Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag kanske är trög, men får väl stå för det och fråga ändå :p Ska man springa 100m, vila 30 sek (eller vad det stod i länken), springa 200m, vila 30 sek osv osv?

Haha, äsch inte så lätt att fatta allt alltid! Ja precis: 100 m intervall - 30 sek vila - 200 m intervall - 30 sek vila - 300 m intervall - 30 sek vila - 400 m intervall. Sen har jag för mig 2 min vila mellan supertusingarna. Jag brukade köra lite olika, ibland gångvila mellan, ibland joggvila. På löpband tyckte jag det var kul att köra ståvila i 30-sekundersvilorna! :up:
 
Haha, äsch inte så lätt att fatta allt alltid! Ja precis: 100 m intervall - 30 sek vila - 200 m intervall - 30 sek vila - 300 m intervall - 30 sek vila - 400 m intervall. Sen har jag för mig 2 min vila mellan supertusingarna. Jag brukade köra lite olika, ibland gångvila mellan, ibland joggvila. På löpband tyckte jag det var kul att köra ståvila i 30-sekundersvilorna! :up:

Tack! :D Behöver bli bättre på att köra intervaller eftersom mitt mål i år är att bli snabbare. Så den här ska jag absolut testa!
 
002C1C98-5B17-498E-9E39-F461D27A33B2.jpeg

:D en timme räckte gott kan jag lova!
 
Sammanfattar förra veckans träning med 6,5 mil PW och 4 pass styrka. 1 km av PW sprang jag egentligen igår för att känna hur det känns i kroppen och energi finns det! Dock lite för ansträngt för halsen för att det ska vara okej att springa igen. Fortfarande förkyld men i sluttampen. Vill dock inte överanstränga kroppen med virus i kroppen så avvaktar med löpningen lite till. Kommer dock köra ett pass crosstrainer ikväll med tanke på tidsbristen för att komma utomhus idag men i ett lugnt tempo.

Köpte en yogamatta igår så nu har jag bättre underlag till hemmaträningen :)
Kör armhävningar nu som utmaning och det känns i min kassa arm. Den är stark men just i vinkeln som krävs när man gör armhävningar så känns det av (bröt den när jag var i tonåren) men det är ju bara att ta det lugnt och köra 5 i taget. Meningen är ju att bli starkare. Inte göra det värre.

Imorgon hoppas jag att jag kan ta mig till gymmet :)
 
Är det någon här inne som använder en foam roller (vet inte om man säger det på svenska också?) hemma? Jag funderar lite på att köpa en för att ta hand om min rygg, samt för att behandla träningsvärk...
 
Jag är så löjligt nöjd med kvällens löppass. 75 min löpning skulle det bli, så fick det bli så långt som det blev. Jag tycks ha ätit raketbränsle i helgen och sprang 12,67 km, med en snittid på 5,56 min/km! Så himla härligt! :)

På torsdag åker jag till Lillsved för Friskis-utbildning! Äntligen! :bump:
 
Är det någon här inne som använder en foam roller (vet inte om man säger det på svenska också?) hemma? Jag funderar lite på att köpa en för att ta hand om min rygg, samt för att behandla träningsvärk...
Jag har. Använder lite sporadiskt.
Har inställer hittat det fantastiska i att använda triggerbollar. Eller som i mitt fall, tennisbollar. Har lite problem med bröstryggen och ställer mig med ryggen mot en vägg med bollen placerad på lämpligt ställe mellan vägg och rygg. Så rör jag mig lite så bollen kommer åt spända muskler.
 
Jag har. Använder lite sporadiskt.
Har inställer hittat det fantastiska i att använda triggerbollar. Eller som i mitt fall, tennisbollar. Har lite problem med bröstryggen och ställer mig med ryggen mot en vägg med bollen placerad på lämpligt ställe mellan vägg och rygg. Så rör jag mig lite så bollen kommer åt spända muskler.
En triggerboll har jag redan inhandlat, håller med om att det är toppen! Men jag funderar på om en foam roller kunde vara bra också... Använder dem rätt ofta på crossfitboxen och gillar känslan. Vad är det för märke på din, vet du det?
 
En triggerboll har jag redan inhandlat, håller med om att det är toppen! Men jag funderar på om en foam roller kunde vara bra också... Använder dem rätt ofta på crossfitboxen och gillar känslan. Vad är det för märke på din, vet du det?
Köpt på Gekås, så jag gissar på märkeslös. :p
Den är lite ”ojämn” i strukturen eller hur jag ska säga. Skulle jag köpa en igen skulle jag nog välje en som är mer slät.
 
Jag har haft helt fantastiska dagar med mina föräldrar men det känns ändå skönt att återgå till tvåmanshushåll och alla tillhörande rutiner nu. Hade tänkt träna idag men det fick visst bli en 12 timmars arbetsdag istället (min chef är måttligt populär just nu) så jag är helt slutkörd. Satsar på crossfit imorgon + torsdag + fredag istället, och så blir det ridning till helgen :)
 
Blev en pw med hunden igår och så ridning på lunchen då :) Idag tänkte jag gymma på lunchen och ikväll blir det träning i form av att lyfta vedkubbar från marken i skogen och slänga upp i en onödigt hög traktorkärran :p
 
Var hos min naprapat igår igen och fick lite nålar i höften. Sprang 6 km i lördags och hade mot söndag kväll och igår känt av i ländryggen på vänster sida (min problematiska sida).
Han tycker jag ska försöka satsa på att springa tjejmilens 21 km (som planerat), och öka 1-2 km i veckan fram till den ca 15 april och då prova att springa längre (jag sa att jag vill ju iaf ha sprungit 1,5 mil innan loppet).

Jag är lite tveksam, jag är snarare en sån som behöver träningsmängden för att ha självförtroendet , jag är inte alls bra på att pusha mig/att ta ut mig till max, iaf inte i löpning.
 
Körde ett halvtimmes pass på lunchen och andra halvtimmes tog jag en promenad i solen med hundarna, riktigt skön lunchrast med andra ord :love:

Körde bänkpress enligt nedan:
20 kg x 10 reps
30 kg x 10 reps
40 kg x 3 reps
42,5 kg x 2 reps (första gången jag reppar mer än 1 på den vikten!)
45 kg x 1 (andra gången ever jag trycker upp 45 kg!!)

Sen körde jag skivstångsrodd, sidolyft med hantlar och russian twist. Kändes lagom med tanke på att jag är förkyld fortfarande :)
 
Var hos min naprapat igår igen och fick lite nålar i höften. Sprang 6 km i lördags och hade mot söndag kväll och igår känt av i ländryggen på vänster sida (min problematiska sida).
Han tycker jag ska försöka satsa på att springa tjejmilens 21 km (som planerat), och öka 1-2 km i veckan fram till den ca 15 april och då prova att springa längre (jag sa att jag vill ju iaf ha sprungit 1,5 mil innan loppet).

Jag är lite tveksam, jag är snarare en sån som behöver träningsmängden för att ha självförtroendet , jag är inte alls bra på att pusha mig/att ta ut mig till max, iaf inte i löpning.
I slutändan så är det ju ändå du som känner din kropp bäst, så gå på magkänslan säger jag! Det kommer alltid fler lopp :)
Körde ett halvtimmes pass på lunchen och andra halvtimmes tog jag en promenad i solen med hundarna, riktigt skön lunchrast med andra ord :love:

Körde bänkpress enligt nedan:
20 kg x 10 reps
30 kg x 10 reps
40 kg x 3 reps
42,5 kg x 2 reps (första gången jag reppar mer än 1 på den vikten!)
45 kg x 1 (andra gången ever jag trycker upp 45 kg!!)

Sen körde jag skivstångsrodd, sidolyft med hantlar och russian twist. Kändes lagom med tanke på att jag är förkyld fortfarande :)
Snyggt jobbat! Tycker du inte det är läskigt att bänka tungt när du är ensam? Jag är lite rädd även när jag gör det i ett gym fullt av folk liksom :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 907
· Visningar
61 049
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 896
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 859
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 829
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp