Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blotta tanken på ett blodprov skrämde min arma kropp till att börja samarbeta :D och senaste veckan har det känts betydligt bättre.

Igår var det spinning på jobbet (heja friskvårdsdag!) och imorse var jag på gymmet. Hade tänkt köra ett pass i mitt program men fick tänka om pga platsbrist. Efter lite uppvärmning körde jag omväxlande stående press (som tyngst fyror på 35 kg) och lätta svingar. Sen blev det knäböj där jag lyckades dänga till med bältlöst personbästa! Två stycken ettor på 90 kg blev det, starkt peppad av ett gäng poliser. :D Sedan avslutade jag med tre set utfall med som tyngst 40 kg. Mycket trevlig start på veckan, må jag säga. :up:
 
Idag är jag stolt över mig själv. Slitsamt på jobbet och varit orolig för katten som varit sjuk. Väldigt trött. Och otroligt dålig luft. Men jag gick på spinningen och jag gjorde 65 riktigt bra minuter.
956E66D3-5B88-4DCA-821D-321240CAA223.jpeg
 
Blotta tanken på ett blodprov skrämde min arma kropp till att börja samarbeta :D och senaste veckan har det känts betydligt bättre.

Igår var det spinning på jobbet (heja friskvårdsdag!) och imorse var jag på gymmet. Hade tänkt köra ett pass i mitt program men fick tänka om pga platsbrist. Efter lite uppvärmning körde jag omväxlande stående press (som tyngst fyror på 35 kg) och lätta svingar. Sen blev det knäböj där jag lyckades dänga till med bältlöst personbästa! Två stycken ettor på 90 kg blev det, starkt peppad av ett gäng poliser. :D Sedan avslutade jag med tre set utfall med som tyngst 40 kg. Mycket trevlig start på veckan, må jag säga. :up:
Grymt!! :banana:
 
Även jag har haft ett bra träningspass idag. :) Sprang min första mil utomhus sedan sjukdomarna. Gick bra mkt bättre än vad jag hade trott trots att det vid en längre distans blev än mer uppenbart hur stor skillnad det är mot förut. Backarna sög rejält och jag kände tydligt att jag inte hade någon extra växel att lägga i. Men trots det så gick det inte så långsamt som jag hade befarat utan jag kunde springa hela sträckan i 6 min-tempo. Och just nu, i den formen jag är i nu, så är jag fruktansvärt nöjd med det och att jag hade ork kvar när jag var klar. Det går långsamt men det går framåt. Och det var verkligen skönt att få den bekräftelsen. Så jag är happy! :banana:
 
Firade födelsedagen med ---- ett DANSPASS 🤪 Var faktiskt ganska kul :) Köpte nya PT-timmar och personalen råkade slå in dubbla rabatter så ångrar jag inte köpte fler :angel:
Annars går det stabilt framåt med styrketräningen, är snart framme på att lyfta min egen vikt i både mark och knäböj, är coren som behövt bli lite mer stabilt men nu sitter tekniken. Har även börjat springa lite igen och det behövs för kört mycket styrka och lite cardio på sista tiden och det märks.
 
Träningspassen pågår för fullt, och sedan en vecka tillbaka är ett delmål att klara handstående mot vägg. Upptäckte wall walk igår på instagram då det av någon anledning är mycket träning i mitt flöde :angel:

För skojs skull så testade jag ju givetvis på väggen, men även i trappan. Man startar en kroppslängd ifrån och sedan backar bakåt och uppåt oavsett om det är väggen eller trappan. Jag är långt ifrån i mål på dessa övningar men älskar att utmana kroppen sedan jag började följa Paolo Roberto igen samt hans tjej.De lägger ut såna imponerande övningar med endast kroppen som tyngd :love:
 
Nu har jag fått lite träningstips inför halvmaran av min kollega som löptränar otroligt mycket och ska springa helmaran i Oslo när vi andra kör halvmara eller milen. Han tyckte jag skulle springa två pass i veckan i skogen och ett långpass på 15-17 km. Ska försöka följa hans råd :) Enligt honom så kommer jag krossa min målsättning som är 2:15 om jag tränar på det viset 😅
Våra barn sover oftast hos farmor och farfar på onsdagar så jag och maken ska försöka köra långpasset då så kan vi springa tillsammans. Tar ju ändå sin tid att springa så långt.
 
Alltså det är så härligt och peppande att läsa om hur ni håller igång och alla olika pass ni (vi) sysselsätter oss med! :love:

Själv har jag inte tränat sedan i lördags, men idag ska jag låna sambons gymkort och dra av ett pass där efter jobbet hade jag tänkt. Jag har fortfarande ett stort sår i handflatan sen i lördags och det svider som utav rena #€!#, så kvällens crossfitpass med en massa pull ups och marklyft känns som att det skulle vara lite onödigt smärtsamt ;)

Jag är sugen på ett riktigt svettigt benpass, och det passar ju även väldigt bra med tanke på mitt lilla handikapp, så det får det bli! Är det någon som har tips på roliga/effektiva övningar så får ni gärna hojta! Jag har redan en rätt bra idé om hur jag ska träna, men det är alltid kul med lite extra inspiration. Ser faktiskt riktigt fram emot att knåpa ihop mitt eget pass för en gångs skull, det var länge sedan nu! :)
 
Alltså det är så härligt och peppande att läsa om hur ni håller igång och alla olika pass ni (vi) sysselsätter oss med! :love:

Själv har jag inte tränat sedan i lördags, men idag ska jag låna sambons gymkort och dra av ett pass där efter jobbet hade jag tänkt. Jag har fortfarande ett stort sår i handflatan sen i lördags och det svider som utav rena #€!#, så kvällens crossfitpass med en massa pull ups och marklyft känns som att det skulle vara lite onödigt smärtsamt ;)

Jag är sugen på ett riktigt svettigt benpass, och det passar ju även väldigt bra med tanke på mitt lilla handikapp, så det får det bli! Är det någon som har tips på roliga/effektiva övningar så får ni gärna hojta! Jag har redan en rätt bra idé om hur jag ska träna, men det är alltid kul med lite extra inspiration. Ser faktiskt riktigt fram emot att knåpa ihop mitt eget pass för en gångs skull, det var länge sedan nu! :)

Har nog aldrig varit sugen på ett benpass nånsin :rofl: Hemskt att träna ben ju!
 
Alltså det är så härligt och peppande att läsa om hur ni håller igång och alla olika pass ni (vi) sysselsätter oss med! :love:

Själv har jag inte tränat sedan i lördags, men idag ska jag låna sambons gymkort och dra av ett pass där efter jobbet hade jag tänkt. Jag har fortfarande ett stort sår i handflatan sen i lördags och det svider som utav rena #€!#, så kvällens crossfitpass med en massa pull ups och marklyft känns som att det skulle vara lite onödigt smärtsamt ;)

Jag är sugen på ett riktigt svettigt benpass, och det passar ju även väldigt bra med tanke på mitt lilla handikapp, så det får det bli! Är det någon som har tips på roliga/effektiva övningar så får ni gärna hojta! Jag har redan en rätt bra idé om hur jag ska träna, men det är alltid kul med lite extra inspiration. Ser faktiskt riktigt fram emot att knåpa ihop mitt eget pass för en gångs skull, det var länge sedan nu! :)
Bulgarian split squats, sumo squats och pistols är ju ”kul” om du klarar att hålla en kettlebell med handen iaf :) släng in lite walking lunges också så är du ju hemma :p
 
Har nog aldrig varit sugen på ett benpass nånsin :rofl: Hemskt att träna ben ju!
Åh, jag älskar benpass! Det brukar bli så svettigt och pulsigt, och jag gillar mycket svett och hög puls (ok, det där lät lite äckligt, men i alla fall)!
Bulgarian split squats, sumo squats och pistols är ju ”kul” om du klarar att hålla en kettlebell med handen iaf :) släng in lite walking lunges också så är du ju hemma :p
Åh, Bulgarian split squats har jag inte gjort på hur länge som helst! Pistols har jag faktiskt aldrig provat, men det kanske jag skulle testa - i ett mörkt hörn någonstans så att ingen ser när jag rasar ihop... :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 877
· Visningar
60 249
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 680
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 667
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 597
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp