tänkte vi ta ett kort pass i hotellets gym före frukost :)
 
Min höft forsätter bråka med mig. Förra helgen kom jag 4 km på löprundan innan den protesterade, i onsdags var jag på
Promenad och efter en timme sa höften till. Även i torsdags på power hour. Idag har jag varit ute på kort löppass på 3 km med intervaller och det gick bra faktiskt. Lite känning men inte ont.
Massage inbokad på tisdag, jag är beredd på galen smärta men hoppas på underverk. :p
 
Haha, det får du fråga mina coacher om! Ser att både @niardasp och videon jag länkade till kallar den för Snatch rätt och slätt, så jag vet inte var Squat Snatch kommer från :p

Gud vad underbar det låter! Undrar hur långt ifrån mina föräldrar du bor egentligen, de bor också tämligen nära havet i södra Skåne och naturen du beskriver låter väldigt likt :)

Ta en veckas träningsvila tycker jag, eller åtminstone vila från gymmet. Det kommer inte att göra någon skillnad för den fysiska formen, men åtminstone i mitt fall brukar det göra underverk för den mentala! Det riskerar bara att bli en onödigt ond cirkel och ta bort all träningsmotivation man har byggt upp om man bara stretar på och verkligen tvingar sig till gymmet dag efter dag.

Jag gjorde 3 spinningpass på 16 dgr under jul, i övrigt satt jag helt still så vila tror jag inte på faktiskt.
 
Herregud. Allt gör ont. Tur att jag ska på spa med sambon idag och har både helkroppsmassage, poolhäng och trerättersmiddag inplanerat :D Känns dock som att jag kommer att skrika bara massören tittar på mig, men det blir nog skönt efter ett tag i alla fall!

Ingen träning idag med andra ord, men imorgon tänkte vi ta ett kort pass i hotellets gym före frukost :)
Åh låter underbart!!! Bortsett fr massagen inledningsvis kanske. :D Men som du säger, oftast blir det bättre efter en liten stund.

NJUT!!!
 
Jag funderar på att prova bikram yoga imorgon men är lite rädd för att jag ska tycka att värmen är svinjobbig. Är det någon här inne som har provat det någon gång? Vad tyckte ni?
 
Jag funderar på att prova bikram yoga imorgon men är lite rädd för att jag ska tycka att värmen är svinjobbig. Är det någon här inne som har provat det någon gång? Vad tyckte ni?
Jag är nog fel person att svara egentligen, jag avskyr värme och får nästan panik när det blir för varmt, får liksom för mig att jag inte kan andas. Men av nån underlig anledning testade jag och nä, inte min grej. Dock verkar väldigt många älska det, så tycker du ska testa :)
 
Jag är nog fel person att svara egentligen, jag avskyr värme och får nästan panik när det blir för varmt, får liksom för mig att jag inte kan andas. Men av nån underlig anledning testade jag och nä, inte min grej. Dock verkar väldigt många älska det, så tycker du ska testa :)
Jag har också svårt för värme, men är av någon oförklarlig anledning sugen på att testa ändå! Tack för ditt svar :)
 
Jag funderar på att prova bikram yoga imorgon men är lite rädd för att jag ska tycka att värmen är svinjobbig. Är det någon här inne som har provat det någon gång? Vad tyckte ni?
Min sambos syster driver en bikram-studio, så jag har provat rätt många gånger. Jag gillar det, och då är jag ändå rätt värmekänslig! Men alltså känslan efteråt är bättre än alla crossfitpass i världen :love: Skulle definitivt gå regelbundet om det inte vore för att stället ligger på andra sidan stan!

Värmen kan kännas lite överväldigande och läskig i början, så jag brukar försöka komma typ 10 minuter innan passet börjar så att man kan gå in och bara ligga ner och vänja sig lite. Sedan är de (i alla fall där jag går) alltid jättenoga med att man inte får lov att pusha sig längre än vad som är bekvämt, och som nybörjare beordras man att ta pauser med jämna mellanrum eftersom värmen är tung för kroppen och eftersom skaderisken är lite högre då man lätt blir övermodig (typ "åh kroppen känns så mjuk i den här värmen, jag kan nog sträcka mig lite längre!") när det är så pass varmt. Jag har aldrig kört ett pass utan att ta minst 3 pauser, då jag bara ligger/sitter ner i ett par minuter. De anpassar även varje övning efter erfarenhet och brukar säga till nybörjare att antingen skippa eller välja ett mindre "skarpt" alternativ vid vissa rörelser.

Så jag tycker absolut att du ska testa! Försök gärna att gå typ 3 gånger ganska nära inpå varandra. Dels för att du ska ge det en ordentlig chans och vänja dig lite, men även för att det är väldigt lätt att märka resultat från gång till gång eftersom man ju gör exakt samma 26 poser varje gång.
 
Längdskidpremiär avklarad! :)

Det är två år sedan jag åkte sist, och på den tiden har jag tydligen glömt bort hur bindningarna fungerar för jag fick inte på mig skidorna... :o:rofl: Så det började med att jag fick svälja den pyttelilla stolthet jag hade och fråga några som också precis hade kommit om dom kunde hjälpa mig. Och hjälp fick jag av en jättetrevlig person som inte tyckte att det var några konstigheter, så efter den starten fick jag lov att ge mig iväg till slut. Jag hittade en slinga på typ 1,7 km som bara hade snälla nedförsbackar och det kändes rätt så bra emellanåt faktiskt :) Tekniken sitter ju verkligen inte och jag blev TRÖTT! Men balansen var ändå hyfsad och framför allt: jag klarade mig utan att ramla! :D:D 5,2 km blev det totalt, sista 500 meterna var jag heeelt slut :laugh:
 
Längdskidpremiär avklarad! :)

Det är två år sedan jag åkte sist, och på den tiden har jag tydligen glömt bort hur bindningarna fungerar för jag fick inte på mig skidorna... :o:rofl:

Haha, jag fick inte loss pjäxorna från rullskidorna när jag skulle börja med dem, fick kliva ur dem och låta dem stå kvar i skidorna innan poletten ramlade ner och jag lyckades begripa bindningarna. :laugh:
 
Längdskidpremiär avklarad! :)

Det är två år sedan jag åkte sist, och på den tiden har jag tydligen glömt bort hur bindningarna fungerar för jag fick inte på mig skidorna... :o:rofl: Så det började med att jag fick svälja den pyttelilla stolthet jag hade och fråga några som också precis hade kommit om dom kunde hjälpa mig. Och hjälp fick jag av en jättetrevlig person som inte tyckte att det var några konstigheter, så efter den starten fick jag lov att ge mig iväg till slut. Jag hittade en slinga på typ 1,7 km som bara hade snälla nedförsbackar och det kändes rätt så bra emellanåt faktiskt :) Tekniken sitter ju verkligen inte och jag blev TRÖTT! Men balansen var ändå hyfsad och framför allt: jag klarade mig utan att ramla! :D:D 5,2 km blev det totalt, sista 500 meterna var jag heeelt slut :laugh:
Kör du klassiskt eller skejt?
 
Var på en träningsaw med jobbet igår. Har träningsvärk i absolut hela kroppen.. Förstår inte hur jag ska klara av att yoga idag. Men jag tänker att jag tar det efter kvällspromenaden med hunden, då är jag nog lite mindre stel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 924
· Visningar
61 355
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 922
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 894
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 906
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp