Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snyggt jobbat! Tycker du inte det är läskigt att bänka tungt när du är ensam? Jag är lite rädd även när jag gör det i ett gym fullt av folk liksom :o

Nej bara jag har mina träbockar att lägga ner stången på om jag inte orkar så är jag inte rädd :) Men hade jag inget att lägga ner stången på så skulle jag inte våga utan passare :p
 
Idag stalljobb och hemmaträningspass :up: kostmässigt smärre katastrof dock , pizza igår och godis både igår och idag :angel: men man måste ju slarva lite ibland också :angel::angel:
 
Veckans enda spinningpass gjort.
I morgon ska jag ta mig ut och jogga.
Funderar på varför jag blir så mentalt stressad så fort jag planerar det. Jag är bra på att pressa mig och jag vet att jag tar mig runt en halvmil. Och ingen skjuter mig ju om jag stoppar och går.🤔
 
Veckans enda spinningpass gjort.
I morgon ska jag ta mig ut och jogga.
Funderar på varför jag blir så mentalt stressad så fort jag planerar det. Jag är bra på att pressa mig och jag vet att jag tar mig runt en halvmil. Och ingen skjuter mig ju om jag stoppar och går.🤔
Något som jag har tagit med mig från hundtävlandet är att försöka tänka positivt. Dvs innan jag ska springa så fantiserar jag om hur lätt det går och hur stark jag känner mig. Under löpningen försöker jag fokusera på det som känns bra just då, som andningen, magen, benen eller bara musiken. Det fungerar överraskande ofta! Värt att prova kanske? Om du vet att du kan springa 5 km, se dig själv göra det lekande lätt, som om du hade fjädrar i benen.
 
Jag var på crossfit igår!! :bump::bump:

Det var SÅ ROLIGT :love: Ett pass som de kallar "Basic" så det är aldrig några tunga skivstångsövningar eller så men det brukar bli sjukt jobbigt ändå (nästan jobbigare ibland). Började med rodd och wallballs i team om två i 20 min sen en massa massa boxhopp varvat med lite hanteljobb i 90 seks intervaller. Jag väljer just nu att avstå från hopp mtp bäckenbotten så gjorde step-ups på/över lådan istället :up:

Peppigt, svettigt, hög musik, härliga människor och underbart jobbigt :love: Endorfiner! :love:
 
Lite OT, men ändå. :)
Kom på igårkväll att jag måste ju köpa ny sport-bh inför helgens utbildning.
Har länge haft Casall iconic, men funderar på att byta. Har kikat på Shock absorber ultimate run bra eller Swegmark Movement.
Nån som har någon av dessa och tycker något? Eller annat förslag?
Liten/medium byst och vill ha en sport-bh som passar hög högintensiv träning.
 
Något som jag har tagit med mig från hundtävlandet är att försöka tänka positivt. Dvs innan jag ska springa så fantiserar jag om hur lätt det går och hur stark jag känner mig. Under löpningen försöker jag fokusera på det som känns bra just då, som andningen, magen, benen eller bara musiken. Det fungerar överraskande ofta! Värt att prova kanske? Om du vet att du kan springa 5 km, se dig själv göra det lekande lätt, som om du hade fjädrar i benen.
Jag har verkligen försökt tänka så.
 
I dag blev det en dryg halvmil jogg. (Gick 100 m) Var stum i från början. Antagligen pga spinningpasset 12 h tidigare.
Jag tog mig runt på rent stön.
Vågen visar 60 kg för första gången på länge. Det svåra blir att hålla i det.
 
Jag var på crossfit igår!! :bump::bump:

Det var SÅ ROLIGT :love: Ett pass som de kallar "Basic" så det är aldrig några tunga skivstångsövningar eller så men det brukar bli sjukt jobbigt ändå (nästan jobbigare ibland). Började med rodd och wallballs i team om två i 20 min sen en massa massa boxhopp varvat med lite hanteljobb i 90 seks intervaller. Jag väljer just nu att avstå från hopp mtp bäckenbotten så gjorde step-ups på/över lådan istället :up:

Peppigt, svettigt, hög musik, härliga människor och underbart jobbigt :love: Endorfiner! :love:

Härligt att vara igång med det igen :love: Men klokt att vara snäll mot bäckenbotten ett tag till.
 
Alltså jag trodde ju förkylningen var mer eller mindre borta igår eftersom jag endast var lite snorig och kände mig pigg och stark på det lilla gympasset jag körde. Men ju närmare kvällen det blev igår ju mer började halsen kännas och i natt har det känts som jag haft en höbal i halsen som inte går att få bort plus mer snorig och känner mig hängig. What the fuck? :arghh: Jaja, blir några lugna dagar igen då... Ska rida på lunchen idag och sen får det bli lugnt.
 
Lite OT, men ändå. :)
Kom på igårkväll att jag måste ju köpa ny sport-bh inför helgens utbildning.
Har länge haft Casall iconic, men funderar på att byta. Har kikat på Shock absorber ultimate run bra eller Swegmark Movement.
Nån som har någon av dessa och tycker något? Eller annat förslag?
Liten/medium byst och vill ha en sport-bh som passar hög högintensiv träning.
Jag har shock absorber och är mycket nöjd! Jag har både Ultimate run bra och Active MultiSports Support Bra. Båda fungerar finfint för löpning och gruppträning.
 
I dag blev det en dryg halvmil jogg. (Gick 100 m) Var stum i från början. Antagligen pga spinningpasset 12 h tidigare.
Jag tog mig runt på rent stön.
Vågen visar 60 kg för första gången på länge. Det svåra blir att hålla i det.
Men... Går det inte att hitta en nivå där det är skönt att springa? Om just den aktiviteten är jobbig mentalt så tänker jag att det blir inte bättre av att du gör det plågsamt för dig. Jag hade nog satsat på att plåga mig under andra aktiviteter och sett till att vara i god form inför löpningen.
 
Härligt att vara igång med det igen :love: Men klokt att vara snäll mot bäckenbotten ett tag till.

Kändes bättre än jag kunde tänka mig att vara tillbaka! Sen blir det ju inte riktigt samma sak när jag behöver ha med mig bebisen, då kan man ju inte ha fullt fokus på sin egen träning men ska försöka komma iväg någon gång i veckan själv.
Ja jag kommer verkligen försöka vara försiktig med bäckenbotten. Inga tunga lyft med maxat buktryck än på ett tag och kommer inte hoppa eller göra grejer som är alltför stötiga (innebär ju att undvika allt som boxhopp, burpees med hopp, hopprep, löpning etc).
 
Kändes bättre än jag kunde tänka mig att vara tillbaka! Sen blir det ju inte riktigt samma sak när jag behöver ha med mig bebisen, då kan man ju inte ha fullt fokus på sin egen träning men ska försöka komma iväg någon gång i veckan själv.
Ja jag kommer verkligen försöka vara försiktig med bäckenbotten. Inga tunga lyft med maxat buktryck än på ett tag och kommer inte hoppa eller göra grejer som är alltför stötiga (innebär ju att undvika allt som boxhopp, burpees med hopp, hopprep, löpning etc).

Ja gud, känslan att få göra något helt utan bäbis är något speciellt :D Nu börjar mina bli stora (4 och snart 7 år) så man har en annan frihet, men minns ändå hur det var när dom var riktigt små :)
 
Men... Går det inte att hitta en nivå där det är skönt att springa? Om just den aktiviteten är jobbig mentalt så tänker jag att det blir inte bättre av att du gör det plågsamt för dig. Jag hade nog satsat på att plåga mig under andra aktiviteter och sett till att vara i god form inför löpningen.
Jag vill säga att jag har god kondition och plågar mig när jag cyklar. Men just jogga har blivit en mental spärr.
Jag vägrar att ge upp.
 
Ridning på lunchen i underbart väder :love: Det blåser en del men det är inte kallt. Runt 10 plusgrader och strålande sol! Detta om något är bra för min hälsa! Lägger in en selfie bara för att :D

54432402_10213788782500735_319376070233030656_n.jpg
 
Jag vill säga att jag har god kondition och plågar mig när jag cyklar. Men just jogga har blivit en mental spärr.
Jag vägrar att ge upp.
Ja precis. Det är nog inte förmågan som brister, men om man gör något tillräckligt många gånger och det är jobbigt varje gång så kommer hela kroppen att vara inställd på det. Då får man förändra något för att förändra känslan. Ett sätt tänker jag kan vara att springa så långsamt att det inte är ansträngande alls, eller att springa efter några dagars träningsuppehåll. Målet är då inte att springa en viss tid eller hastighet, utan bara att få en skön känsla.

Detta är alltså min erfarenhet från att tävla med hundar. Jag har ingen egentlig erfarenhet av andra sporter. Men det mentala påverkar otroligt mycket!
 
Ja precis. Det är nog inte förmågan som brister, men om man gör något tillräckligt många gånger och det är jobbigt varje gång så kommer hela kroppen att vara inställd på det. Då får man förändra något för att förändra känslan. Ett sätt tänker jag kan vara att springa så långsamt att det inte är ansträngande alls, eller att springa efter några dagars träningsuppehåll. Målet är då inte att springa en viss tid eller hastighet, utan bara att få en skön känsla.

Detta är alltså min erfarenhet från att tävla med hundar. Jag har ingen egentlig erfarenhet av andra sporter. Men det mentala påverkar otroligt mycket!
Försöker bromsa men jag joggar långsamt i från början så det är svårt. Det jag gjorde i dag var att gå ca 100 m. Jag fastnar i att jag INTE får stanna och det blir en stress.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 874
· Visningar
60 164
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 673
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 662
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 572
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp