Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mineur

Trådstartare
Moderator
Ny tråd! Tjoho! :banana:

I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och styrketräning - och allt däremellan! Det handlar uteslutande om att peppa, inspirera och stötta varandra, och skryt om prestationer (stora som små) välkomnas med öppna armar! Träningshets, kalorihets, vikthets och annat som kan ha en negativ effekt på den fysiska och mentala hälsan är däremot icke välkommet.

Välkomna hit, gamla som nya!
 
Ny tråd! Tjoho! :banana:

I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och styrketräning - och allt däremellan! Det handlar uteslutande om att peppa, inspirera och stötta varandra, och skryt om prestationer (stora som små) välkomnas med öppna armar! Träningshets, kalorihets, vikthets och annat som kan ha en negativ effekt på den fysiska och mentala hälsan är däremot icke välkommet.

Välkomna hit, gamla som nya!

Älskar din trådstart :bow: Och grymt jobbat med alla thrusters igår, sjukt impad av din tid! :eek:

Apropå powerwalks var vi ute på en rejäl sådan hela lilla familjen igår. Jag puttade barnvagnen i princip upp för hela jäkla Hallandsåsen och det var riktigt jobbigt men kändes faktiskt grymt bra :up: Härligt väder med sol och några plusgrader och vindstilla :love:

Sen har jag också påbörjat en 30 dagars yoga-utmaning. "Yoga camp" med Adriene på Youtube. Väldigt lugn och mysig yoga och jag tar det lugnt. Kommer inte köra varje dag men kanske typ varannan tänkte jag :)
 
Tack @Mineur :D Mitt mål är ju att kunna dra 100 kg x 3 och det närmar sig sakta. Jag är försiktig med ryggen också så det får ta tid :)
Det låter väldigt sunt tycker jag!
Älskar din trådstart :bow: Och grymt jobbat med alla thrusters igår, sjukt impad av din tid! :eek:

Apropå powerwalks var vi ute på en rejäl sådan hela lilla familjen igår. Jag puttade barnvagnen i princip upp för hela jäkla Hallandsåsen och det var riktigt jobbigt men kändes faktiskt grymt bra :up: Härligt väder med sol och några plusgrader och vindstilla :love:

Sen har jag också påbörjat en 30 dagars yoga-utmaning. "Yoga camp" med Adriene på Youtube. Väldigt lugn och mysig yoga och jag tar det lugnt. Kommer inte köra varje dag men kanske typ varannan tänkte jag :)
Haha, det känns idag vill jag lova!

Låter som en underbar promenad, vad härligt att du/ni lyckas hålla igång så bra! Hur länge är ni hemma alla tre?
 
Jag jobbar hemifrån idag, så det blev lunchträning. Det var nog inte helt schysst mot kroppen att köra ännu ett hårt pass så nära inpå gårdagens, men det är så ovärderligt skönt att få bryta upp arbetsdagen med lite frisk luft, dagsljus och rörelse!

Kroppen kändes rätt trött i början (det var ett sådant där pass då jag kände mig rätt färdig efter uppvärmningen liksom :D), men kom igång rätt bra efter ett tag ändå. Efter 400 m löpning och lite mobilitetsövningar som uppvärmning körde vi teknikjobb med huvudstående. Jag gjorde bra framsteg från förra veckan tycker jag och har nu kommit så långt att jag kan stå stadigt, resa kroppen halvvägs och sedan sparka ut för att hamna i stående planka. Förra veckan kämpade jag fortfarande med att kunna stå stadigt. Nu ska vi bara överföra det till väggen också...:angel:

Efter detta blev det 4 varv av följande, maxtid 12 minuter:

- 30 double unders = hopprepsövning där man ska hoppa tillräckligt högt för att kunna svinga runt repet två varv för varje hopp. Jag lyckades med 3-4 stycken vilket är mer än jag kunde förra veckan, alltid något!

- 15 burpees

- 20 hantelsnatch = plocka upp en hantel från marken med ena handen, skjut på med höften och få upp den på rak arm ovanför huvudet

Det bokstavligen talat ångade om mig efteråt! Jag låg på golvet och stretchade och undrade var dimman jag såg kom ifrån. Tog några sekunder innan jag insåg att det var min kropp som ångade som en varm tekopp :laugh:

Nu kaffe, saffransbulle och mera jobb!
 
Senast ändrad:
Idag har jag känt mig seg som sirap hela dagen! Bestämde att spinningpasset skulle genomföras men att belastningen skulle vara lägre än vanligt. Men så vaknade kroppen till liv och det blev ett härligt pass med rejält tryck! Blir så glad av sådana pass!
 
I måndags körde jag mitt första crossfit-pass på 1,5 år :eek: det var jobbigt! Det var först uppvärmning och sen en WOD:
12 pull up
6 kettle bell ground to over head (en kettle bell ska från marken till ovanför huvudet på valfritt sätt)
50 double unders (dubbelhopp med hopprep)

Jag skalade, dvs förenklade, både övningar och antal reps :angel: för att överhuvudtaget orka med.

Sen avslutade vi med en tabata på 20 sek on, 10 sek off. Det var kettlebellsvingar varannan gång och burpees varannan gång, totalt 8 intervaller.

Tisdag och onsdag hade jag grym träningsvärk på ovanliga ställen. Igår hade jag kunnat träna men valde att vänta till idag ändå. Så ikväll ska jag på ett till crossfit-pass!
 
I måndags körde jag mitt första crossfit-pass på 1,5 år :eek: det var jobbigt! Det var först uppvärmning och sen en WOD:
12 pull up
6 kettle bell ground to over head (en kettle bell ska från marken till ovanför huvudet på valfritt sätt)
50 double unders (dubbelhopp med hopprep)

Jag skalade, dvs förenklade, både övningar och antal reps :angel: för att överhuvudtaget orka med.

Sen avslutade vi med en tabata på 20 sek on, 10 sek off. Det var kettlebellsvingar varannan gång och burpees varannan gång, totalt 8 intervaller.

Tisdag och onsdag hade jag grym träningsvärk på ovanliga ställen. Igår hade jag kunnat träna men valde att vänta till idag ändå. Så ikväll ska jag på ett till crossfit-pass!

Underbart att chocka kroppen så :rofl:
 
PT kom fram till att jag har usel stabilitet i mina fotleder (det visste jag sedan tidigare) och dålig rörlighet i höfterna, framförallt på vänster sida. Skillnaden var faktiskt jättestor, så det var lite oväntat. Efteråt sprang jag i 30 min på 5.13-tempo. Blev svettig men inte slut. Mycket nöjd med att lyckas hålla mig till min egen plan :up:. Nu ska jag försöka att springa max halvlångt och långsamt nästa gång. Åker till Dalarna nästa vecka och det kommer vara för mörkt för att springa ute så jag får se hur det blir då. Veckan efter tänkte jag (om jag hinner) att ge mig ut på en ny 15-km runda. Har tänkt ut en bra rutt med ganska långa och sega backar, får se vad de gör för orken. Den här gången ska jag i alla fall inte spurta på slutet utan hålla ett jämnt och lågt tempo. Har jag jättemycket ork kvar så får jag plussa på 5-10 min istället.
 
I måndags körde jag mitt första crossfit-pass på 1,5 år :eek: det var jobbigt! Det var först uppvärmning och sen en WOD:
12 pull up
6 kettle bell ground to over head (en kettle bell ska från marken till ovanför huvudet på valfritt sätt)
50 double unders (dubbelhopp med hopprep)

Jag skalade, dvs förenklade, både övningar och antal reps :angel: för att överhuvudtaget orka med.

Sen avslutade vi med en tabata på 20 sek on, 10 sek off. Det var kettlebellsvingar varannan gång och burpees varannan gång, totalt 8 intervaller.

Tisdag och onsdag hade jag grym träningsvärk på ovanliga ställen. Igår hade jag kunnat träna men valde att vänta till idag ändå. Så ikväll ska jag på ett till crossfit-pass!
Åh, kul med en till crossfit buddy! Ska bli jätteintressant att läsa om dina pass :)
 
I måndags körde jag mitt första crossfit-pass på 1,5 år :eek: det var jobbigt! Det var först uppvärmning och sen en WOD:
12 pull up
6 kettle bell ground to over head (en kettle bell ska från marken till ovanför huvudet på valfritt sätt)
50 double unders (dubbelhopp med hopprep)

Jag skalade, dvs förenklade, både övningar och antal reps :angel: för att överhuvudtaget orka med.

Sen avslutade vi med en tabata på 20 sek on, 10 sek off. Det var kettlebellsvingar varannan gång och burpees varannan gång, totalt 8 intervaller.

Tisdag och onsdag hade jag grym träningsvärk på ovanliga ställen. Igår hade jag kunnat träna men valde att vänta till idag ändå. Så ikväll ska jag på ett till crossfit-pass!

Håller med @Mineur, kul med mer crossfit i tråden! Jag lever tyvärr i crossfit-exil pga nyligen genomgången förlossning men älskar att läsa om era pass :bump:
 
Pb i bänkpress idag :banana: Har ju slitigt länge med att stadigt klara 40kg och idag gjorde jag två tvåor på 40 kg och en etta på 42,5 kg :up: Provade även 45kg men det gick inte men kändes ändå inte långt borta! 45kg är ju mitt nästa mål i bänkpress.
Känner att jag fått bättre teknik och bänkar mycket stadigare och då kommer väl högre vikter på köper. Riktigt kul pass! Och jag som va totalt opeppad på träning idag :p
 
Snöar för fullt idag! Har kommit snöblandat regn i natt så under är det rätt blött men vi ska gå ut och köra upp vår pulkabacke och bygga snögubbe nu :) Ska även smygstarta igång min äldsta häst från sin vila och ta en snöig ridtur ihop med dottern sen :love:
Maken ska på julbord ikväll så jag och ungarna ska mysa till det med grönsaker, dipp och film ikväll efter vi ätit hamburgare :D Mer träning än bus i snön och en liten ridtur tror jag inte det blir idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 755
· Visningar
56 155
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 075
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 122
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 923
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp