Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att få bättre kondition? Intervaller är ju bra, särskilt vid igångsättning. Att varva springning med att gå. Sen ger det mer att springa off-road samt i kuperat underlag.

Ja, och för variation i min cardio-träning för hopprep, burpes, höga knän etc är rätt långtråkigt i längden :angel:
 
Idag är jag ledig så efter stallet tog jag ett pass på gymmet. Tyckte att jag lastade på rätt bra med mina mått mätt och armarna var trötta efteråt :up:
Har egentligen tänkt köra ett benpass imorgon men eftersom jag ska jobba övertid inatt så får jag se. Stallet och fixa naglarna tar tid och jag måste ju hinna sova lite :p
 
Tävling med båda islandshästarna igår som sagt. Red båda i samma klasser så det var lite stressigt i uttagningarna för att hinna värma ordentligt och så. Tur jag hade med min man som hästskötare, det underlättade :love: Var in på ovalbanan för vanliga klasserna 6 ggr! Red fyra uttagningar (två per häst), sen kom jag och äldsta hästen till b-final, som vi sen vann och fick rida a-final. Och tänk, vi vann den också :banana: Får första vinst! Jag är så lycklig för allt min slit börjar löna sig, trägen vinner! Yngsta hästen kom precis utanför finalplats i ena klassen men med fina poäng. Sen red vi öltölt också, skitsvårt att hålla ett smitfullt ölglas i ena handen och styra runt i en bana med en hand medan hästen skvatt när ölen spilldes, och allt på tid :rofl: Men roligt var det haha!

Det var det som hände inom träning och hälsa igår :) Var bra trötta när vi kom hem.

Idag är dagis stängt så jag har yngsta dottern hemma. Ska jobba lite grann och så får vi se vad hon vill hitta på. Vi kanske går ut och går med hästarna eller går ner och tränar :)
Så himla skoj! Grattis från mig med! :)
 
Förra veckan landade på två träningspass vilket jag är nöjd med, med tanke på att det var allt annat än en vanlig vecka i mitt liv.

Det har varit lite allmänt kaos sedan vi kom hem igår kväll och jag har inte riktigt hunnit/orkat tänka på någonting annat än jobbet, men jag kikade precis på veckans crossfit-schema och såg att det är riktigt roliga pass varje dag denna veckan! :bump: Jag satsar lågt och siktar in mig på träning "bara" imorgon + onsdag, men förhoppningsvis hittar jag tid och energi till att träna på torsdag eller fredag också. Och så blir det nog en kort löptur, vandring eller något på lördag/söndag, om vädret blir lika fint som prognosen säger nu. Nu ska jag rasa i säng och hoppas sova lite bättre än jag gjort de senaste två nätterna!
 
Blev ett snabbt styrkepass igår, var klar på drygt 20 min :p Knäböj, axelpress och mage fick det bli. Kände att jag behövde göra någonting i alla fall och kvällen ägnades till att åka till och från Ikea (ca 1 timme enkel väg) och sen montera säng åt ungarna och få dom i säng.

Idag ska jag rida på lunchen och ikväll funderar jag på att springa en liten tur :)
 
Tävling med båda islandshästarna igår som sagt. Red båda i samma klasser så det var lite stressigt i uttagningarna för att hinna värma ordentligt och så. Tur jag hade med min man som hästskötare, det underlättade :love: Var in på ovalbanan för vanliga klasserna 6 ggr! Red fyra uttagningar (två per häst), sen kom jag och äldsta hästen till b-final, som vi sen vann och fick rida a-final. Och tänk, vi vann den också :banana: Får första vinst! Jag är så lycklig för allt min slit börjar löna sig, trägen vinner! Yngsta hästen kom precis utanför finalplats i ena klassen men med fina poäng. Sen red vi öltölt också, skitsvårt att hålla ett smitfullt ölglas i ena handen och styra runt i en bana med en hand medan hästen skvatt när ölen spilldes, och allt på tid :rofl: Men roligt var det haha!

Det var det som hände inom träning och hälsa igår :) Var bra trötta när vi kom hem.

Idag är dagis stängt så jag har yngsta dottern hemma. Ska jobba lite grann och så får vi se vad hon vill hitta på. Vi kanske går ut och går med hästarna eller går ner och tränar :)

Stort grattis!

Som grädde på moset åkte jag på lite maginfluensa i lördags också. Så antalet sjukdagar i år är redan över vad jag sammanlagt haft de senaste åren. :grin: Men, men det är bara att hoppas på bättre tider framöver.

Körde en liten morgonrunda idag. Lugn inledning. Sen fick jag kriga lite för att komma ner på lite mer normal tid. Kroppen är verkligen segstartad efter uppehållet. Bröt av i tid så att jag fick avsluta med promenad sista biten. Kändes lagom.
Blä för sjukdomar :(
 
Kände mig superflitig i morse. Klev upp när det var mörkt och alla sov för att komma ut en runda. Sprang ner till stranden, konstaterade att det var sjukt tungt och sen var det uppförsbacke hela vägen hem. Rätt mör! Men det var fint 😊
 

Bifogade filer

  • 9265D85A-0D41-4B09-AE1F-5599EBE63268.jpeg
    9265D85A-0D41-4B09-AE1F-5599EBE63268.jpeg
    199,1 KB · Visningar: 25
Jag har ännu en vilodag, 4 stycken på rad. Vet inte ens när det hände sist, men den allra sista vilodagen ska utnyttjas till att göra matlådor :p

Har ni några bra tips inom löpning? Jag sprang intervaller ett tag men det fick ge vika för styrketräningen, men har insett att min kondition är sisådär så får ta tag i det igen :o

Spring i lugnt tempo. Ta inte ut dig från start så orkar du mer. Tänk inte på att få upp pulsen utan testa dig fram till ett läge där det känns okej att springa och öka tempot när du känner att det börjar bli enkelt att springa i det tempot. Håll dig till samma runda kanske 5 ggr så ser du om det sker någon ändring. Jag skulle testa 2 km några ggr och få in känslan :)
 
Blev ett snabbt styrkepass igår, var klar på drygt 20 min :p Knäböj, axelpress och mage fick det bli. Kände att jag behövde göra någonting i alla fall och kvällen ägnades till att åka till och från Ikea (ca 1 timme enkel väg) och sen montera säng åt ungarna och få dom i säng.

Idag ska jag rida på lunchen och ikväll funderar jag på att springa en liten tur :)

All träning är bättre än ingen träning. Ibland hinner man bara 20 min :)
 
Testat Nikeskor idag men Adidas sitter bättre så får satsa på ett par nya sådana. Behöver nya skor till gymmet inbillar jag mig men hade velat ha ett par med lite bättre svikt eller vad säger man?, på löpbandet.
 
Igår blev det 1 mil pw. Lyckades få med mig mellanbarnet på cykel.
Sedan mina utmaningar med squats och plankan. Är uppe i 1 min planka nu och 60 squats. Värre ska det bli :p

Idag vaknade jag pigg som tusan vid kvart i sex och ville till gymmet. Sprang milen och körde ett pass styrka med blandade övningar och någon ny maskin. Hade kunnat springa en mil till för har fått nån slags överskottsenergi men hoppas det sitter i tills nästa gång jag ska springa.
 
Idag vaknade jag pigg som tusan vid kvart i sex och ville till gymmet. Sprang milen och körde ett pass styrka med blandade övningar och någon ny maskin. Hade kunnat springa en mil till för har fått nån slags överskottsenergi men hoppas det sitter i tills nästa gång jag ska springa.

Wow, vilket jäkla flow du är inne i - härlig känsla när kroppen verkligen frustar som en galoppör i startboxarna! :up::up::up:
 
Vad härligt @MM! Det låter helt fantastiskt!!

Själv har jag superhög feber igen. Eftersom jag hade magsjuka i lördags antar jag dock att den beror på vinterkräksjuka. Men mår verkligen så j-vla apdåligt. Gnäll. Gnäll.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Vad härligt @MM! Det låter helt fantastiskt!!

Själv har jag superhög feber igen. Eftersom jag hade magsjuka i lördags antar jag dock att den beror på vinterkräksjuka. Men mår verkligen så j-vla apdåligt. Gnäll. Gnäll.
Nämen stackare! Du har ju varit sjuk hur länge som helst nu känns det som?! Krya på dig och hoppas att du har någon som kan ta hand om dig lite extra i allt detta elände! :heart
 
Löpning i fullmånens sken igår kväll ihop med hunden :) Jag gillar inte att springa med pannlampa så brukar hålla mig i gatljusen på kvällen men det blir inte så lång runda då. Men igår kunde jag springa lite längre tack vare månljuset. Blev ingen lång runda ändå utan drygt 3,5 km bara men jag fokuserar nu på att komma igång igen och hålla uppe tempot för att sen öka längden igen och förhoppningsvis behålla tempot :p Har ju tänkt bli snabbare i år. Min nya träningsklocka med inbyggd GPS är ju ett superbra hjälpmedel för där kan jag enkelt se vilket tempo jag håller och vad pulsen ligger på istället för att hålla på med telefonen :up:

Idag blir det ridning på lunchen och ikväll tänkte jag ta en längre promenad med hunden medan övriga familjen är på gympa :)
 
Min viktträning börjar gå mot sitt slut, och jag vill inte! Älskar gemenskapen på passen. Det har blivit riktigt roligt att träna, och utmanande! Funderar på om jag ska gå en omgång till på 13 veckor. Det blir mer intensivt då med 2 träningspass i veckan direkt (första omgången är 1ggr/vecka till en början och sedan 2ggr varannan vecka). Det ska bara gå ihop sig ekonomiskt också.

Träningen igår var skitkul i alla fall, blir likadan träning idag eller imorgon också. Core på lördag och sedan yoga på söndag. :D
 
Min viktträning börjar gå mot sitt slut, och jag vill inte! Älskar gemenskapen på passen. Det har blivit riktigt roligt att träna, och utmanande! Funderar på om jag ska gå en omgång till på 13 veckor. Det blir mer intensivt då med 2 träningspass i veckan direkt (första omgången är 1ggr/vecka till en början och sedan 2ggr varannan vecka). Det ska bara gå ihop sig ekonomiskt också.

Träningen igår var skitkul i alla fall, blir likadan träning idag eller imorgon också. Core på lördag och sedan yoga på söndag. :D
Klart att du ska gå en omgång till om du tycker det är så kul! Se det som en investering i dig själv :) Träning som man verkligen tycker om är guld värt!
 
Igår var en riktig skitdag med huvudvärk och magkatarr, så jag skippade träningen. Fixade så att jag kan jobba hemifrån idag + imorgon för att komma tillbaka på banan lite, och allt känns mycket bättre nu. Stack iväg på lunchträning och körde ett så himla roligt pass! Vi var bara tre stycken vilket innebar att alla fick jättemycket hjälp att jobba på sina svagheter, och som avslutning hjälptes vi åt att göra:

60 burpees
30 squat snatch
15 rope climbs
60 burpees
30 squat snatch
15 rope climbs
60 burpees

Idealtid: <20 min
Maxtid: 22 min
Vår tid: 19:52

Det var precis den sortens pass jag gillar: högintensivt med en del ganska tekniska övningar, men ändå så att man fick en chans att hämta sig lite medan de andra två körde sina rundor. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 871
· Visningar
60 126
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 665
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 656
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 564
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp