Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
8 km utomhus har det blivit idag. Först 4 km tillsammans med hästen. Som vanligt väldigt trevligt! Han är verkligen bästa springsällskapet!

Sen sprang jag min vanliga 4 km-runda när jag kom hem. Det gick ju så där om man säger så. Musklerna, och jag likaså, var rejält trötta. Försökte hålla lite högre tempo. Det orkade jag i hela 1 km. Men inte gick det snabbt direkt. Men det gjorde väl nytta ändå får man hoppas.
 
Sista passet innan Göteborgsvarvet ikväll. Hade tänkt 5 km ganska lugn jogg, men det kändes trist så jag tryckte på lite istället. 28 minuter som jag känner mig nöjd över! Däremot känns det som en gåta hur jag ska klara nästa utmaning, 5 km under 25 minuter... nåja. :)
 
Ingen ridning igår för jag fick tid för koll av fingret på vc och sen några timmar senare röntgentid. Visade inga skelettskador så jag ska tejpa och avvakta. Är det inte bättre efter en vecka så kanske en ortoped får kika på det. Ska ju tävla på lördag och det är rätt bökigt att hålla i tyglarna... Hade hoppats på att svullnaden skulle lagt sig idag och att det blev mer rörligt, men icke, är precis lika stelt och oböjbart som igår.

Sprang 4 km i skogen med maken igår, med magont, så det var rätt jobbigt :p Jäkligt brant så i den längsta backen gick vi faktiskt. Idag på morgonen har jag ridit båda hästarna, det är svårt med skadat finger, men det går på nåt sätt. Glad att jag inte har speciellt ont. På lunchen tänkte jag springa runt sjön, ca en mil och i em promenad till och från svärföräldrarna.
 
Ingen ridning igår för jag fick tid för koll av fingret på vc och sen några timmar senare röntgentid. Visade inga skelettskador så jag ska tejpa och avvakta. Är det inte bättre efter en vecka så kanske en ortoped får kika på det. Ska ju tävla på lördag och det är rätt bökigt att hålla i tyglarna... Hade hoppats på att svullnaden skulle lagt sig idag och att det blev mer rörligt, men icke, är precis lika stelt och oböjbart som igår.

Sprang 4 km i skogen med maken igår, med magont, så det var rätt jobbigt :p Jäkligt brant så i den längsta backen gick vi faktiskt. Idag på morgonen har jag ridit båda hästarna, det är svårt med skadat finger, men det går på nåt sätt. Glad att jag inte har speciellt ont. På lunchen tänkte jag springa runt sjön, ca en mil och i em promenad till och från svärföräldrarna.
Vad traggligt! Men återigen -jag imponeras av att du håller igång hästarna ändå trots skadan. Men behövs det verkligen? En veckas vila mår ju musklerna bara bra av och så kanske fingret hunnit bli lite bättre?
 
Vad traggligt! Men återigen -jag imponeras av att du håller igång hästarna ändå trots skadan. Men behövs det verkligen? En veckas vila mår ju musklerna bara bra av och så kanske fingret hunnit bli lite bättre?

Idag var sista planerade ridpasset inför tävlingen, i morgon tänkte jag bara longera om jag klarar hålla i longerlinan :p Hade det inte varit för att jag ska tävla på lördag hade jag inte envisats med att rida. Vila dör dom absolut inte av, båda är i tävlingsform så det gör varken till eller från med en veckas vila. Risken finns att det blir mer vila nästa vecka för dom när ingen tävling väntar förrän om en månad :)
 
Idag var sista planerade ridpasset inför tävlingen, i morgon tänkte jag bara longera om jag klarar hålla i longerlinan :p Hade det inte varit för att jag ska tävla på lördag hade jag inte envisats med att rida. Vila dör dom absolut inte av, båda är i tävlingsform så det gör varken till eller från med en veckas vila. Risken finns att det blir mer vila nästa vecka för dom när ingen tävling väntar förrän om en månad :)
Vilken gren ska du tävla i? :)
 
Jäkligt tungt var det att springa idag. Rundan runt sjön är på strax under milen men jag fick till och med gå et par ggr och det brukar jag inte behöva på den sträckan :p Men nu har jag sprungit och nästa gång blir på söndag är planen och då behöver jag nästan revansch på milen :angel:
 
Jag har inte haft lust att cykla på gymmet och det har inte varit ngr bra spinninginstruktörer så det var två veckor sen jag cyklade.
Men idag blev det en timmes spinning. Tog ut mig snudd på max men gick bättre än förväntat.
 
Jag har roat mig med crossfit i 27-gradig värme (bara 21 ute, men gassande sol + plåttak = :wtf:) ikväll, och det gick över förväntan. Jag har haft lite problem med aptiten på senaste - blir hungrig men blir också väldigt fort mätt och illamående - så jag räknade inte med att känna mig helt 100, men kroppen överraskade mig och kändes stark och bra! :up:

Imorgon ska jag jobba hemifrån och har någon tanke om att det vore trevligt att ge sig ut på en kort joggingtur på lunchen eller nått. Nu har jag skrivit det här, så nu är chansen att det blir av ännu större! :D
 
Imorgon ska jag jobba hemifrån och har någon tanke om att det vore trevligt att ge sig ut på en kort joggingtur på lunchen eller nått. Nu har jag skrivit det här, så nu är chansen att det blir av ännu större! :D
Jajemen, visst blev det av alltid! Det var inte jättesvårt att motivera sig när Glasgow bjöd på ännu en dag med strålande sol och runt 20 grader varmt :D

Det gick inte fort, och det var inte snyggt, men jag sprang på lite lagom sådär tills det verkligen inte kändes bra längre. Noll koll på tid, hastighet och distans. Det var skönt, och framförallt vackert! Älskar att ha ett sådant här spår bokstavligen talat runt hörnet från vår lägenhet mitt i storstan:

29840


Nu ligger jag i trädgården och solar samtidigt som jag funderar på om jag ska jobba mer idag eller inte :angel:
 
Kan ni hjälpa mig att reda ut en sak?
På almanackan kommunen skickat ut så står det att Mors dag är den 30, men på nätet står det 26? När är det egentligen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 755
· Visningar
56 150
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 075
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 122
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 920
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp