Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om skor så behöver jag också nya inför att jag ska träna mer intensivt inför halvmaran igen. De jag köpte förra året har sprungit och gått många mil nu och börjar bli lite slitna under så dom får duga i gymmet sen :) Tror jag ska köpa samma modell igen för det är dom skönaste jag provat!
Vilken är det då? :)
 
Barnen sover borta i natt så jag och maken tänkte ta en springtur ihop ikväll istället för gym :) Längesen jag sprang nu och ännu längre sen för maken så lär inte bli någon rekordtid :D
 
Jag är så glad att jag lagt pengar på att träna med PT. Det är roligt, känns tryggt och gör att jag inte kan skippa gymmet bara för att jag är lat. Har lång och smal rygg och har ont i ryggen ett par gånger i månaden normalt sett. Efter jag börjat träna styrketräning nu så här jag inte haft ont i ryggen en enda gång. Trots att jag dessutom är gravid nu.

Var på gravidyoga förra veckan första gången och ska gå imorgon igen. Var lite flummigt men hoppas det blir bättre.

Någon mer i tråden som är gravid eller har tränat mycket som gravid? 2 personer har sagt till mig att jag inte får träna så hårt att jag får träningsvärk som gravid. Tänker ignorera det så länge det känns bra i kroppen, men blir lite ledsen och osäker.


Jag är också gravid, nu i v. 30. Tränar ca 4-5 ggr/vecka, tyngdlyftning / styrketräning. Ändrade ingenting i min träning fram till v. 15 sen sänkte jag vikterna. Håller fortfarande på med tyngdlyftningen men har fått anpassa träningen en del men inte så mycket egentligen. Tycker bara det finns fördelar med att träna under graviditeten och lyssnar på min kropp, inte vad andra tycker, hade jag gjort det hade jag suttit i soffan från v. 10.
 
Downward dog gillar både jag och min kropp! Den + en liknande den du beskriver är de två vanligaste vi gör på crossfit, plus några lite mer specifikt för axlar/handleder/höfter.

Jösses vad starkt!

Oj vad olika vi är för jag gillar inte downward dog. Känns som om axlarna ska gå av :o Men det är riktigt bra övningar, och jag tror på min PT när hon säger att man bygger en stark kropp från alla håll och inte bara för vissa övningar.

Är så sugen på att hoppa på 1 timmes pass med crossfit på gymmet ibland, men är så orolig för min kondition för den är inte bra. Men har vissa crossfit-inspirerade övningar som jag kör hemma. Tror det var du som tipsade om good mornings tex ? Körde den idag med 15,5 kg stång,och ser på min film att jag kan höja för kroppen håller sin position och det känns knappt i ryggen heller. Nackdelen att vara hemma är att man blir låst när vikterna tar slut, har inte så många viktskivor.

@FengurLaugar Har du säkerhetsbur hemma när du kör knäböj på 60 kg? Eller hur låser du det om du inte kan pressa upp? Failade en bänkpress nyligen och fick be min man lyfta upp stången från bröstet då den kom ner men inte upp utan jag låg som en platt fisk på bänken :rofl:
 
Oj vad olika vi är för jag gillar inte downward dog. Känns som om axlarna ska gå av :o Men det är riktigt bra övningar, och jag tror på min PT när hon säger att man bygger en stark kropp från alla håll och inte bara för vissa övningar.

Är så sugen på att hoppa på 1 timmes pass med crossfit på gymmet ibland, men är så orolig för min kondition för den är inte bra. Men har vissa crossfit-inspirerade övningar som jag kör hemma. Tror det var du som tipsade om good mornings tex ? Körde den idag med 15,5 kg stång,och ser på min film att jag kan höja för kroppen håller sin position och det känns knappt i ryggen heller. Nackdelen att vara hemma är att man blir låst när vikterna tar slut, har inte så många viktskivor.

@FengurLaugar Har du säkerhetsbur hemma när du kör knäböj på 60 kg? Eller hur låser du det om du inte kan pressa upp? Failade en bänkpress nyligen och fick be min man lyfta upp stången från bröstet då den kom ner men inte upp utan jag låg som en platt fisk på bänken :rofl:

Nä har inget sånt när jag knäböjer. 65 kg vet jag att jag klarar men ska jag böja tyngre gör jag det när maken kan passa mig :)

När jag bänkar har jag fixat två pallbockar som jag kan lägga ner stången på om jag skulle faila, vilket händer ibland då jag vill vara starkare än jag är :p
 
Jag och rullskidorna har passerat Mångsbodarna i Icaklassikern. :D Snart en tredjedel avklarad och kilometrarna går lite fortare och lite lättare - fortsätter det så här så ska det nog fan gå att göra alla 90 km rullandes, stakandes och diagonalandes.

Det hade ju varit en extra högtidlig grej att "gå i mål" med de sista kilometrarna på den riktiga Vasaloppssöndagen, tror att det får bli plan A nu!
 
Ikväll blev det en löprunda på 7 km. Så skönt att slippa minusgrader och snö! Ganska hyggligt tempo med tanke på hur lite jag sprungit de senaste veckorna. Lite känning från höften men inte så det gjorde ont.
Har bokat tid för löpanalys om två veckor, då har de kanske tips på vad jag ska göra åt det. Ska bli himla spännande att få löpsteg analyserat med förslag på förbättringar och styrkeövningar.
 
Älskar sugröret! Men nej, det blir svårt att hälla vatten över sig. Om man inte skruvar loss toppen på flaskan men det kanske man inte vill göra springandes på löpbandet :p

Jag misstänker inte :rofl:
Men jag gör det så sällan att jag säkert uppskattar sugröret mer :)
 
Nytt längdrekord! Jävligt fin känsla förutom att jag missbedömde avståndet lite och fick gå 4,5 km hem. Det var mycket, mycket kallt :down:
93CBA305-262F-4075-B86B-E057126B0F8B.png
 
Blev 1 h pw och ett styrkepass på gymmet igår. Riktigt nöjd med det passet!

Olika varianter av plankan, squats, stussövningar med mer motstånd på gummibandet och högre vikt på hantlarna. Lite situps och andra roliga övningar för hela kroppen. Kände mig inte helt slut efteråt men sådär lagom att jag pressat kroppen ett snäpp till och idag har jag träningsvärk lite här och var.

Tänkte att jag skulle sprungit idag men när jag skulle lämna mini på förskolan så satt det en skylt om att kräksjukan anlänt så vi sa hej men hejdå och gick en promenad istället innan vi gick hem. Tänker inte bli sjuk :nailbiting:
Pluggar bättre med barn hemma än när jag är sjuk ändå :p
Så inget gym idag tyvärr eller resten av veckan. Maken åkte på jobbresa och är hemma igen på söndag så blir ingen löpning alls förens tidigast söndag kväll om jag hinner ut, därav hade jag tänkt ta löpband idag.. Men har hantlar och crosstrainer hemma ju så kan håll igång ändå som tur är.

Skulle ta en selfie innan och såg i spegeln att mina magmuskler börjar framträda och när jag spände magen kom två svaga rutor fram under brösten. Wow vad det känns grymt kan jag säga!
Dels efter så stor viktnedgång (gymmets våg säger -46 kg, min är opålitlig :cautious:) och hur långt som helst ifrån magrutor och dels för att magen ser ut som hej kom och hjälp mig sen första graviditeten så jag har trott att det ska vara omöjligt att forma till den (den lösa huden kan jag inte göra så mycket åt) men nu jäklar :D

Orkar jag så blir det ett lättare pass crosstrainer senare för att värma upp kroppen och få väck träningsvärken.
 
Blev 1 h pw och ett styrkepass på gymmet igår. Riktigt nöjd med det passet!

Olika varianter av plankan, squats, stussövningar med mer motstånd på gummibandet och högre vikt på hantlarna. Lite situps och andra roliga övningar för hela kroppen. Kände mig inte helt slut efteråt men sådär lagom att jag pressat kroppen ett snäpp till och idag har jag träningsvärk lite här och var.

Tänkte att jag skulle sprungit idag men när jag skulle lämna mini på förskolan så satt det en skylt om att kräksjukan anlänt så vi sa hej men hejdå och gick en promenad istället innan vi gick hem. Tänker inte bli sjuk :nailbiting:
Pluggar bättre med barn hemma än när jag är sjuk ändå :p
Så inget gym idag tyvärr eller resten av veckan. Maken åkte på jobbresa och är hemma igen på söndag så blir ingen löpning alls förens tidigast söndag kväll om jag hinner ut, därav hade jag tänkt ta löpband idag.. Men har hantlar och crosstrainer hemma ju så kan håll igång ändå som tur är.

Skulle ta en selfie innan och såg i spegeln att mina magmuskler börjar framträda och när jag spände magen kom två svaga rutor fram under brösten. Wow vad det känns grymt kan jag säga!
Dels efter så stor viktnedgång (gymmets våg säger -46 kg, min är opålitlig :cautious:) och hur långt som helst ifrån magrutor och dels för att magen ser ut som hej kom och hjälp mig sen första graviditeten så jag har trott att det ska vara omöjligt att forma till den (den lösa huden kan jag inte göra så mycket åt) men nu jäklar :D

Orkar jag så blir det ett lättare pass crosstrainer senare för att värma upp kroppen och få väck träningsvärken.
Coolt med magmuskler! Jag har också gått ner mycket (vägde ca 40 kg mer strax innan jag skulle föda) men mina magmuskler har inte gått ihop riktigt och det lösa skinnet hänger ju där det hänger... Men om det finns hopp att få synliga muskler så kanske det kan motivera mig att träna den lite mer. Hade varit najs med en snygg mage :up:
 
Ridning på lunchen idag, pigg pålle så det blev svettigt att försöka få till riktigt ridning :p Promenad till och från svärföräldrarna och ikväll gym :up:
 
Idag har jag varit ledig eftersom jag bytte pass med en kollega :up:
Därmed har jag varit på gymmet och där haft fokus på ben och rumpa. Kändes helt okej förutom att jag efteråt hade känning i ena knät. Nu har det gått några timmar och jag tror att det känns bättre :)
 
Varit sjuk i omgångar så träningen har inte alls blivit vad jag har tänkt mig den här hösten och vintern. Nu köpte jag ett 10-kort på gymmet nära jobbet i förrgår för att bara få en kickstart och komma igång. Får försöka klämma in det någon gång då och då och imorgon har jag bokat mig på ett pass då det känns som en bra start för att få lite pepp och inspiration. Jag känner verkligen att jag är i urusel form just nu. När jag såsmåningom kan börja cykla till jobbet igen så vill jag känna att jag orkar det utan att vara helt färdig när jag kommer fram.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 916
· Visningar
61 283
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 911
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 881
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 881
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp