Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina PT-timmar är slut och omg vad jag njuter av att inte behöva träna! N j u t e r. Vet ju att jag förr eller senare måste fortsätta för kroppens skull, men det är så skönt mentalt att få göra precis vad jag vill.
/Linta, 5 år

Skulle du vilja berätta upplägget du hade med din pt? Träffades ni 1 gång i veckan eller fler eller mer sällan? Tycker du att du fick det du betalat för?

Jag funderar på pt men vill inte ha på heltid utan träffas då och då men det verkar inte fungera så?
 
Skulle du vilja berätta upplägget du hade med din pt? Träffades ni 1 gång i veckan eller fler eller mer sällan? Tycker du att du fick det du betalat för?

Jag funderar på pt men vill inte ha på heltid utan träffas då och då men det verkar inte fungera så?
Absolut! Jag köpte fyra timmar/månad som jag bokade in själv när det passade, oftast en gång/vecka. Allra första tillfället var en (gratis) konsultation där vi pratade om upplägg och mål och sånt. Min pt var ansluten till actic där man kan köpa allt från typ hur många timmar/månad man vill, till en timme bara då och då. Jag fick definitivt det vi avtalade, bra pass som jag även fått med mig ”hem”, pepp och råd via sms mellan passen, bra stöttning osv, men omg vad dyrt det var. Jag är nöjd med det jag fick men har svårt att känna att nån träning i världen är värd 3000/månad. Men det är ju actic som ockrar och inget jag håller mot min pt liksom :)
Tror enstaka timmar är ganska vanligt ändå så det är nog värt att kolla med ditt gym om det är nåt dom erbjuder :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Det verkligen vräker ner snö här :meh: Vi hade tänkt gå till skogen och få hem ved idag men tar det i morgon när det är lovat sol.

Idag ska jag rida båda hästarna och så blir det nog en promenad innan mellomys. Ska lasta ena hästen och åka och rida ihop med min bästis (hon som hade sin häst innan) :love:
 
Absolut! Jag köpte fyra timmar/månad som jag bokade in själv när det passade, oftast en gång/vecka. Allra första tillfället var en (gratis) konsultation där vi pratade om upplägg och mål och sånt. Min pt var ansluten till actic där man kan köpa allt från typ hur många timmar/månad man vill, till en timme bara då och då. Jag fick definitivt det vi avtalade, bra pass som jag även fått med mig ”hem”, pepp och råd via sms mellan passen, bra stöttning osv, men omg vad dyrt det var. Jag är nöjd med det jag fick men har svårt att känna att nån träning i världen är värd 3000/månad. Men det är ju actic som ockrar och inget jag håller mot min pt liksom :)
Tror enstaka timmar är ganska vanligt ändå så det är nog värt att kolla med ditt gym om det är nåt dom erbjuder :)

Tack!
Det är actic jag tränar på så de har ju säkert samma upplägg överallt i landet. Det går ju köpa enstaka pt-timmar men då känns det inte värt det eftersom det vore bra om man hade någon slags plan med den tiden man köper. Typ 1 pass i månaden hade funkat för mig. Ge mig ett program och sen har vi uppföljning längre fram typ. Jag har så himla svårt att boka upp mig på något kontinuerligt med tanke på barnen och makens jobb. Han kan flexa mycket och gör det ofta för att vardagen ska gå ihop men måste han resa iväg så här intensivt som det varit i en månad nu så finns det inget att göra. Som jag fattade det ville ptn jag pratade med gärna ha fasta tider men med en annan pt går det säkert att hitta en annan lösning. Jag får väl fundera lite helt enkelt. Och dyrt är det verkligen. Vet inte vad du gav men här kostar en timma 800 kr om jag köper styckvis. Lite billigare på autogiro men jag gillar att vara obunden till såna här saker då jag hatar att bli ifrågasatt vid uppsägningar.
 
Tack! :love: Jag har kommit så långt att jag är uppe ur sängen och har träningskläderna på mig, så nu vore det ju synd att backa ur ;)

Kör ni några open-wodar i din box? :bump: De kör på hårt varje helg nu på mitt gamla ställe :D Första tyckte jag lät riktigt hemsk tbh.

Workout 19.1

Complete as many rounds as possible in 15 minutes of:
19 wall-ball shots
19-cal. row
 
Jag har lyckats bli halvsjuk :down:
Hållit igång bra i veckan men sen igår på eftermiddagen började det killa i halsen och nu är den sjuk. Inte blivit mer än så men som vi alla vet är det bättre att ta det lugnt än att träna av envishet. Det ösregnar ute så kommer åka till gymmet senare och gå på löpbandet och få ihop mina 10,000 steg och kolla på nån serie så jag får röra på mig lite. Men mer än så blir det inte idag. Kan hända halsontet beror på att jag gick pw i en timma igår i ösregn så får kanske skylla mig själv..
 
Förresten så kom maken hem igår kväll. Med sig hade han ett presentkort på Intersport på 1000 kr som han fått från jobbet då han vann förra årets klassiker han var med i, som han gav till mig :love:
Tillsammans med ett presentkort på glass att hämta ut för 50 kr :D

Något skoj ska jag väl allt hitta!

Skriver här att nu åker jag till gymmet, så jag faktiskt kommer iväg. Suttit med plugg i 3 timmar nu så behöver en paus. Hoppas jag hinner sitta en stund i bastun efteråt och njuta av lite värme.
 
Kör ni några open-wodar i din box? :bump: De kör på hårt varje helg nu på mitt gamla ställe :D Första tyckte jag lät riktigt hemsk tbh.

Workout 19.1

Complete as many rounds as possible in 15 minutes of:
19 wall-ball shots
19-cal. row
Jajemen! Jag anmälde mig aldrig pga feg, men jag körde ettan "för skojs skull" (yeah right!) och den var mycket riktigt superäcklig. Hatar när det är rodd inblandat, det tar verkligen musten ur mig! 19.3 låter helt ok, förutom den lilla detaljen att jag inte kan göra en enda handstand pushup ;) Så jag funderar på att köra den med ett gäng på måndag. Det brukar vara så härlig och peppande atmosfär under open-wodarna, ännu mer än vanligt!
 
Jag kom iväg i morse och det var en lååång men rätt skön wod på schemat idag. Efter uppvärming gjorde vi följande i lag om 3:

400 m löpning
100-80-60-40-20 reps av Hang power snatch, Thrusters och burpees (alltså 100 av varje, sen 80 av varje, osv...)
När man var klar med ovanstående (vilket ingen blev, mitt lag hann typ halvvägs :laugh:) ELLER efter 35 min jobb så avslutade vi med att springa 400 m igen.

Under hela tiden var någon tvungen att hålla i skivstången, så den fick aldrig nudda golvet under dessa 30 min.

Personligen tycker jag att det var lättare än väntat, det är ju en helt sjuk massa reps verkligen men jag kände mig aldrig heeelt körd liksom. Skulle nog gärna ha jobbat lite snabbare och tyngre, men eftersom en av mina lagkamrater var ganska ny så anpassade vi det naturligtvis efter henne. Det enda som kändes riktigt hemskt var att gå direkt från att ha gjort 15 burpees till att springa så fort man orkade i 400 meter. DÅ ville jag dö lite ;)

Nu sitter jag hos fysioterapeuten och väntar på en sports massage :love: Chansade och ringde upp i morse för att se om de hade några avbokningar idag (det är alltid fullt på lördagar annars) och det hade de! Ska bli underbart skönt för mina trötta, stela muskler!
 
Senast ändrad:
Löprunda igår. Var supertaggad och tänkte springa 6 km, klädde på samtliga kids och gick ut för att möta upp maken som var på väg hem från jobbet och skulle ta hand om barnen. Men han blev en timme sen!!! :rage: Och på den tiden hann det börja ösa ner regn/slask/snö på tvären och blåsa storm typ. Var på mindre bra humör och funderade på att gå in och käka godis istället, men sprang till slut 4 km i hyfsat tempo.

Idag stallet och hemmaträningspass! :up: Gick bra utom att stallet tog evigheter pga saboterande fyraåring.
 
Körde superlätt pass förut med fokus på axeln för att känna i vilket skick den är i, och då min man fick magsjuka i natt så fick det bli endast med kroppen då han sov i träningsrummet/gästrummet/pysselrummet. Kändes bra så ska försöka få till lite övningar på träningsbänken och pilatesbollen som stöd för axeln. Än vågar jag inte tillbaka till tunga vikter som thrusters och dumbball snatch.
 
Ser framför mig hur en fyraåring springer omkring som en galning och kastar hästbajsbollar och betfor runt sig med ett nöjt leende på läpparna :laugh:

Exakt så var det! :arghh: Dock ej med ett nöjt leende utan vrålandes något om dinosaurier med monsterröst. Tills gav upp att få ordning på stallet och stängde in vilddjuret i bilen.
 
Jajemen! Jag anmälde mig aldrig pga feg, men jag körde ettan "för skojs skull" (yeah right!) och den var mycket riktigt superäcklig. Hatar när det är rodd inblandat, det tar verkligen musten ur mig! 19.3 låter helt ok, förutom den lilla detaljen att jag inte kan göra en enda handstand pushup ;) Så jag funderar på att köra den med ett gäng på måndag. Det brukar vara så härlig och peppande atmosfär under open-wodarna, ännu mer än vanligt!

Usch ja. Och 19 cal är ju inte lite heller, hur lång tid tog det cirka? När man börjar bli trött rör ju sig cal-räkningen knappt heller känns det som, så frustrerande! Och så bara avbryta för wallballs, som är NOLL vila för flåset :p

Ja 19.3 lät rolig tycker jag! Ofta är det armhävningar istället för hspu i skalad version :)

-------------------------

Jag skriver inte så mycket nu pga gör inte så mycket. Går en hel del promenader vilket känns härligt! Är på sista steget nu i MammaMage-appen och det känns bra med och magmusklerna känns som de är på plats även om magen fortfarande är betydligt mjukare än innan graviditeten.
Nästa steg tänker jag är att börja jogga lite försiktigt och sen är det en gång kvar på mamma-träningen jag går på sen tror jag kanske jag vågar mig tillbaka till crossfiten några månader innan sommaren. Hoppas det blir kul!!! :bump:

Bebis 4 månader nu! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 877
· Visningar
60 265
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 687
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 681
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 613
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp