Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Styrketränat på lunchen som planerat. Kör just nu Styrkelabbets helkroppspass 2 ggr/v. Grunden är basövningar och sen någon mer övning. Jag brukar lägga till en eller två magövningar också. Passar mig perfekt faktiskt :) Brukar ju annars styrketräna 3 dagar/v men nu ska jag öka på löpningen istället så då får det bli max 2 dagar ren styrketräning.
 
Förstår inte vad ni pratar om, står klart och tydligt KNÄBÖJEN i mitt inlägg. :angel:

#missbrukarmoderatormakten
Det finns fler än en moderator i den här tråden :devil:

29423


#missbrukarmoderatormaktentillbaka
 
Styrketränat på lunchen som planerat. Kör just nu Styrkelabbets helkroppspass 2 ggr/v. Grunden är basövningar och sen någon mer övning. Jag brukar lägga till en eller två magövningar också. Passar mig perfekt faktiskt :) Brukar ju annars styrketräna 3 dagar/v men nu ska jag öka på löpningen istället så då får det bli max 2 dagar ren styrketräning.
Kul med program! Något sådan ska jag också testa, om jag en dag känner att jag är klar med mitt crossfitliv och vill gå tillbaka till att träna som normalt folk istället :p
 
Alltså hur i hela friden man lyckas få träningsvärk i magen och ryggen av det jag gjorde igår övergår mitt förstånd, men det har jag i alla fall. Benen var jag beredd på, men magen?! Måste vara det här att jag var galet andfådd i typ en halvtimme i sträck, musklerna blev väl uttröttade bara av att andas :laugh:
 
Kul med program! Något sådan ska jag också testa, om jag en dag känner att jag är klar med mitt crossfitliv och vill gå tillbaka till att träna som normalt folk istället :p

Inget märkvärdigt med det programmet, väldigt likt hur jag själv brukar lägga upp mina pass. Men kul att följa något och eftersom jag använder deras app så kändes det smidigt :)
 
Tro de eller ej men jag har tränat redan idag, kl 6 i morse var jag nere i gymmet efter att ha varit ute och fodrat hästar och kissat hunden :p Jag ville gärna träna idag och för att hinna det fick det bli på morgonen. Vill rida på lunchen för att repetera det vi gjorde på ridlektionen igår och ikväll ska jag baka tårta, städa och bygga ihop cykeln som dottern ska få när hon fyller år i morgon :love:

Jag är ingen morgonmänniska, jag är helt knäckt på morgonen innan jag varit uppe en stund. Jag har provat att springa på morgonen men det gör mig fysisk illamående och det blir bara plågsamt. Styrketräningen går bättre faktiskt så det kan jag göra ibland :)
 
Foten fick vila ifrån träning i onsdags. (Men rätt mycket trampande på jobbet.)
I går joggade jag drygt 5 km med två ”spurter” 380 m per spurt.
I dag blev det drygt 6 km med två spurter.
Foten är inte hundra men verkar tåla belastningen ok.
 
Tro de eller ej men jag har tränat redan idag, kl 6 i morse var jag nere i gymmet efter att ha varit ute och fodrat hästar och kissat hunden :p Jag ville gärna träna idag och för att hinna det fick det bli på morgonen. Vill rida på lunchen för att repetera det vi gjorde på ridlektionen igår och ikväll ska jag baka tårta, städa och bygga ihop cykeln som dottern ska få när hon fyller år i morgon :love:

Jag är ingen morgonmänniska, jag är helt knäckt på morgonen innan jag varit uppe en stund. Jag har provat att springa på morgonen men det gör mig fysisk illamående och det blir bara plågsamt. Styrketräningen går bättre faktiskt så det kan jag göra ibland :)
Jag är tvärtom. Jag beundrar folk som tränar kvällstid.
Spinner i och för sig på kvällen men jag vill gärna göra det direkt på morgonen.
 
Provade lite nytt igår. Sprang först 7,5 km i 5.30-tempo med kollegorna, sedan åkte jag hem och hämtade hundarna och sprang ytterligare 8,5 km i drygt 6-tempo. Baksidan på ena låret krampar fortfarande lite av och till men jag stretchar vidare och hoppas att det hjälper. Annars blir det en ny omgång hos massören.
 
Hur vet man egentligen om man är påväg att skada sig? Jag tror ju att mina muskler krampar för att de är för korta och för stela, men kanske borde jag vila? Det gör inte jätteont, och det släpper ju om jag fortsätter springa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
93 94 95
Svar
1 890
· Visningar
60 791
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 779
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 749
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 701
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp