Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det löptur 7,3 km :) superhärligt och maken tog hand om lillkiddot (och de större) så fick springa utan vagn. Nu på eftermiddagen gick vi en skogspromenad på ett par timmar hela familjen och hade bebisen i bärsele på ryggen. Känner mig trött, typ överdos av frisk luft :D
 
Körde lite lätt bänkpress på 20 kg samt rodd på pilatesboll för att se hur axeln mår efter sin vila. Kändes bra, lite stelt men om någon vecka kör jag mina ordinarie vikter igen :banana: Det är först när man skadar sig som man inser hur låst man blir, och vägen tillbaka känns för lång trots att axeln bara vilat nån vecka :o
 
Sammanfattar förra veckans träning med 49 km pw, 3 km löpning, 40 min crosstrainer, 1250 m simning, mina utmaningar varje dag samt ett lättare styrkepass. Blev ju sjuk i fredags i halsen och har fått något virus. Mår ändå hyfsat men inte tillräckligt bra för att göra annat än promenera denna veckan misstänker jag. Inte så mycket att göra åt..
Utmaningarna är färdiga. Avslutade med 5 min planka och 130 squats. Funderar på att köra igång en ny.

Har inga planer för veckan utan håller det öppet och ser när jag frisknar till.
 
Sammanfattar förra veckans träning med 49 km pw, 3 km löpning, 40 min crosstrainer, 1250 m simning, mina utmaningar varje dag samt ett lättare styrkepass. Blev ju sjuk i fredags i halsen och har fått något virus. Mår ändå hyfsat men inte tillräckligt bra för att göra annat än promenera denna veckan misstänker jag. Inte så mycket att göra åt..
Utmaningarna är färdiga. Avslutade med 5 min planka och 130 squats. Funderar på att köra igång en ny.

Har inga planer för veckan utan håller det öppet och ser när jag frisknar till.
Jag är så imponerad över den varierade och välbalanserade träningen du har! Dina rapporter om dina träningsveckor ser ut som rena skolboksexempel på sund och varierad träning!
 
För mig går det extremt långsamt framåt. Träning är inte att tänka på ännu. Jag kämpar med att orka vara uppe och ”igång”. Allt går fortf i snigelfart och jag måste vila flera ggr under dagen. Har även fått ngt skit på luftrören som gör att de drar ihop sig vid djupandning. Men det går trots allt framåt så det är bara att kämpa på.

Jag fyller år idag och fick av finaste sambon (med bidrag fr släkten) ett löpband! Så himla fint! Längtar så tills jag kan testa det! :banana:
 
Tränar ni med magkatarr?
Det beror på hur ont jag har/hur dåligt jag mår samt vad magkatarren beror på. I mitt fall brukar den vara ett tecken på att jag behöver dra ner på tempot och ta det lite lugnt, så generellt skulle jag prioritera en riktigt lugn morgon/dag/kväll istället för att ta mig till gymmet. Men förra veckan vann envisheten och jag tränade ändå vilket funkade bra just den gången, men det är inget jag skulle göra för ofta eftersom min magkatarr som sagt oftast är stressutlöst.
För mig går det extremt långsamt framåt. Träning är inte att tänka på ännu. Jag kämpar med att orka vara uppe och ”igång”. Allt går fortf i snigelfart och jag måste vila flera ggr under dagen. Har även fått ngt skit på luftrören som gör att de drar ihop sig vid djupandning. Men det går trots allt framåt så det är bara att kämpa på.

Jag fyller år idag och fick av finaste sambon (med bidrag fr släkten) ett löpband! Så himla fint! Längtar så tills jag kan testa det! :banana:
Vad skönt att höra ifrån dig och höra att det ändå går framåt, om än långsamt! Vilken jättefin födelsedagspresent, grattis på födelsedagen! :love:
 
För mig går det extremt långsamt framåt. Träning är inte att tänka på ännu. Jag kämpar med att orka vara uppe och ”igång”. Allt går fortf i snigelfart och jag måste vila flera ggr under dagen. Har även fått ngt skit på luftrören som gör att de drar ihop sig vid djupandning. Men det går trots allt framåt så det är bara att kämpa på.

Jag fyller år idag och fick av finaste sambon (med bidrag fr släkten) ett löpband! Så himla fint! Längtar så tills jag kan testa det! :banana:

Grattis! Vilken toppenbra present :love:
 
Förra veckan landade på 3 pass crossfit, ett stall/ridpass samt 71 300 steg på stegräknaren. Supernöjd!

Den här veckan kommer mina föräldrar på besök, så från och med onsdag är det fullt fokus på det. Jag ser så himla mycket fram emot att ha dem här! :love: Men ikväll blir det kvällsfodring i stallet + ev ridning (ska se om jag hinner ut innan det blir mörkt), och imorgon crossfit. Sen ska mamma och jag rida samt fixa stallet på lördag, och på söndag ska vi ut och vandra, så det lär bli en hel del rörelse under veckan i vilket fall som helst. :up:
 
Tack!
Det är actic jag tränar på så de har ju säkert samma upplägg överallt i landet. Det går ju köpa enstaka pt-timmar men då känns det inte värt det eftersom det vore bra om man hade någon slags plan med den tiden man köper. Typ 1 pass i månaden hade funkat för mig. Ge mig ett program och sen har vi uppföljning längre fram typ. Jag har så himla svårt att boka upp mig på något kontinuerligt med tanke på barnen och makens jobb. Han kan flexa mycket och gör det ofta för att vardagen ska gå ihop men måste han resa iväg så här intensivt som det varit i en månad nu så finns det inget att göra. Som jag fattade det ville ptn jag pratade med gärna ha fasta tider men med en annan pt går det säkert att hitta en annan lösning. Jag får väl fundera lite helt enkelt. Och dyrt är det verkligen. Vet inte vad du gav men här kostar en timma 800 kr om jag köper styckvis. Lite billigare på autogiro men jag gillar att vara obunden till såna här saker då jag hatar att bli ifrågasatt vid uppsägningar.
Kan nog vara värt att kolla med en annan PT i så fall, ditt upplägg är ju inget konstigt tycker jag, låter snarare väldigt vettigt för nån som är självgående och redan igång. Är ju annat för mig som behöver piskas iväg :D Det är samma pris här, största anledningen till att jag slutade... Blir ju ohållbart i längden :crazy:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Skriver knappt i dom här trådarna, men är så sjukt stolt över att ha börjat kunna se en början till att jag har muskler på magen. Känner mig som en amazonas. Typ. :rofl: Ångrar att jag inte tog en förebild.

Nu ska jag bara få ordning på vad jag äter så att jag faktiskt kan bygga muskler också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 755
· Visningar
56 165
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 080
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 149
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 947
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp