Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var på crossfit igår!! :bump::bump:

Det var SÅ ROLIGT :love: Ett pass som de kallar "Basic" så det är aldrig några tunga skivstångsövningar eller så men det brukar bli sjukt jobbigt ändå (nästan jobbigare ibland). Började med rodd och wallballs i team om två i 20 min sen en massa massa boxhopp varvat med lite hanteljobb i 90 seks intervaller. Jag väljer just nu att avstå från hopp mtp bäckenbotten så gjorde step-ups på/över lådan istället :up:

Peppigt, svettigt, hög musik, härliga människor och underbart jobbigt :love: Endorfiner! :love:
Åh vad kul! Jag var inte sådär överdrivet peppad på mitt eget pass ikväll, men efter att ha läst ditt peppiga inlägg vill jag gå dit typ nu! :D

Kul att de erbjuder olika sorters pass förresten, det är något jag sett på flera ställen i Sverige men som jag saknar på min egen box. Ska fråga varför de inte satsar på något sådant!
Alltså jag trodde ju förkylningen var mer eller mindre borta igår eftersom jag endast var lite snorig och kände mig pigg och stark på det lilla gympasset jag körde. Men ju närmare kvällen det blev igår ju mer började halsen kännas och i natt har det känts som jag haft en höbal i halsen som inte går att få bort plus mer snorig och känner mig hängig. What the fuck? :arghh: Jaja, blir några lugna dagar igen då... Ska rida på lunchen idag och sen får det bli lugnt.
Usch då! Men det kan inte vara pollenallergi då? Jag har känt mig lite så där på senaste, men det var inte förrän när jag läste om pollenhalterna häromdagen som poletten trillade ner :idea:
Försöker bromsa men jag joggar långsamt i från början så det är svårt. Det jag gjorde i dag var att gå ca 100 m. Jag fastnar i att jag INTE får stanna och det blir en stress.
Hur funkar intervaller, kan du satsa på det i stället? Jag har liknande problem som du med löpning och har därför slutat plåga mig med det eftersom det helt enkelt inte är min grej, men de få gånger om året jag tar en löptur så satsar jag alltid på intervaller. Ibland känns det så bra under uppvärmingen att jag fortsätter springa längre än jag tänkt, och då antingen minskar jag antalet intervaller jag springer sen eller tar bort dem helt, men för mig gör det enorm skillnad att veta att jag bara behöver springa någon minut åt gången. Och det blir ju ändå ett väldigt effektivt träningspass!
 
Lite OT, men ändå. :)
Kom på igårkväll att jag måste ju köpa ny sport-bh inför helgens utbildning.
Har länge haft Casall iconic, men funderar på att byta. Har kikat på Shock absorber ultimate run bra eller Swegmark Movement.
Nån som har någon av dessa och tycker något? Eller annat förslag?
Liten/medium byst och vill ha en sport-bh som passar hög högintensiv träning.
Jag har en Shock Absorber Ultimate Run men jag gillar SA Multisports bättre, för den är enklare att knäppa och reglera axelbanden på. Har svårt för på Ultimate Run pga det. Annars sitter båda bra mig när jag springer och hoppar.
 
Körde med PT igår, blev bara överkropp då det högg till i onda knäet på morgonen och det satt kvar. Hade som tur var redan naprapaten bokad idag. Så fick behandling för onda höftböjaren och stötvåg för knäet (fyfaaaan vad ont det gjorde ....) och nu känns jag jämnare och smärtan i knäet är borta. Fick dessutom grönt ljus på att träna ben av naprapaten så det känns bra :D Onda tån blir förresten snabbt bra så den har jag slutat bry mig om ;)
 
Hemkommen från crossfit, som inte gick vidare bra alls. Dagens pass innehöll två övningar som är riktigt mentalt tuffa för mig (rodd och repklättring), jag kände mig svag både fysiskt och psykiskt och blev skakig och lite yr halvvägs genom passet men körde på ändå pga dum och envis.

Känner mig fotfarande rejält skakis och mår illa, men jag hoppas att lite mat och en lugn kväll ska råda bot på det. Insåg nu när jag tänker efter att jag ätit rätt dåligt idag (en smoothie och två mackor på hela dagen, plus lite kaffe och vatten), så det är säkert därför det blev som det blev. Det får bli skärpning på den fronten!
 
45 min cykel på gymmet. Intervaller, häkten lite tyngre, hälften normalmotstånd.
Har kommit på att jag ska hänga på Alexandra Zazzis utmaning. 65 pass till påskdagen.
 
Åh vad kul! Jag var inte sådär överdrivet peppad på mitt eget pass ikväll, men efter att ha läst ditt peppiga inlägg vill jag gå dit typ nu! :D

Kul att de erbjuder olika sorters pass förresten, det är något jag sett på flera ställen i Sverige men som jag saknar på min egen box. Ska fråga varför de inte satsar på något sådant!

Äsch, synd att inte ditt pass kändes vidare bra :down: Men tror du har rätt i att matintaget inte var tillräckligt! Ja det är lite roligt med olika pass att välja på, fast för mig blir det mest att jag tar det som passar i schemat, sen om det är Basic, eller Wod eller Team eller något annat är lite struntsamma :p Iofs tycker jag väldigt mycket om att de har Styrkelyft på schemat, det gick jag ofta på innan!
 
Halsen är inte stickig idag i alla fall utan lite rosslig bara och lite snorig.

Ska rida på lunchen idag och i em ta en promenad till och från svärföräldrarna :) Eventuellt klyva lite ved också.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Äsch, det blev ännu ett dåligt pass ikväll. Jag vet inte vad det är, men mina muskler är verkligen inte på humör. Jag har sovit bra på senaste, la in ett extra mål (nötter & russin) ungefär en timme före träningen och har inte ändrat något i övrigt, men ändå kände jag mig jättesvag även i övningar som jag brukar vara stark i. Jag brukar kunna göra typ 12 armhävningar med lätthet - idag kände jag mig helt färdig efter 6. Jag brukar kunna göra rätt snygga wall balls, idag fick jag knappt upp bollen kändes det som. Så himla frustrerande!

Jag försöker att inte göra någon stor grej av det och istället fokusera på att jag i alla fall var där och pushade mig så hårt jag nu kunde, men eftersom det känts likadant två pass på rad nu så är det svårt att inte låta frustrationen och "fy vad jag är svag"-känslorna komma fram. Ett sämre pass lite då och då är naturligt, men nu har två pass på rad känts ovanligt tunga på olika sätt.

Försöker bestämma mig för om jag ska träna lunchpasset imorgon (jobbar hemifrån) eller bara ta en längre promenad på istället. Eller gå till boxen när det är öppet gym och träna på några av de övningar som känts svåra nu på senaste. Risken med alternativ 1 och 3 är att det skapar ännu mer frustration, men samtidigt skulle det kännas skönt med lite revansch. Eller så skiter jag i det och tar nya tag nästa vecka. Hur hade ni gjort?
 
Äsch, det blev ännu ett dåligt pass ikväll. Jag vet inte vad det är, men mina muskler är verkligen inte på humör. Jag har sovit bra på senaste, la in ett extra mål (nötter & russin) ungefär en timme före träningen och har inte ändrat något i övrigt, men ändå kände jag mig jättesvag även i övningar som jag brukar vara stark i. Jag brukar kunna göra typ 12 armhävningar med lätthet - idag kände jag mig helt färdig efter 6. Jag brukar kunna göra rätt snygga wall balls, idag fick jag knappt upp bollen kändes det som. Så himla frustrerande!

Jag försöker att inte göra någon stor grej av det och istället fokusera på att jag i alla fall var där och pushade mig så hårt jag nu kunde, men eftersom det känts likadant två pass på rad nu så är det svårt att inte låta frustrationen och "fy vad jag är svag"-känslorna komma fram. Ett sämre pass lite då och då är naturligt, men nu har två pass på rad känts ovanligt tunga på olika sätt.

Försöker bestämma mig för om jag ska träna lunchpasset imorgon (jobbar hemifrån) eller bara ta en längre promenad på istället. Eller gå till boxen när det är öppet gym och träna på några av de övningar som känts svåra nu på senaste. Risken med alternativ 1 och 3 är att det skapar ännu mer frustration, men samtidigt skulle det kännas skönt med lite revansch. Eller så skiter jag i det och tar nya tag nästa vecka. Hur hade ni gjort?

Ta en promenad!
 
Ja, det får nog bli så. Det är ett på många sätt dåligt utgångsläge att gå och träna för att få revansch på sin egen kropp, det låter ju inte klokt nu när jag tänkt några varv till! :laugh::o

Haha nä hade jag ändå velat träna hade jag gjort något som jag vet att jag är bra på och tycker är kul, bara för att få en rolig upplevelse. Inte envisats med att träna svåra saker när de två senaste passen känts dret :p
 
Äsch, det blev ännu ett dåligt pass ikväll. Jag vet inte vad det är, men mina muskler är verkligen inte på humör. Jag har sovit bra på senaste, la in ett extra mål (nötter & russin) ungefär en timme före träningen och har inte ändrat något i övrigt, men ändå kände jag mig jättesvag även i övningar som jag brukar vara stark i. Jag brukar kunna göra typ 12 armhävningar med lätthet - idag kände jag mig helt färdig efter 6. Jag brukar kunna göra rätt snygga wall balls, idag fick jag knappt upp bollen kändes det som. Så himla frustrerande!

Jag försöker att inte göra någon stor grej av det och istället fokusera på att jag i alla fall var där och pushade mig så hårt jag nu kunde, men eftersom det känts likadant två pass på rad nu så är det svårt att inte låta frustrationen och "fy vad jag är svag"-känslorna komma fram. Ett sämre pass lite då och då är naturligt, men nu har två pass på rad känts ovanligt tunga på olika sätt.

Försöker bestämma mig för om jag ska träna lunchpasset imorgon (jobbar hemifrån) eller bara ta en längre promenad på istället. Eller gå till boxen när det är öppet gym och träna på några av de övningar som känts svåra nu på senaste. Risken med alternativ 1 och 3 är att det skapar ännu mer frustration, men samtidigt skulle det kännas skönt med lite revansch. Eller så skiter jag i det och tar nya tag nästa vecka. Hur hade ni gjort?

Hade definitivt tagit slappedag med god mat för att boosta energi i kroppen och en promenad om jag hade lust till det. Sen tagit revansch en annan dag när kroppen känns på topp!
 
Haha nä hade jag ändå velat träna hade jag gjort något som jag vet att jag är bra på och tycker är kul, bara för att få en rolig upplevelse. Inte envisats med att träna svåra saker när de två senaste passen känts dret :p
Jamen precis, det är ju så normalt logiskt tänkande personer skulle agera :D Jag får hala in min prestationsprinsessa lite och lyssna på kroppen istället!
Hade definitivt tagit slappedag med god mat för att boosta energi i kroppen och en promenad om jag hade lust till det. Sen tagit revansch en annan dag när kroppen känns på topp!
Tack, det är precis den strategin jag satsar på idag och det känns faktiskt hur bra som helst!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 392
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 108
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 177
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 000
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp