Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag igång riktigt bra med Hardcore-programmet och det märks att kroppen börjar fatta galoppen. :)

Dagens pass såg ut så här:

Uppvärmning/aktivering
Tre varv av
10 höftlyft med miniband
10/sida sidoplanka på knä med höftlyft
10 mcgill curlup

Styrkedel

Superset fyra varv (vila efter att du gjort båda övningarna)
10 raka marklyft med skivstång
20 planka med hantelförflyttning

Superset fyra varv (vila efter att du gjort båda övningarna)
10/arm knästående enarmspress
8 frontböj

Superset fyra varv (vila efter att du gjort båda övningarna)
6 pendlay row
10 kast över axeln

Cirkel
Så många varv du hinner på tio minuter
10 benlyft på bänk
10 hela situps
30 m bära två kettlebells eller hantlar på raka armar över huvudet
9 hängande knä/benlyft
9 hela situps
30 m bära två kettlebells eller hantlar på raka armar över huvudet
Osv ner till
1 hängande knä/benlyft
1 hela situps
30 m bära två kettlebells eller hantlar på raka armar över huvudet

Yajks, alltså... :D
 
Herregud, jag är SÅ färdigtränad för veckan!

300 m löpning med 10 kg sandsäck
30 wall balls
30 kb-svingar
20 wall balls
20 kb-svingar
10 wall balls
10 kb-svingar
200 m löpning med 10 kg sandsäck
21 marklyft
21 burpees
15 marklyft
15 burpees
9 marklyft
9 burpees
200 m löpning med 10 kg sandsäck
15 power cleans
15 kb thrusters
12 power cleans
12 kb thrusters
9 power cleans
9 kb thrusters
300 m löpning med 10 kg sandsäck

Allt var tvungen att göras "unbroken", så bollen eller skivstången eller vad det nu var fick aldrig nudda marken under tiden man gjorde sina 21 reps eller vad det nu var. Gjorde den det blev det strafflöpning på 100 meter. Ingen planerad vila, men man fick välja själv om man ville hämta andan lite inför t.ex. den andra omgången burpees, löpning eller så (det ville man!!!). Tidsgräns 30 min vilket alla klarade.

:wtf:

Nu ska jag ligga på soffan och äta godis i ett par timmar innan det blir pizza & Eurovision med ett gäng stalltjejer i kväll.
 
Igår blev det 40 min på löpbandet. Sen ett par timmar på leklandet med barnet. Det gav faktiskt en hel del rörelse.

Idag har jag ridit ett svettigt dressyrpass (solen började gassa men jag orkade inte ta av min tunna jacka) samt sprungit 50 min på löpbandet.

Är ensam med dottern till på tis så löpbandet är lösningen när jag behöver springa medan hon sover.
 
Göteborgsvarvet avklarat! Det var kul! Och galet jobbigt bitvis. Landade på 2,16, och det är jag nöjd med. Det var inget jag kände att jag borde gjort annorlunda. Jag var inte snabbare än så idag helt enkelt. :)
Pizzan och ölen efteråt var ljuvliga!
29918
 
Vaknade halv nio. Svettig och ångestig. Hade fått ett meddelande om att det var spinning kl.9.
Förvirrad slängde jag på mig kläder och klarade ett pass trots att blodsockret var nere vid fotknölarna.
 
Tävling igår som sagt. Fyra starter då vi kom till final i båda klasserna :) Mycket gående på tävlingsplatsen också. Gick faktiskt rätt bra med fingern.

Idag ska vi göra ett ryck i vedhögen. Är lite handikappande att inte kunna greppa pinnarna och slänga in men vi får hjälpas åt. Sen tänkte jag springa ikväll och eventuellt rida om inte äldsta dottern får göra det och jag kör shettisen.
 
Jag har ont precis överallt sedan igår, så idag har varit en väldigt lugn dag. Sov till 10 vilket typ aldrig händer numera, och tog sedan en promenad genom parken med sambon till ett nytt brunchställe som vi kärat ner oss lite i. Det + lite städning är den "motion" min kropp får nöja sig med idag! Är jättenöjd med träningsveckan oavsett, fyra pass! :)

Veckan som kommer är börjar med att jag är upptagen två kvällar, men träningsplanen blir nog något i den här stilen:

Måndag: Vila
Tisdag: Vila
Onsdag: Crossfit
Torsdag: Ridning
Fredag: Vila
Lördag: Crossfit
Söndag: Ridning

Min vänstra handflata gick sönder under gårdagens crossfitpass, så det är nog bara bra om jag vilar från skivstänger och annat i ett par dagar så att den får en chans att läka.
 
Även jag sov till tio idag! Kan inte ens komma ihåg när det hände sist.

Motionen idag har blivit väldigt lättsam. Dottern cyklade först med mig när jag sprang men tröttnade väldigt fort. Så vi fick vända och gick en del av sträckan. Väl tillbaka placerade jag barnet i studsmattan och sedan sprang jag runt i trädgården. :D Den är dock lite kuperad så det blev faktiskt ganska lagom jobbigt. Sammantaget 25 min spring och lite gång också. Det får bli allt för idag!

Veckan kan summeras med 6 löppass. De flesta på bandet och 26,2 km tot. Därutöver även 5 ridpass.
 
Lugn 35 min runda i fredags och idag skulle jag springa långt. Hade lite ont i mina hamstrings så det var lite trögt från start. Hade dessutom tidspress vilket alltid förtar känslan lite. Sen ringer mamma och börjar bråka med mig, och ungefär då bestämmer jag mig för att det är lämpligt att springa ut i en ravin och springa upp och ner för de backarna. Ju surare jag kände mig desto jobbigare var det med andningen men det funkade faktiskt bra att fokusera på att andas lugnt igen, då släppte det. Efter 17 km tog energin dock tvärt slut. Det kom helt abrupt och var så pass att jag stapplade fram några 100 m innan jag kunde gå normalt. Försökte springa lite till men det gick bara inte. Trist! Ska stänga av för inkommande samtal nästa gång... Tror att det var huvudet som tog den mesta energin.
 
Äntligen igång med Vätternrundan i Ica-klassikern, 32 asjobbiga km igår och 32 betydligt lättare idag. Vore skönt om jag lyckades komma igång med att "vardagscykla" till och från tåget i veckorna också. Jag skäms lite över att regelbundet starta bilen för så korta sträckor som 5 km och sedan vore det en schysst rutin med lite mer lågintensiv vardagsmotion varje dag.

Dessutom blir även jag väldigt sugen på Göteborgsvarvet av alla rapporter från loppet. Men det är knepigt att det alltid är så mycket annat som jag vill fixa med i trädgården - och mycket att göra på jobbet - varje år i mars - maj. Svåraste månaderna att få ihop träningstid, och ändå kan jag inte låta bli att snegla längtansfullt på anmälan till alla möjliga lopp i maj-juni.
 
Äntligen igång med Vätternrundan i Ica-klassikern, 32 asjobbiga km igår och 32 betydligt lättare idag. Vore skönt om jag lyckades komma igång med att "vardagscykla" till och från tåget i veckorna också. Jag skäms lite över att regelbundet starta bilen för så korta sträckor som 5 km och sedan vore det en schysst rutin med lite mer lågintensiv vardagsmotion varje dag.

Dessutom blir även jag väldigt sugen på Göteborgsvarvet av alla rapporter från loppet. Men det är knepigt att det alltid är så mycket annat som jag vill fixa med i trädgården - och mycket att göra på jobbet - varje år i mars - maj. Svåraste månaderna att få ihop träningstid, och ändå kan jag inte låta bli att snegla längtansfullt på anmälan till alla möjliga lopp i maj-juni.
Försök hitta tid, Göteborgsvarvet är så kul att springa!
 
Försök hitta tid, Göteborgsvarvet är så kul att springa!

Äsch! Då gör jag det! Jag har ju ändå tagit mig runt Stockholm marathon en gång med ungefär samma förutsättningar. Inte optimalt men kan jag hålla en tillräckligt hög träningsnivå över vintern så kan den inte hinna kollapsa helt under två månader? Jag får väl unna mig att köpa alla plantor i stället för att driva upp själv, och så sätta ut dem i juni. :)
 
Gymmet idag, första gången på evigheter. Är lite psykiskt knäckande att jag nu väger 7 km mer än sista träningsperioden och jag är så mycket svagare.
Körde lite benövningar och dragövningar, vågar inte ta i för mycket som otränad. Körde tio minuter hopprep efteråt. Vill wrkligen satsa på att komma i bättre form, behöver också minska på portionerna men det är jättesvårt!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 367
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 105
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 176
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 982
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp