Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så körde en superskalad version av 19.5 idag :p 33-27-21-15-9 reps av thrusters (29 kg för rx) och chest to bar pull-ups. Jag körde med 5 kg hantlar och jumping pull-ups :up: Klar på 15 minuter, maxtiden var 20 min men gör man den som den "ska" göras är det nog typ eliten som hinner med det!

19.5 är alltså den femte och sista utmaningen i den online-tävling via vilken man kan kvalificera sig vidare till typ EM/VM i crossfit. De flesta av oss är ju alltså såklart inte någonstans i närheten av det men många kör ändå utmaningarna på sin egen nivå för skojs skull bara :)
 
Så körde en superskalad version av 19.5 idag :p 33-27-21-15-9 reps av thrusters (29 kg för rx) och chest to bar pull-ups. Jag körde med 5 kg hantlar och jumping pull-ups :up: Klar på 15 minuter, maxtiden var 20 min men gör man den som den "ska" göras är det nog typ eliten som hinner med det!

19.5 är alltså den femte och sista utmaningen i den online-tävling via vilken man kan kvalificera sig vidare till typ EM/VM i crossfit. De flesta av oss är ju alltså såklart inte någonstans i närheten av det men många kör ändå utmaningarna på sin egen nivå för skojs skull bara :)
Haha, jag tänkte skriva här och fråga dig om du sett 19.5 än, men du har alltså gjort lite mer än att bara se den! Jag blev alldeles matt när jag läste om den, fy faaasiken vilken jobbig en! :yuck: Det var faktiskt en tjej på min box som klarade den inom maxtiden i förmiddags såg jag, men hon är känd som "The Machine" och är lite omänskligt stark både mentalt och fysiskt. Jag har på riktigt aldrig sett på maken till stark tjej! Velar mellan att vara imponerad och rädd för henne :laugh:

Kollade leaderboard nu och jomenalltsåeeeeh världsmästarna ser ut att ha klarat det på en 7-8 minuter sådär. Det är helt sjukt!
 
Haha, jag tänkte skriva här och fråga dig om du sett 19.5 än, men du har alltså gjort lite mer än att bara se den! Jag blev alldeles matt när jag läste om den, fy faaasiken vilken jobbig en! :yuck: Det var faktiskt en tjej på min box som klarade den inom maxtiden i förmiddags såg jag, men hon är känd som "The Machine" och är lite omänskligt stark både mentalt och fysiskt. Jag har på riktigt aldrig sett på maken till stark tjej! Velar mellan att vara imponerad och rädd för henne :laugh:

Kollade leaderboard nu och jomenalltsåeeeeh världsmästarna ser ut att ha klarat det på en 7-8 minuter sådär. Det är helt sjukt!

Haha vi har en sån tjej i min box också, en sån där svinstark som man är liiite rädd för på något sätt :p
Ja sjuuukt jobbig såg den ut att vara för de som körde rx.. Min version var helt ok! ;)

Och ja det är heeelt sjukt. Omänskligt!
 
Över två veckor sen senaste passet för jag blev naturligtvis förkyld IGEN, vaknade med feber och halsont dagen efter så det var nog för tidigt att gå och träna efter förkylningen :banghead:. Nu bestämde jag mig att inte sätta min fot på gymmet förrän jag kände mig helt 100% och några dagar till men det verkar vara ett segdraget elände. Idag körde jag ett kort och försiktigt pass och håller alla tummar och tår för att jag slipper vakna sjuk imorgon.. Har tränat två ggr (tre med idag) på senaste sex veckorna då jag varit sjuk :wtf:.
 
Var så laddad på att springa en mil idag och hade bestämt tid med maken så han skulle ta hand om alla kidsen, sen skulle jag ut och rasta de små vildingarna i morse och lyckades halka något så jäkligt. Föll handlöst och slog ryggen och rumpan rejält, ni vet så där så man bara kan sitta och göra konstiga ljud för att det gör för ont att vara still och lika ont att röra sig :arghh: sonen började nästan gråta för han blev så rädd, lilla stackarn. Tack gode gud att jag inte höll bebisen när jag ramlade! Har lite ångest nu i efterhand när jag tänker på det.

Efter en liten haltande stelbent promenad med barnen, lite ibuprofen och inspektion av min stackars blåslagna röv tänkte jag dock att om jag lägger mig och vilar tar jag mig aldrig upp igen, måste vara bättre att motionera lite, så jag hankade mig runt en lugn löprunda på 8 km. Kändes okej efter omständigheterna men rätt ont förstås. Återstår att se hur det känns imorgon :meh:
 
Var så laddad på att springa en mil idag och hade bestämt tid med maken så han skulle ta hand om alla kidsen, sen skulle jag ut och rasta de små vildingarna i morse och lyckades halka något så jäkligt. Föll handlöst och slog ryggen och rumpan rejält, ni vet så där så man bara kan sitta och göra konstiga ljud för att det gör för ont att vara still och lika ont att röra sig :arghh: sonen började nästan gråta för han blev så rädd, lilla stackarn. Tack gode gud att jag inte höll bebisen när jag ramlade! Har lite ångest nu i efterhand när jag tänker på det.

Efter en liten haltande stelbent promenad med barnen, lite ibuprofen och inspektion av min stackars blåslagna röv tänkte jag dock att om jag lägger mig och vilar tar jag mig aldrig upp igen, måste vara bättre att motionera lite, så jag hankade mig runt en lugn löprunda på 8 km. Kändes okej efter omständigheterna men rätt ont förstås. Återstår att se hur det känns imorgon :meh:

Men gud fattar inte att du inte vilade! :eek: Hoppas inte det blev nåt värre än blåmärken!
 
Rätt lugn dag igår då hunden med ont i ögonen fick ta det lite lugnt och chefen ville ha ett lunchmöte med mig. Var på badhuset med familjen och lekte ett par timmar iallafall sen var vi helt slut sådär som man är en fredagkväll :p Satt hos svärföräldrarna och pratade och åt choklad sen tog vi kvällen allihop.

Idag däremot ska vi få hem mer ved från skogen och börja klyva in den i vedskjulet. Jag ska rida båda hästarna och så blir det lite annat pyssel. Ska träna iallafall ett pass under helgen, får se när det passat bäst.
 
Skulle cykla på gymmet idag men det är så segt att dom öppnar 10 så det blev ytterligare en joggingrunda. Och idag kändes det så mkt bättre! Det kommer nog alltid vara tufft för mig men jag slet inte alls så plågsamt mkt och jag kom på mig själv att jag låg i ett litet högre tempo dessutom.
 
Men gud fattar inte att du inte vilade! :eek: Hoppas inte det blev nåt värre än blåmärken!

Jag vet, jag är lite knäpp :crazy::angel: men det är bara blåmärken och lite varmt/svullet! Känns mycket bättre idag, lite stel på morgonen men sen har det känts rätt okej :) om några dagar så ska jag nog vara som vanligt igen!
 
Hej alla buke-raringar!
Fick ta en paus från allt som hette träning p.g.a. jobb-plugg-hund-hästar o.s.v.
Är på jakt efter ett träningsschema som jag kan köra på min cykel inomhus. Någon som har tips/ kört något innan?
Gärna något som sträcker sig 6- 10 veckor framåt eller så.
 
Jag har rejält med träningsvärk i både insida lår och mage efter att ha dressyrat på ponnyn igår. Det är det bästa med att rida förhållandevis sällan som jag gör, man påminns liksom om alla de där små musklerna som man faktiskt kommer åt! :) Med det blev det tre träningspass denna veckan, vilket jag är rätt nöjd med.

Planen för kommande vecka är crossfit onsdag, fredag och lördag samt ridning & stallfix på söndag. Håller tummarna för att kroppen känns lite bättre den här veckan. För att maximera chanserna har jag valt crossfitpass som innehåller förhållandevis "snälla" övningar och hoppas att det ska räcka för att få mig back on track!
 
Joggade 4 km i snabbt tempo igår kväll (eller ja, snabbt för att vara jag just nu :)). Ryggen och röven känns nästan bra igen :up: trodde jag knappt skulle kunna gå på en vecka, så det är över förväntan!! :up:
 
Aktiv helg med vedkörning, ridning, allmänt pyssel på gården, promenad, och gym :)

Idag ska jag rida på lunchen och ikväll eventuellt promenad. Vi ska ta tag i att hjälpa barnen sortera på deras rum så det beror lite på vad lång tid det tar :p
 
Jag hade tänkt köra ben och rumpa idag men eftersom knät är väldigt stelt i (det snart torkade) brännsåret så blev det ett om-fall. Jag körde armar och axlar istället och det kändes okej :)
 
Använder ju mig av Styrkelabbets app för att logga min träningspass. Finns träningsprogram i den och tänkte prova köra deras över- och underkroppspass med start idag :)
 
Använder ju mig av Styrkelabbets app för att logga min träningspass. Finns träningsprogram i den och tänkte prova köra deras över- och underkroppspass med start idag :)

Den appen har jag med! Kör gratisversionen som räcker bra för mina behov. Kul med lite statistik och så.
Har kört nybörjarprogrammet i tre månader med öka de vikt och har nu modifierat det genom att köra 5x5 istället för 3x8 av alla övningar. Brukar oftast lägga till en-två övningar utöver de i programmet samt såklart uppvärmning. Går nog över på deras Starting Strength längre fram.
Det är roligt att logga det man gör och bra att tajma vilan mellan seten!
 
Den appen har jag med! Kör gratisversionen som räcker bra för mina behov. Kul med lite statistik och så.
Har kört nybörjarprogrammet i tre månader med öka de vikt och har nu modifierat det genom att köra 5x5 istället för 3x8 av alla övningar. Brukar oftast lägga till en-två övningar utöver de i programmet samt såklart uppvärmning. Går nog över på deras Starting Strength längre fram.
Det är roligt att logga det man gör och bra att tajma vilan mellan seten!

Kul att någon mer använder den! Jag har också gratisversionen. Aktiverade setvilotimern förut så ska testa att ha mer uppstyrd vila också :) Kommer lägga till ett par magövningar efter underkroppspassen tror jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 913
· Visningar
61 139
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 898
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 865
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 836
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp