Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en tanke på att springa på lunchen och vill helst springa ute. Men det är -13 grader just nu så jag gymmar istället om inte det blir drastiskt mildare fram till lunch :p
 
På väg hem från gymmet. Ett helt okej pass med fokus på rygg och mage. (För övrigt det jag tycker är svårast att komma på övningar för :crazy: )

Jag har hittat ett helt gäng övningar för mage och rygg på insta :)
Kolla vilka jag följer så hittar du en av dem, Kim. Hon har massa övningar för alla delar av kroppen och som vem som helst fixar och så plockar man ihop de övningar man gillar.
 
Jag är så imponerad över den varierade och välbalanserade träningen du har! Dina rapporter om dina träningsveckor ser ut som rena skolboksexempel på sund och varierad träning!

Tack!
Jag försöker verkligen få med lite av varje så det dels blir variation och dels för att inte haka upp mig på bara en sorts träning. Jag känner mig själv och vet att skulle jag bara springa så vill jag prestera bättre och bättre för varje gång men riktigt så funkar det ju inte. Dagsformen är ju som den är. Och eftersom jag gillar många träningsformer så är det ett vinnande koncept för min del :)
 
För mig går det extremt långsamt framåt. Träning är inte att tänka på ännu. Jag kämpar med att orka vara uppe och ”igång”. Allt går fortf i snigelfart och jag måste vila flera ggr under dagen. Har även fått ngt skit på luftrören som gör att de drar ihop sig vid djupandning. Men det går trots allt framåt så det är bara att kämpa på.

Jag fyller år idag och fick av finaste sambon (med bidrag fr släkten) ett löpband! Så himla fint! Längtar så tills jag kan testa det! :banana:

Grattis i efterskott och vilken present 😍
Inte ett dugg avis :p
 
Kan nog vara värt att kolla med en annan PT i så fall, ditt upplägg är ju inget konstigt tycker jag, låter snarare väldigt vettigt för nån som är självgående och redan igång. Är ju annat för mig som behöver piskas iväg :D Det är samma pris här, största anledningen till att jag slutade... Blir ju ohållbart i längden :crazy:

Ja, jag är rätt självgående får jag nog påstå :p
Men det är ju absolut en piska för de som behöver :D
Men nä, det går att göra mycket annat för de pengarna, speciellt om man är självgående så kanske det mest blir bortkastat. Då är det bättre att träffa någon en gång i veckan bara och se ifall man får de resultat man vill uppnå :)
 
Jag har hittat ett helt gäng övningar för mage och rygg på insta :)
Kolla vilka jag följer så hittar du en av dem, Kim. Hon har massa övningar för alla delar av kroppen och som vem som helst fixar och så plockar man ihop de övningar man gillar.

Toppenbra, ska kolla! :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Skriver knappt i dom här trådarna, men är så sjukt stolt över att ha börjat kunna se en början till att jag har muskler på magen. Känner mig som en amazonas. Typ. :rofl: Ångrar att jag inte tog en förebild.

Nu ska jag bara få ordning på vad jag äter så att jag faktiskt kan bygga muskler också.
Visst är det fantastiskt när man börjar se och märka att det ger resultat? Bättre motivationsboost finns inte! :D
 
Ja jag skulle ju träna crossfit ikväll var tanken, men eftersom att boxen förlorade en del av sitt tak under stormen som drog in under natten så blir det lite svårt :laugh: Det har blåst helt otroligt mycket här sedan i söndags, och det ska bli ännu värre i kväll (byar på upp till 58 mph, på en vanlig dag brukar de ligga på runt 10 mph), så de kommer att behöva hålla stängt i ett par dagar.

För mig är det inte världens ände dock; jag känner mig rätt hängig och har en hel del att fixa inför föräldrarnas ankomst, så jag tror att jag satsar på en kvarts hemmaträning eller något ikväll och så får det bli som det blir med den här träningsveckan. Känns skönt att kunna tänka så och känna att det inte blir alltför mycket kaos i hjärnan. Just det här med att kunna missa/ställa in träningspass utan att gå helt bananas på insidan är verkligen något jag har jobbat på i flera år nu. Det känns fortfarande jobbigt, men inte lika illa som det en gång var. Baby steps!
 
4 km löpning blev det på lunchen, snittempo 6,02 och det är jag riktigt nöjd med :) Blåste iskall motvind första halvan och det är runt 2-3 minugrader ute så det kändes lagom med en kortare runda :p
 
I söndags fick jag magkatarr från hell. Mest beror det på att jag tröståt fre och lör.
I går var magen sur men jag var i alla fall halvt människa. Blev 45 min kondition och det kändes helt ok.
I dag hade jag anmält till spinning men kände mig tveksam i morse då jag dessutom hade svår huvudvärk. När jag kom hem från jobbet hade jag panik på värl i huvud. Chansade och drack kaffe och huvudvärken släppte. Jag dricker inte mycket kaffe men tydligen tillräckligt för abstinens.
Nu är jag på gymmet och har hittills kört 20 min på CT och 30 min på cykel och kroppen känns starkt. Konstigt.
 
Körde med PT igår kändes som om jag var lite sned i kroppen och belastade fel speciellt i goblet squats, har haft lite diffust ont i ena knät och axeln senaste veckorna, inte ont men att man liksom känner att det är något som inte är som det brukar. Imorse var det helt klart att det är något som är snett i höften. Har bokat naprapaten på lunchen imorgon, får hoppas hon kan få rätt på det.
 
Igår stalljobb och idag 4 km löpning med bebis i barnvagn. Kan ha varit det mentalt tuffaste löppasset hittills, trots att jag bara tog vanliga 4 km-rundan :meh: 1 dm slask, hård blåst, snöglopp och lite lätt missnöjd bebis i vagnen. Var typ genomblöt och kall efter 100 meter. Men jag tog mig runt och bebisen stod ut hela rundan! :up:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Igår stalljobb och idag 4 km löpning med bebis i barnvagn. Kan ha varit det mentalt tuffaste löppasset hittills, trots att jag bara tog vanliga 4 km-rundan :meh: 1 dm slask, hård blåst, snöglopp och lite lätt missnöjd bebis i vagnen. Var typ genomblöt och kall efter 100 meter. Men jag tog mig runt och bebisen stod ut hela rundan! :up:

Fy fasen! Är rätt trött på det här vädret nu.... :meh:
 
Skippade gym igår. Jag målade i källaren medan maken var mes ungarna på gympa och sen tog vi tag i att få igång internet via fibern som vi äntligen fick i kopplat för ett par veckor sen :D Så det blev lite sånt pyssel istället.

Men jag tänkte gymma idag på lunchen istället så blir det pyssel hos hästarna ikväll bara. Troligen promenad till och från svärföräldrarna också :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 755
· Visningar
56 150
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 075
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 122
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 920
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp