Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förra veckan blev toppen med fyra pass helt enligt plan. Den här veckan kommer det nog bli två pass, vilket beror dels på att jag tränade både lördag och söndag så igår ville jag inte, dels att jag är på kurs tisdag till torsdag. Ser dock till att gå ordentligt, över 16 000 steg både igår och idag. :up: Imorgon blir det en utmaning att få tillräckligt med rörelse i och med kurs från morgon till kväll, men jag tänker satsa på en morgonpromenad och sen en promenad på kvällen.
 
Jag har fått ett supersvårt jobbprojekt på halsen och sitter därför och jobbar och tröstäter (eller peppäter, beroende på vilken del av projektet jag jobbar med just den minuten :D) godis istället för att vara ute och träna. :down: Hoppas på att dagens otrevliga överraskningar var det värsta och att jag kan träna som planerat imorgon kväll!
 
Ridning ihop med dottern och tre pigga hästar (som nog stått på laddning i sin rundbal med hö de här dagarna dom vilat när vi varit borta :p) och nu ikväll en promenad med hunden och kvällspysslet hos hästarna :)
 
Lyckades med mitt rörelsemål för dagen och skrapade ihop drygt 11 000 steg idag, trots nio timmar på arslet. :p Är helt bränd i huvudet, det är jobbigt att vara på kurs. Ska bli skönt att komma hem imorgon! Är sedan ledig på fredag, ser fram emot ett schysst pass på gymmet då. :up:
 
Min högintensiva träningsvecka fortsätter.

Idag började jag dagen med intervallträning efter 2 km uppvärmning. Körde varje intervall mellan 1.30-2 min och bara i ett högt tempo. Ej några spurter. Minns inte hur mga men det blev en del. Inget jätteutmattande pass.

På em följde jag med partner och barn ut i skogen. Eftersom jag tycker det är så dötrist att gå så småsprang jag istället. Vet inte hur långt men gissar på runt 4-5 km.

Nu har jag precis cyklat på motionscykeln i 30 min samt gjort ett antal situps i bänken.

Men nu får det vara bra för idag. :)

Om det blir ngt imorgon får kropp och knopp bestämma då.
 
Imorgon tror jag bestämt att jag tar en välförtjänt vilodag!

1 h pw på morgonen, sen drog jag till gymmet och sprang 1,1 mil på bandet. Slog personbästa eftersom jag brukar hålla mig till 1 mil prick. Hade lite tid kvar så körde på en km till och hade ork till mycket mer men sen behövde jag dra mig hemåt. På eftermiddagen blev det 50 min promenad.
Fitbiten skvallrar om 36.570 steg idag. Så nytt personbästa där med.


Jäklar vilken träningsvärk jag har i bröstmusklerna sen igår! Körde en maskin med mage idag med 3x10 rep men inget annat. Ska se om jag hittar en maskin som fokuserar på rumpan för det är ett område jag behöver trimma på.
 
Imorgon tror jag bestämt att jag tar en välförtjänt vilodag!

1 h pw på morgonen, sen drog jag till gymmet och sprang 1,1 mil på bandet. Slog personbästa eftersom jag brukar hålla mig till 1 mil prick. Hade lite tid kvar så körde på en km till och hade ork till mycket mer men sen behövde jag dra mig hemåt. På eftermiddagen blev det 50 min promenad.
Fitbiten skvallrar om 36.570 steg idag. Så nytt personbästa där med.


Jäklar vilken träningsvärk jag har i bröstmusklerna sen igår! Körde en maskin med mage idag med 3x10 rep men inget annat. Ska se om jag hittar en maskin som fokuserar på rumpan för det är ett område jag behöver trimma på.
36 570??!!! WOW!!! :eek::bow:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Äntligen gym igår då :banana: Knäböj, utfallssteg och tre magövningar. Mjukstartar lite eftersom jag inte tränat sen 1 jan pga ryggen. Mamma sa att jag ska prova magnesium eftersom det är en muskel i ryggen som krampar, inget annat som gör ont. Så nu hoppas jag på mirakel :p

Idag ska jag rida på lunchen och gymma ikväll. Prova lite bröst och axlar så får vi se hur det går.
 
Äntligen gym igår då :banana: Knäböj, utfallssteg och tre magövningar. Mjukstartar lite eftersom jag inte tränat sen 1 jan pga ryggen. Mamma sa att jag ska prova magnesium eftersom det är en muskel i ryggen som krampar, inget annat som gör ont. Så nu hoppas jag på mirakel :p

Idag ska jag rida på lunchen och gymma ikväll. Prova lite bröst och axlar så får vi se hur det går.
Jag har faktiskt tänkt testa magnesiumtillskott för att få bukt med min träningsvärk! Vore skönt att kunna röra sig normalt åtminstone 90% av året istället för typ 75% tänker jag :p
 
Jag har faktiskt tänkt testa magnesiumtillskott för att få bukt med min träningsvärk! Vore skönt att kunna röra sig normalt åtminstone 90% av året istället för typ 75% tänker jag :p

Värt att testa :D

Min kompis påstår att hon får mycket mindre med träningsvärk efter att hon började dricka BCAA. Jag har aldrig druckit det själv så jag kan inte säga något om det själv, men hon påstod att det var så i alla fall :)
 
Värt att testa :D

Min kompis påstår att hon får mycket mindre med träningsvärk efter att hon började dricka BCAA. Jag har aldrig druckit det själv så jag kan inte säga något om det själv, men hon påstod att det var så i alla fall :)
Jag tror jag skrev något om det tidigare i tråden? Eller var det en annan tråd kanske. Äter regelbundet magnesiumtillskott mot sendrag och får i princip aldrig träningsvärk. Vet inte om det har något samband?
 
Jag tror jag skrev något om det tidigare i tråden? Eller var det en annan tråd kanske. Äter regelbundet magnesiumtillskott mot sendrag och får i princip aldrig träningsvärk. Vet inte om det har något samband?

Jag har ätit mot sendrag i perioder också. Kanske funkar mot träningsvärk också, värt att testa för @Mineur :)
Jag har inga stora problem med träningsvärk utan provar magnesium mot min krampande muskel i ryggen.
 
Idag var jag hos naprapaten. Och hur han än klämde, tryckte, drog och böjde gick det inte att provocera fram samma känsla som när jag springer. Musklerna var inte nåt förkortade, höftleden funkar normalt och den lilla snedhet jag har borde inte ha orsakat detta. Så himla skumt! Det känns ju nästan som att höftontet bara sitter i mitt huvud. :confused:
 
Jag tror jag skrev något om det tidigare i tråden? Eller var det en annan tråd kanske. Äter regelbundet magnesiumtillskott mot sendrag och får i princip aldrig träningsvärk. Vet inte om det har något samband?
Aha, då är det du som har pratat om det! Jag hade det i huvudet men kunde inte komma på var jag hört talas om det... :o Ja, jag tror jag ska testa faktiskt!
Idag var jag hos naprapaten. Och hur han än klämde, tryckte, drog och böjde gick det inte att provocera fram samma känsla som när jag springer. Musklerna var inte nåt förkortade, höftleden funkar normalt och den lilla snedhet jag har borde inte ha orsakat detta. Så himla skumt! Det känns ju nästan som att höftontet bara sitter i mitt huvud. :confused:
Oj vad märkligt! Och frustrerande, kan jag tänka mig! Har du varit hos fysioterapeut, eller var naprapat första stoppet?
 
Livet (läs: jobbet) kom emellan igår också, och när jag äntligen kunde gå hem efter en 11 timmars arbetsdag utan lunch var jag alldeles för slut i huvudet för att ens orka fundera på träning. Passet såg ändå inte sådär överdrivet inspirerande ut, så jag känner inte att jag gick miste om så farligt mycket faktiskt. Men idag var det bättre! Blev ett kul pass som inte kändes sådär jättehårt för stunden, men som jag nu i efterhand känner att det nog tog rätt bra ändå. Det var mycket jobb i ringar vilket jag älskar, och så fick vi lära oss en ny rolig övning! :)
 
35 mycket lugna minuter på crosstrainern idag. Jag hade jättemycket energi och ville egentligen köra på mer motstånd och längre men jag behöver ta det lite lugnt om jag ska orka. På lördag är det planerat att springa 80 minuter och det kan kanske bli i lite backig terräng. Löpsällskapet har lovat att vi ska ta det lugnt men jag vill ju inte vara den som sinkar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 871
· Visningar
60 132
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 667
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 659
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 566
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp