Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nämen stackare! Du har ju varit sjuk hur länge som helst nu känns det som?! Krya på dig och hoppas att du har någon som kan ta hand om dig lite extra i allt detta elände! :heart
Tack! Ja, jag är verkligen trött på det nu. Har haft feber i tre veckor med bara enstaka feberfria dagar. Kroppen är verkligen helt slut. Till nästa år ska jag vaccinera mig. Så här vill jag inte ha det igen. Jag som alltid har haft världens bästa immunförsvar. Vad hände liksom?

Men, men, nu hoppas jag på att det snart ska vara över för den här gången. I nästa vecka borde jag vara frisk igen. Längtar dit!
 
Igår var en riktig skitdag med huvudvärk och magkatarr, så jag skippade träningen. Fixade så att jag kan jobba hemifrån idag + imorgon för att komma tillbaka på banan lite, och allt känns mycket bättre nu. Stack iväg på lunchträning och körde ett så himla roligt pass! Vi var bara tre stycken vilket innebar att alla fick jättemycket hjälp att jobba på sina svagheter, och som avslutning hjälptes vi åt att göra:

60 burpees
30 squat snatch
15 rope climbs
60 burpees
30 squat snatch
15 rope climbs
60 burpees

Idealtid: <20 min
Maxtid: 22 min
Vår tid: 19:52

Det var precis den sortens pass jag gillar: högintensivt med en del ganska tekniska övningar, men ändå så att man fick en chans att hämta sig lite medan de andra två körde sina rundor. :)
Vad skönt att det gick att ordna med hemarbete så att det vände så snabbt! Låter som ett jätteroligt pass och med supertid! Duktigt!!
 
Tack! Ja, jag är verkligen trött på det nu. Har haft feber i tre veckor med bara enstaka feberfria dagar. Kroppen är verkligen helt slut. Till nästa år ska jag vaccinera mig. Så här vill jag inte ha det igen. Jag som alltid har haft världens bästa immunförsvar. Vad hände liksom?

Men, men, nu hoppas jag på att det snart ska vara över för den här gången. I nästa vecka borde jag vara frisk igen. Längtar dit!
Jag förstår det, feber är verkligen jättejobbigt! Kanske särskilt när man inte är van vid att behöva hantera det... Hoppas verkligen att du får vara frisk resten av året sedan, som kompensation! :p
 
Min inre kamp med mig själv innan: planen var att springa idag och träna på Friskis imorgon. Var lite trött efter jobbet och skulle cykla till Coop och handla och började fundera på att skippa löpningen. Bestämde mig för att om jag skippar Friskis imorgon och springer då så är det okej. I nästa läge kom jag på att jag måste tvätta håret idag. Det gör jag eg oftare än jag vill och när jag gör det så ska jag ha tränat iaf. Så jag fick tänka om och springa idag, så får jag skippa Friskis imorgon om jag vill.
Så 10 km löpning - check!
 
Äldsta dottern fick feber i natt.... tycker vi haft nog med sjukdom i det här huset de senaste veckorna. Så min planerade ridning på lunchen utgår idag och det är nästan lika bra för det snöar på tvären :cautious: Om hon känner att det är okej kanske jag smiter ner till gymmet på lunchen i alla fall så kan jag rida ikväll.
 
Wow, vilket jäkla flow du är inne i - härlig känsla när kroppen verkligen frustar som en galoppör i startboxarna! :up::up::up:


Tack! Det är verkligen så det känns, som ett fullblod redo för start Passar på att utnyttja det nu för det kommer säkerligen en period när orken blir den motsatta.


Vad härligt @MM! Det låter helt fantastiskt!!
Själv har jag superhög feber igen. Eftersom jag hade magsjuka i lördags antar jag dock att den beror på vinterkräksjuka. Men mår verkligen så j-vla apdåligt. Gnäll. Gnäll.


Det är skönt med en extra energiboost! Utnyttjar läget och kör på :)
Men fy så tråkigt att aldrig bli frisk :down:
Jag hoppas verkligen du blir frisk snart och kommer igång med träningen igen så som du vill. Det är frustrerande när allt går emot en :heart
 
Min inre kamp med mig själv innan: planen var att springa idag och träna på Friskis imorgon. Var lite trött efter jobbet och skulle cykla till Coop och handla och började fundera på att skippa löpningen. Bestämde mig för att om jag skippar Friskis imorgon och springer då så är det okej. I nästa läge kom jag på att jag måste tvätta håret idag. Det gör jag eg oftare än jag vill och när jag gör det så ska jag ha tränat iaf. Så jag fick tänka om och springa idag, så får jag skippa Friskis imorgon om jag vill.
Så 10 km löpning - check!
Haha, älskar när man överlägger sådär med sig själv! Det händer väldigt ofta i mitt liv också, och inte sällan är det mitt dusch-schema som blir avgörande. "Slösa aldrig en dusch", som de säger i Träningspodden! :D
Nä nu ska jag sova men vill berätta om halvmaran jag sprang idag :bump:
Fullt ös i benen idag men så körde på i lugnt tempo och sprang 22 km.
Så himla stolt och glad är jag! :)
Nu ska jag sova gott!
Vila imorgon :p
Men gud vad grymt! Jag kommer aldrig att begripa hur man bara kan pinna på sådär i en halv evighet, så jag är sjukt imponerad! :bow:
Äldsta dottern fick feber i natt.... tycker vi haft nog med sjukdom i det här huset de senaste veckorna. Så min planerade ridning på lunchen utgår idag och det är nästan lika bra för det snöar på tvären :cautious: Om hon känner att det är okej kanske jag smiter ner till gymmet på lunchen i alla fall så kan jag rida ikväll.
Det där med vabruari är ingen myt alltså... Stackare! :(
 
Maken stack på jobbresa idag igen med kort varsel då de är lite kort om folk på jobbet just nu. Som ansvarig så får man ju se till att allt fungerar. Så jag tänkte egentligen sprungit idag eftersom jag sprang milen i tisdags men kände mig pigg nog att ta ett löppass redan igår så tog mig till gymmet eftersom han är hemma på söndag igen. Det gick så himla enkelt att springa 8 km så jag tänkte att jag kör till rekordet på 12 km. Väl vid 12 km tänkte jag att det är ju inte ens en mil kvar till en halvmara (positivt tänkande :D) så jag körde på och tänkte att jag iaf slagit mitt rekord. Vid 17 km började det kännas på utsidan lår/rumpa så därefter varierade jag tempot fram och tillbaka och vid 19-19,5 km så släppte det och jag sprang på med ett leende på läpparna. I mål vid 21 km så tog jag en till km bara för att och kunde absolut sprungit lite till men gymmet skulle stänga :p
Jag sprang 21 km på 2,22 (22 på 2,29) så supernöjd med tiden! Jag springer ju milen på 67 min i vanliga fall vilket innebär att jag i princip höll mitt normaltempo hela vägen.

Hann stretcha och hemma så fick maken massera in mig med Aloe Vera heat lotion för att värma upp musklerna och det fungerade bra för jag har så gott som ingen träningsvärk idag! :)

På vägen hem så köpte jag en kebabrulle som slukades i ett nafs. Förmodligen den godaste jag någonsin ätit :d
 
Maken stack på jobbresa idag igen med kort varsel då de är lite kort om folk på jobbet just nu. Som ansvarig så får man ju se till att allt fungerar. Så jag tänkte egentligen sprungit idag eftersom jag sprang milen i tisdags men kände mig pigg nog att ta ett löppass redan igår så tog mig till gymmet eftersom han är hemma på söndag igen. Det gick så himla enkelt att springa 8 km så jag tänkte att jag kör till rekordet på 12 km. Väl vid 12 km tänkte jag att det är ju inte ens en mil kvar till en halvmara (positivt tänkande :D) så jag körde på och tänkte att jag iaf slagit mitt rekord. Vid 17 km började det kännas på utsidan lår/rumpa så därefter varierade jag tempot fram och tillbaka och vid 19-19,5 km så släppte det och jag sprang på med ett leende på läpparna. I mål vid 21 km så tog jag en till km bara för att och kunde absolut sprungit lite till men gymmet skulle stänga :p
Jag sprang 21 km på 2,22 (22 på 2,29) så supernöjd med tiden! Jag springer ju milen på 67 min i vanliga fall vilket innebär att jag i princip höll mitt normaltempo hela vägen.

Hann stretcha och hemma så fick maken massera in mig med Aloe Vera heat lotion för att värma upp musklerna och det fungerade bra för jag har så gott som ingen träningsvärk idag! :)

På vägen hem så köpte jag en kebabrulle som slukades i ett nafs. Förmodligen den godaste jag någonsin ätit :d

Imponerande att orka springa så långt på löpband! :banana: Jag springer en del på löpband också men då är det för att jag inte tar mig ut pga t.ex ensam med ungarna eller dåligt underlag ute. Men längre än milen har jag inte sprungit på löpband. Det är sanslöst tråkigt :p
 
Nyss lunchtränat. Blev ett rejält pass så jag känner mig nästan skakig :p

Marklyft som huvudövning:
20kgx15
40kgx10
60kgx10
80kgx5
95kgx3
50kgx10

Kändes i min rygg :D

Körde sen höftlyft med miniband, ökade antal reps med 5 per set mot jag brukar köra. Hantelrodd ca 18 kg (osäker på vad hantelstången väger) 10 reps x 3 per arm. Sidolyft med 5 kg hantel i varje hand (dags att öka vikten här) 10 reps x 3. Avslutade sen med två magövningar.
 
Det blev lunchträning för mig också. Det är det bästa med att jobba hemifrån, förutom att kunna gå runt i myskläder hela dagen! :D

Idag var det teknikträning i ringarna som gällde, som vanligt på torsdagar, och vi fick testa två nya övningar som var riktigt kul! Men gud vad det tar i rygg- och magmuskler att hänga och slänga i en massa olika positioner! Sedan blev det en parövning där man skulle hinna så många rundor som möjligt på 12 minuter av:

10 x 10 m bear crawl
10 x 10 m gående utfall med hantel ovanför huvudet
50 dumbbell snatches

Vi hann 1 runda + 1 omgång bear crawl, vet inte riktigt hur de hade tänkt med maxtiden där... Men kroppen kändes stark och jag vågade utmana mig själv med lite tyngre vikter igen, så jag är supernöjd!

Imorgon blir det vila, på lördag långpromenad och på söndag ska jag rida :banana:
 
Även jag tränade på lunchen , ett lugnt ben-pass med TRX på 16 minuter med inbakad uppvärmning eftersom jag har sån träningsvärk efter tisdagens helkroppsträning :rofl:. Block 1; Knäböj samt upphopp med knäböj. Block 2; utfall och skaters/sidohopp. Till avslutning marklyft skivstång på 34, 1 kg och goblin squat med 5 kg. Imorgon blir det desto tuffare för överkroppen och magen :up::D

Fyller år i sommar och ska önska mig mer vikter till min skivstång, för 34 kg marklyft är ingenting så får alltid lägga den sist för att det ska kännas :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 871
· Visningar
60 092
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 651
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 647
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 553
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp