Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul att någon mer använder den! Jag har också gratisversionen. Aktiverade setvilotimern förut så ska testa att ha mer uppstyrd vila också :) Kommer lägga till ett par magövningar efter underkroppspassen tror jag.

Ja har haft den nu sedan början av året och de uppdaterar ju hela tiden så den bara blir bättre och bättre. Det är väldigt smidig att lägga till egna övningar också om de inte finns inlagda och kul att det även finns exempel på alternativa övningar att göra om en inte passar av olika anledningar.
 
Ja har haft den nu sedan början av året och de uppdaterar ju hela tiden så den bara blir bättre och bättre. Det är väldigt smidig att lägga till egna övningar också om de inte finns inlagda och kul att det även finns exempel på alternativa övningar att göra om en inte passar av olika anledningar.

Ja precis. Jag har haft den sen dom släppte den innan jul och gillar den mycket!
 
Kul att läsa om era framgångar, motgångar och tips. Själv tränar jag just nu ett mage/rumpa program av Simon Sköld via min träningsapp Twiik, Simon är en MMA-utövare för er som inte vet. Lägger in egna övningar utöver det så hela kroppen får sitt. 6 träningspass hann jag med förra veckan om man räknar in de dagar som jag antecknade mina steg. Jag gör sällan det men borde verkligen börja :angel:

Tränade Simons program innan flera timmar på lekland med en kompis och hennes barn i lördags så jag kan berätta att i söndags skedde inte många steg för det var ingen bra kombination om man vill slippa träningsvärk :rofl:
 
Blev inget gym igår :meh: Maken skulle med men han och ungarna blev kvar hos grannarna rätt länge så innan vi fått nattat ungarna så var klockan efter 21. Hade han haft telefonen med sig kunde jag hört av mig och kollat läget om dom snart var tillbaka eller om jag skulle gå ner själv. Jaja, får ta det i morgon istället. Idag tänkte jag springa en tur :)
 
Snabbpass idag!

Mysteriet kring att ha varit extremt mycket sjuk senaste två åren klarnade då de i samband med en avloppsläcka på jobbet upptäckts felaktigheter i grunden och tester har tagits som visade förhöjda mikrobioella halter, emissioner från golvmattorna och fuktskador i väggar som kan ge bl.a. förkylningsymptom, astma m.m. Folk har klagat i flera år att de blir täppta, får huvudvärk osv på jobbet men det har hävdats att prover tagits så jag har liksom inte tänkt på det, Började fundera på att man skulle behöva gå till läkaren och utreda mitt kassa immunförsvar men då är mysteriet löst. Jag har ju känt att jag varit halvförkyld hela tiden sen jag började jobba där för två år sen och börjar ofta nysa när jag kommit till jobbet och skämtat med kollegerna om att jag är allergisk mot att jobba.. Skönt att slippa gå till läkaren men surt att ha slösat två år av träning då jag liksom haft svårt att hålla ihop det. Nästa vecka får vi troligen reda på hur akut det blir att utrymma lokalerna.

Ska sova en stund nu och hoppas på att jag inte vaknar upp dödssjuk..
 
Snabbpass idag!

Mysteriet kring att ha varit extremt mycket sjuk senaste två åren klarnade då de i samband med en avloppsläcka på jobbet upptäckts felaktigheter i grunden och tester har tagits som visade förhöjda mikrobioella halter, emissioner från golvmattorna och fuktskador i väggar som kan ge bl.a. förkylningsymptom, astma m.m. Folk har klagat i flera år att de blir täppta, får huvudvärk osv på jobbet men det har hävdats att prover tagits så jag har liksom inte tänkt på det, Började fundera på att man skulle behöva gå till läkaren och utreda mitt kassa immunförsvar men då är mysteriet löst. Jag har ju känt att jag varit halvförkyld hela tiden sen jag började jobba där för två år sen och börjar ofta nysa när jag kommit till jobbet och skämtat med kollegerna om att jag är allergisk mot att jobba.. Skönt att slippa gå till läkaren men surt att ha slösat två år av träning då jag liksom haft svårt att hålla ihop det. Nästa vecka får vi troligen reda på hur akut det blir att utrymma lokalerna.

Ska sova en stund nu och hoppas på att jag inte vaknar upp dödssjuk..
Oj, läskigt! Men vilken tur att det klarats upp nu, även om det såklart hade varit bättre om det skett för två år sedan... Hur blir det nu, får ni flytta eller kan de åtgärda det på något vis?
 
För att härma @MarieJ: Idag gjorde jag ett jättebra crossfitpass! Så himla härligt. :D

Jobbar hemifrån idag, så jag var iväg på lunchpasset och blev påmind om varför jag sysslar med den här sporten egentligen. Det blev ett jätteroligt, jättejobbigt och varierat pass med världens trevligaste träningskompisar! :love:

Uppvärmning: 20 squats, 15 fällkniven och 10 burpees x 3 + stretching

Pass: 60 kcal rodd, 45 thrusters, 30 toes to rings och 30 pushups. Detta delade man upp emellan sig, i lag om 3 pers, och skulle göra så många vändor man hann på 20 minuter. Vi hann 2 rundor + 10 kcal rodd var.

Kroppen var helt med på noterna igen, till skillnad från förra veckan, och det jag trodde skulle bli ett riktigt kämpigt pass blev istället mest roligt. Och svettigt. Och roligt. ;)

Nu macka, proteinshake och nån timma jobb till, men sen tänkte jag faktiskt ta ledigt från kl 15. Har typ 20 timmar på flexkontot från de senaste veckorna som jag tänkte börja beta av lite.
 
För att härma @MarieJ: Idag gjorde jag ett jättebra crossfitpass! Så himla härligt. :D

Jobbar hemifrån idag, så jag var iväg på lunchpasset och blev påmind om varför jag sysslar med den här sporten egentligen. Det blev ett jätteroligt, jättejobbigt och varierat pass med världens trevligaste träningskompisar! :love:

Uppvärmning: 20 squats, 15 fällkniven och 10 burpees x 3 + stretching

Pass: 60 kcal rodd, 45 thrusters, 30 toes to rings och 30 pushups. Detta delade man upp emellan sig, i lag om 3 pers, och skulle göra så många vändor man hann på 20 minuter. Vi hann 2 rundor + 10 kcal rodd var.

Kroppen var helt med på noterna igen, till skillnad från förra veckan, och det jag trodde skulle bli ett riktigt kämpigt pass blev istället mest roligt. Och svettigt. Och roligt. ;)

Nu macka, proteinshake och nån timma jobb till, men sen tänkte jag faktiskt ta ledigt från kl 15. Har typ 20 timmar på flexkontot från de senaste veckorna som jag tänkte börja beta av lite.

Gött att det känns bättre denna veckan! :banana:
 
Oj, läskigt! Men vilken tur att det klarats upp nu, även om det såklart hade varit bättre om det skett för två år sedan... Hur blir det nu, får ni flytta eller kan de åtgärda det på något vis?

Vi ska flytta, frågan är bara hur fort det går. Vi får mer info nästa vecka då läkare ska ta ställning till hur bråttom det är.
 
Lite drygt 7 km sprunget igår med hunden :) Skönt att slippa underställ under löparkläderna :D

Ikväll ska jag styrketräna. Ska klyva lite ved först. Ska försöka motionera hästar mitt på dagen också. Började jobba tidigare idag så tänkte ta båda islandshästarna på lunchen om det är okej för dottern som är hemma krasslig från skolan.
 
Hemmaträningspass i måndags, stalljobb i tisdags och idag lite intervallträning med barnvagn :up: fortfarande lite ont i röven och rejälablåmärken men känns bättre och bättre!

Har ni andra någon app för intervallträning? Eller hur håller ni koll på tiden så att säga? Jag ska nog börja köra lite intervaller då och då för att så småningom få upp farten lite smått :)
 
STOPPA PRESSARNA!

Idag, efter gud vet hur lång frånvaro, var jag äntligen på Friskis igen. Det blev ett spinpass och det var SÅ gött! Minns hur det kändes sista passet innan jag blev sjuk och skillnaden idag, trots typ fyra veckor utan träning, var enorm. Visst märks det att jag varit sjuk, men det känns också att nu är jag fan frisk. :bump:

Imorgon ska jag lalla ner till polisgymmet en stund och se om jag fortfarande minns vad som är fram och bak på en skivstång. :D
 
Har jag lust att motionera i dag? Nepp.

Kommer jag motionera i dag? Japp.

Hur får jag mig själv till det? Lite småknep.

Jag tänker på att jag är tacksam över att jag är frisk och har en kropp som fungerar tillräckligt för att jag kan göra det. Inte alla förunnat.

Jag tänker på hur det känns i kropp och knopp. Både direkt efter och totalt sett.

Man skippar inte att gå till jobbet för att man hellre hade stannat hemma ibland. Försöker tänka likadant med motion.
Ha en bra dag!💕
 
Gym igår som sagt! Ett rejält överkroppspass blev det, Styrkelabbets program. Idag tänkte jag göra nästa pass i programmet på min lunch och ikväll ska båda islandshästarna ridas :)
 
STOPPA PRESSARNA!

Idag, efter gud vet hur lång frånvaro, var jag äntligen på Friskis igen. Det blev ett spinpass och det var SÅ gött! Minns hur det kändes sista passet innan jag blev sjuk och skillnaden idag, trots typ fyra veckor utan träning, var enorm. Visst märks det att jag varit sjuk, men det känns också att nu är jag fan frisk. :bump:

Imorgon ska jag lalla ner till polisgymmet en stund och se om jag fortfarande minns vad som är fram och bak på en skivstång. :D
Tjoho! Kul att du är tillbaka :up:
Har jag lust att motionera i dag? Nepp.

Kommer jag motionera i dag? Japp.

Hur får jag mig själv till det? Lite småknep.

Jag tänker på att jag är tacksam över att jag är frisk och har en kropp som fungerar tillräckligt för att jag kan göra det. Inte alla förunnat.

Jag tänker på hur det känns i kropp och knopp. Både direkt efter och totalt sett.

Man skippar inte att gå till jobbet för att man hellre hade stannat hemma ibland. Försöker tänka likadant med motion.
Ha en bra dag!💕
Just det där att jag har en kropp som faktiskt tillåter mig att träna på det sätt jag vill brukar vara en himla bra motivationstanke för mig!
 
Jag har lunchtränat igen. Älskar lunchpassen, dels för den paus i arbetsdagen de innebär, men även för att det brukar vara lite extra bra stämning. Dagens pass var en riktig "stinker" dock...

Uppvärmning: Streching och sedan 3 varv av 300 m rodd + 10 knäböj med tom skivstång ovanför huvudet + 20 utfallssteg

Pass: 15 low hang squat snatch (från marklyftsposition ska man få upp skivstången på raka armar ovanför huvudet och sedan gå ner i djup knäböj i samma position) + 15 wall balls. Det här skulle man göra 5 (!) varv av, på 11 minuter. Ingen klarade det, kan jag säga :laugh: Jag hann 4 varv + 3 snatches, sen var tiden ute. Fy vad slutkörd jag var efter det!

Jag får se vad det blir för träning i helgen. Jag hade tänkt köra crossfit, men det har dykt upp saker jag "måste" vara med på mitt på dagen både lördag & söndag. De enda crossfit-passen som går är kl 09 och kl 10, och kl 10 är för sent för att jag ska hinna iväg sedan medan 9 känns för tidigt för en sömntuta som jag... Tror jag satsar på att ställa klockan i alla fall och så får vi se hur illa det känns när jag väl vaknar :p Blir det inte av så satsar jag på en långpromenad någonstans, eller så lånar jag sambons gymkort och kör ett pass där.
 
Joggade en mil idag! :) Underbart väder och jag är supernöjd, för tänkte innan att om jag klarar det på under en timme får jag vara nöjd, då har jag liksom något bra att utgå ifrån och börja fila på! Sprang på 58 minuter och kände mig inte helt slut, så det ska nog gå att jobba ner den tiden lite!

När rumpan inte värker mer och jag har lite mer känsla för hur långt det är och kan lägga upp rundan bättre borde jag väl utan större problem få ner det till 50 minuter! Vågar man sätta det som ett mål? :D:nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 916
· Visningar
61 283
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 911
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 881
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 881
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp