Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev 1 h pw och ett styrkepass på gymmet igår. Riktigt nöjd med det passet!

Olika varianter av plankan, squats, stussövningar med mer motstånd på gummibandet och högre vikt på hantlarna. Lite situps och andra roliga övningar för hela kroppen. Kände mig inte helt slut efteråt men sådär lagom att jag pressat kroppen ett snäpp till och idag har jag träningsvärk lite här och var.

Tänkte att jag skulle sprungit idag men när jag skulle lämna mini på förskolan så satt det en skylt om att kräksjukan anlänt så vi sa hej men hejdå och gick en promenad istället innan vi gick hem. Tänker inte bli sjuk :nailbiting:
Pluggar bättre med barn hemma än när jag är sjuk ändå :p
Så inget gym idag tyvärr eller resten av veckan. Maken åkte på jobbresa och är hemma igen på söndag så blir ingen löpning alls förens tidigast söndag kväll om jag hinner ut, därav hade jag tänkt ta löpband idag.. Men har hantlar och crosstrainer hemma ju så kan håll igång ändå som tur är.

Skulle ta en selfie innan och såg i spegeln att mina magmuskler börjar framträda och när jag spände magen kom två svaga rutor fram under brösten. Wow vad det känns grymt kan jag säga!
Dels efter så stor viktnedgång (gymmets våg säger -46 kg, min är opålitlig :cautious:) och hur långt som helst ifrån magrutor och dels för att magen ser ut som hej kom och hjälp mig sen första graviditeten så jag har trott att det ska vara omöjligt att forma till den (den lösa huden kan jag inte göra så mycket åt) men nu jäklar :D

Orkar jag så blir det ett lättare pass crosstrainer senare för att värma upp kroppen och få väck träningsvärken.
Vilken otrolig prestation du gjort! Heja dig!! :bow::banana::banana:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Så! Äntligen första passet gjort! Det var en evighet sen sist. Kändes dock inte så -Äntligen! när jag låg där i sängen och funderade på om jag verkligen skulle ge mig ut. Men 05.20 stod jag på trappan ändå och huttrade.

Sprang min gamla invanda 4 km-runda. Kroppen var tung och trög. Inte så förvånande. Tyvärr har jag sträckt mig rejält i sidan, eller ev brutit ett revben, och det inverkade alldeles för mkt under löpningen. Dels gav det mig en konstig hållning trots att jag verkligen försökte springa normalt. Sen gjorde det ont när jag började andas lite större vilket ledde till att jag försökte dämpa andningen = flåsade ännu mer.

Så jag hoppas verkligen att det bara är en sträckning så att det går över snart.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Ridning på lunchen idag och ridning ikväll sen blir det nog inte mycket mer. Eventuellt promenad med hunden :)

I morgon blir det promenad och gym. På söndag ska jag tävla båda hästarna så det blir en heldag på tävling och när vi kommer hem lär jag inte orka så mycket mer än ligga i soffan :p
 
Fasen vad duktiga alla är som tränar och står i. Jättekul att läsa om era framgångar!

Själv håller jag igång med crosstrainern kombinerat med styrketräning och gammal hederlig gympa. Springer inte just nu eftersom jag har lite ont i höften, men som väl är funkar den andra träningen bra. Hoppas komma igång med löpningen längre fram i vår.

Någon som har tips på en bra träningsvideo man kan köra hemma? Typ friskis och svettis-stuk
 
Sambon har övertygat mig att byta gym till SATS Sportpalatset och jag har varit motsträvig sedan start. Varför skulle jag vilja betala 410 kr MER än mitt nuvarande gymkort. Men han var inte nöjd med mitt lilla skruttgym så vi bytte och nu undrar jag vart tusan jag har befunnit mig hela mitt liv? Sportpalatset förtjänar verkligen sitt namn och jag känner mig som ett barn i en godisfabrik. Tror absolut att detta kan få lite fart på träningsmotivationen.

Nu körde jag i pass i onsdags och kan.ej.gå.idag. På riktigt.
 
Sambon har övertygat mig att byta gym till SATS Sportpalatset och jag har varit motsträvig sedan start. Varför skulle jag vilja betala 410 kr MER än mitt nuvarande gymkort. Men han var inte nöjd med mitt lilla skruttgym så vi bytte och nu undrar jag vart tusan jag har befunnit mig hela mitt liv? Sportpalatset förtjänar verkligen sitt namn och jag känner mig som ett barn i en godisfabrik. Tror absolut att detta kan få lite fart på träningsmotivationen.

Nu körde jag i pass i onsdags och kan.ej.gå.idag. På riktigt.

Ibland behövs miljöombyte för att få en spark i arslet :)
 
Fasen vad duktiga alla är som tränar och står i. Jättekul att läsa om era framgångar!

Själv håller jag igång med crosstrainern kombinerat med styrketräning och gammal hederlig gympa. Springer inte just nu eftersom jag har lite ont i höften, men som väl är funkar den andra träningen bra. Hoppas komma igång med löpningen längre fram i vår.

Någon som har tips på en bra träningsvideo man kan köra hemma? Typ friskis och svettis-stuk
Finns jättemånga roliga pass på Youtube! Sök på Tabata workout. Jag tror det är dem som ligger närmast F&S.
 
Första löpturen på nästan ett år. Kan konstatera två saker...
1. Jag behöver nya hörlurar som inte hoppar ur öronen var 10'e meter. Tips?
2. Min kondition har dragit som en avlöning. Tänkte "mjukstarta" med 2 km för att känna efter lite, räknade med att kunna springa hela och ändå ha mer att ge efter. Vilket skämt... fick stanna och promenera redan efter 400 meter, sen kunde jag springa lite igen, sen gå lite, sen springa och sen gå lite mer. Förra våren sprang jag närmare milen med hunden utan att behöva gå. På mindre än ett år har konditionen gått från nästan 1-milsrundor utan stopp till 2 km med typ 4 promenadpauser...
 
Ännu en solig dag innebar att det blev lite löpning idag också. Först en rask promenad till nästa by som ligger drygt 4 km bort, och sedan sprang jag längs havet nästan hela vägen hem därifrån. Trots rak motvind och tidvis ganska djup sand blev det liksom inte riktigt skitjobbigt förrän när jag hade kanske 500 meter kvar, och då bröt jag helt enkelt av till skritt och körde sprint-intervaller sista biten hem. Känner mig typ bäst i världen nu :laugh:
 
Första löpturen på nästan ett år. Kan konstatera två saker...
1. Jag behöver nya hörlurar som inte hoppar ur öronen var 10'e meter. Tips?
2. Min kondition har dragit som en avlöning. Tänkte "mjukstarta" med 2 km för att känna efter lite, räknade med att kunna springa hela och ändå ha mer att ge efter. Vilket skämt... fick stanna och promenera redan efter 400 meter, sen kunde jag springa lite igen, sen gå lite, sen springa och sen gå lite mer. Förra våren sprang jag närmare milen med hunden utan att behöva gå. På mindre än ett år har konditionen gått från nästan 1-milsrundor utan stopp till 2 km med typ 4 promenadpauser...
Urk, det där är det värsta med konditionen - den försvinner tre gånger så fort som den kom! Men det positiva är väl att det i alla fall inte brukar ta jättelång tid att bygga upp den igen om man varit igång relativt nyligen, så du kommer förhoppningsvis att se skillnad redan efter ett par pass :)
 
Urk, det där är det värsta med konditionen - den försvinner tre gånger så fort som den kom! Men det positiva är väl att det i alla fall inte brukar ta jättelång tid att bygga upp den igen om man varit igång relativt nyligen, så du kommer förhoppningsvis att se skillnad redan efter ett par pass :)
Den bästa träningen är den som blir av, oavsett om det är 2 km eller 2 mil. Man får vara nöjd med att helt enkelt bara ha kommit ut öht till en början innan man börjar jaga km och tid.
 
Hejja er!

Själv sa min kropp igår att nu tar vi vila ett par dagar, varje övning gjorde ont och kändes inte bra alls så jag hann bara med uppvärmningen innan jag bröt. Känner min kropp för väl för att pressa den när den säger stopp. Var på upplevelsebad idag med barnen så provade att köra lite klättervägg med bara hjälp av armarna. Haha, noll greppstyrka för så fort det kom en blå (dvs med platt fäste) så åkte jag ner i vattnet. Stackars dom som satt och åt där för jag ville så gärna komma upp tre hack, där den blåa satt så det tog ett par ilskna förslag tills jag gav upp och tjurigt satte mig i barnens plaskdamm :rofl:

Blev dock väldigt glad att se helkroppsformen i omklädningsrummet så jag tog några kort för att ha då jag fotar min utveckling :o:D
 
Senast ändrad:
Den bästa träningen är den som blir av, oavsett om det är 2 km eller 2 mil. Man får vara nöjd med att helt enkelt bara ha kommit ut öht till en början innan man börjar jaga km och tid.
Exakt så! Jag vägrar att gå på på något annat än känsla när jag löptränar, de få gånger jag löptränar :D
 
Ugg, jag hänger med så dåligt i tråden! Helkropp igår, mör idag. :p Just nu är det konditionen och snedheter i höft/rygg som bromsar utvecklingen, frustrerande! Har köpt ett hopprep att kötta på med hemma, och ett naprapatbesök ska bokas snarast. Brutala vårkänslor och gött mående i allmänhet :D
 
Igår var jag på cirkelfys jäklar vad mördande jobbigt det var när jag knappt kunnat träna något det sista. Har en grym träningsvärk idag och är glad att jag inte skulle rida idag min väninna rider ut min häst just nu.. Men det var ett härligt pass på det sättet att det var en väldigt peppande och duktig ledare som också hann med att ge personliga tips. Ska försöka få in det nästa vecka med.
 
Hejja er!

Själv sa min kropp igår att nu tar vi vila ett par dagar, varje övning gjorde ont och kändes inte bra alls så jag hann bara med uppvärmningen innan jag bröt. Känner min kropp för väl för att pressa den när den säger stopp. Var på upplevelsebad idag med barnen så provade att köra lite klättervägg med bara hjälp av armarna. Haha, noll greppstyrka för så fort det kom en blå (dvs med platt fäste) så åkte jag ner i vattnet. Stackars dom som satt och åt där för jag ville så gärna komma upp tre hack, där den blåa satt så det tog ett par ilskna förslag tills jag gav upp och tjurigt satte mig i barnens plaskdamm :rofl:

Blev dock väldigt glad att se helkroppsformen i omklädningsrummet så jag tog några kort för att ha då jag fotar min utveckling :o:D

Ja väldigt klokt tänk brukar också ta några vilodagar när allt bara gör ont. Det blir ingen effektiv träning och kroppen signalerar ju faktiskt något med det.
 
Hinner inget gym ändå idag. Prioriterar att komma i säng tidigt istället då hästarna ska vara lastade och klara km 6 i morgon bitti :p
 
  • Gilla
Reactions: MM
Ni som träningsskor från Nike. Är de små i storleken? Försöker läsa mig till det och det verkar som de flesta går upp en stl?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 916
· Visningar
61 260
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 903
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 870
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 852
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp