Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade inte kört ett tufft pass då, gym och känna efter hur kroppen känns låter bättre.
Ja, jag håller med.

Att det ska vara så förbaskat svårt för mig att ändra på mina träningsplaner utan att sönderanalysera situationen totalt, jag trodde verkligen att jag hade blivit bättre på det! 🙄
 
Det blev ett lite lugnare gympass i egen regi istället, och det beslutet är jag väldigt nöjd med. Jag känner mig varken mer eller mindre sjuk men tyckte att jag kom upp i puls lite lättare än vanligt, så det var säkert bra. Körde 500 m rodd, 3x8x32 latsdrag, 3x8 armhävningar på tå, 3x10x10 renegade rows och 3x8x5 shoulder flys. Sen kände jag egentligen för att fortsätta lite längre, men det var rätt gött att gå hem och steka pannkakor också :D
 
Jag och maken sprang backintervaller i skogen igår kväll medan ungarna lekte och hunden sprang med 😅 Vi hade med oss kvällsmat så vi fann en mysig plats vid sjökanten där vi vi satte oss och åt innan vi promenerade tillbaka till bilen. Mysig kväll plus att vi fick till träning:up:
 
Kollade styrkelabbets app och jag fick ihop 16 träningspass i maj. Då är 4 av dom styrketräning och resten löpning. Skadade ju fingret och har inte kunnat greppa några vikter så det har blivit dåligt med styrketräning den här månaden. Men jag ska gå ner och köra ett överkroppspass nu tänkte jag :) Hoppas jag har greppstyrka, fingern är långt ifrån normal än men hoppas det går att träna hyfsat som vanligt.

Annars idag blir det promenad och två ridpass :) Rider gör jag en del varje vecka, runt sju pass per vecka blir det med två ridhästar att hålla i tävlingskondis. Vissa av deras pass blir handhäst/longering/dottern rider också. Dom tränas fem pass var varje vecka plus shettisen som körs/är handhäst/rids/promeneras.
 
Igår joggade jag till utsiktsberget och sprang upp och ner där tre gånger och sen jogg tillbaka. Fy tusan!! :arghh: Den backen är sjukt brant så det går inte att jogga sista biten (och jag hade inte orkat heller, stapplade typ upp) men jag kände mig nöjd med att ta mig upp och ner några gånger:up: joggade ner på andra sidan där det går en grusväg som inte är lika brant. Nästa gång tror jag att jag kör både upp och ner där några gånger istället så det blir jogg hela vägen:up: blev typ 1 mil totalt i alla fall, usel tid:angel:
 
Igår joggade jag till utsiktsberget och sprang upp och ner där tre gånger och sen jogg tillbaka. Fy tusan!! :arghh: Den backen är sjukt brant så det går inte att jogga sista biten (och jag hade inte orkat heller, stapplade typ upp) men jag kände mig nöjd med att ta mig upp och ner några gånger:up: joggade ner på andra sidan där det går en grusväg som inte är lika brant. Nästa gång tror jag att jag kör både upp och ner där några gånger istället så det blir jogg hela vägen:up: blev typ 1 mil totalt i alla fall, usel tid:angel:
Jag gick i en backe här, tänkte det är för brant, ingen kan springa här. Strax efter svischade två personer förbi. De fan studsade upp. Jaha, bara träna mer då 😆.
 
Om jag inte motionerar direkt jag går upp känns det alltid väldigt tungt.
Men jag vaknade lite efter sju och katten ska ha medicin åtta så jag hann inte. Övervägde skita i det eller ev anmäla till kvällsspinning men det blev 5,5 km jogg. En runda med uppför och svagt uppför dom första 4,5 km. Men jag tog mig runt på för mig hyfsat sätt.
 
Äsch, jag blev visst förkyld ändå! Borde kanske ha skippat träning helt och hållet i fredags men det vet vi ju alla hur bra jag är på det... 🙄 Sen var jag ute på tävling igår och höll igång i snålblåsten mellan 9-13, det hjälpte säkert inte heller.

Oh well, jag försöker att se det från den ljusa sidan: Det bär inte av på ridläger förrän på onsdag, och lagom tills dess bör jag ha tagit mig igenom den värsta fasen i alla fall (mina förkylningar brukar inte vara längre än 5-6 dagar). Jag ska inte träna något alls i veckan fram tills dess, men med tanke på att det sedan blir två ridpass för instruktör om dagen både torsdag, fredag, lördag och söndag så lär det räcka :D Jag som inte är van vid att rida så mycket och så "seriöst" ser med fasa fram emot träningsvärken :nailbiting:
 
Äsch, jag blev visst förkyld ändå! Borde kanske ha skippat träning helt och hållet i fredags men det vet vi ju alla hur bra jag är på det... 🙄 Sen var jag ute på tävling igår och höll igång i snålblåsten mellan 9-13, det hjälpte säkert inte heller.

Oh well, jag försöker att se det från den ljusa sidan: Det bär inte av på ridläger förrän på onsdag, och lagom tills dess bör jag ha tagit mig igenom den värsta fasen i alla fall (mina förkylningar brukar inte vara längre än 5-6 dagar). Jag ska inte träna något alls i veckan fram tills dess, men med tanke på att det sedan blir två ridpass för instruktör om dagen både torsdag, fredag, lördag och söndag så lär det räcka :D Jag som inte är van vid att rida så mycket och så "seriöst" ser med fasa fram emot träningsvärken :nailbiting:
Vad roligt med ridläger! Har det ngn speciell inriktning eller blir det allsidigt? Rider man samma häst hela tiden?
 
Har känt mig lite knäckt efter fredagens miserabla backträning men har sedan tänkt att jag ska vara lite snäll mot mig själv! Det är ju trots allt bara tio månader sen jag födde tredje barnet och jag är i bra form med tanke på det. Det är ju bara att träna på så kommer nog backarna gå bra också. Och skulle det inte göra det så är väl inte det hela världen, då är väl inte fjällmaraton för mig utan jag får hålla mig till lopp på slät mark :up:

Så idag blev det nya tag! Det blev 12 km löpning på skogsstig, eller hopp och skutt över stock och sten kanske man ska kalla det :D hittade en kanonbra runda där man kan följa uppmärkta stigar runt i ett naturreservat här i närheten. Härligt och kul!:up:
 
Vad roligt med ridläger! Har det ngn speciell inriktning eller blir det allsidigt? Rider man samma häst hela tiden?
Ja, jag har längtat som ett barn ända sedan jag bokade min plats i höstas! Det är sjätte året jag åker dit nu så jag vet precis vad jag har att vänta = superfina hästar, god mat och underbar stämning :love: Det är ingen särskild inriktning förutom att det är ett vuxenläger, men annars är det blandade pass dressyr, hoppning och uteritt. Och ja, samma häst hela tiden brukar det vara! Fast jag brukar få rida ponny eftersom jag tycker det är roligast :D
 
Har känt mig lite knäckt efter fredagens miserabla backträning men har sedan tänkt att jag ska vara lite snäll mot mig själv! Det är ju trots allt bara tio månader sen jag födde tredje barnet och jag är i bra form med tanke på det. Det är ju bara att träna på så kommer nog backarna gå bra också. Och skulle det inte göra det så är väl inte det hela världen, då är väl inte fjällmaraton för mig utan jag får hålla mig till lopp på slät mark :up:

Så idag blev det nya tag! Det blev 12 km löpning på skogsstig, eller hopp och skutt över stock och sten kanske man ska kalla det :D hittade en kanonbra runda där man kan följa uppmärkta stigar runt i ett naturreservat här i närheten. Härligt och kul!:up:
När jag tränade inför backlopp i januari gick det riktigt uselt inledningsvis. Jag tyckte jag hade styrka och kondition men så var det visst inte riktigt. Men efter fyra veckors off road- och backträning så klämde jag backarna som ingenting!

Så håll ut! Det går snabbt att få upp ”den rätta” formen!
 
Typ bestämt att jag och kärestan ska springa halvmara i Helsingborg i augusti. Vi hade någon vag plan om Canterbury där han sprang sin första halvmara men vi är båda lite halvpanka den här sommaren. Men anmälningsavgiften är rätt rejäl ändå, nästan 600 spänn... Är det normalt?

Kärestan sprang en halvmara på 1.53 i söndags, vilket då var snabbare än hans tidigare 10 år gamla rekord. Så han var lite mör idag och vi sprang 40 min i mellantempo. Nästa vecka kommer jag knappt hinna, men ska försöka få till 7 snabba km på tis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 921
· Visningar
61 326
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 916
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 889
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 893
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp