Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en löprunda på ca 7,4 km. Kändes bättre idag än i torsdags vilket va skönt! :) Nu blir nästa löprunda Vårruset på onsdag. Promenad, ridning och vedklyvning blir det i dagarna två istället.

Fingret har blivit sååå mycket mer rörligt under dagen idag men än vågar jag inte tänka på att lyfta vikter. Har inte full greppstyrka än.
 
Jag har lyckats träna tre gånger den här veckan, mycket nöjd :up: Det blir mest lågintensiv styrketräning, dels kör jag lite pass från ”Stora träningsboken för gravida” och dels tränar jag inspirerat av Styrkebyråns program ”Hållfast kropp”. Eller nåt spontant jag kokat ihop själv.

Högst prio har dock promenader, målet är minst 8000 steg per dag. Nu när jag inte tränar lika mycket känns vardagsmotionen ännu viktigare! Hoppas att jag kommer kunna hålla igång länge med promenader och lätt styrketräning.
 
Äntligen igång med Vätternrundan i Ica-klassikern, 32 asjobbiga km igår och 32 betydligt lättare idag. Vore skönt om jag lyckades komma igång med att "vardagscykla" till och från tåget i veckorna också. Jag skäms lite över att regelbundet starta bilen för så korta sträckor som 5 km och sedan vore det en schysst rutin med lite mer lågintensiv vardagsmotion varje dag.

Dessutom blir även jag väldigt sugen på Göteborgsvarvet av alla rapporter från loppet. Men det är knepigt att det alltid är så mycket annat som jag vill fixa med i trädgården - och mycket att göra på jobbet - varje år i mars - maj. Svåraste månaderna att få ihop träningstid, och ändå kan jag inte låta bli att snegla längtansfullt på anmälan till alla möjliga lopp i maj-juni.
Göteborgsvarvet var kul! :)
Jag har inte bestämt än om det blir fler halvmaror för mig, men om det blir så kommer jag titta på lopp som går efter sommaren. Köpenhamn står nog först på tur. Jag tänker att varje lopp kan få bli en ny stad.
 
Jag har lyckats träna tre gånger den här veckan, mycket nöjd :up: Det blir mest lågintensiv styrketräning, dels kör jag lite pass från ”Stora träningsboken för gravida” och dels tränar jag inspirerat av Styrkebyråns program ”Hållfast kropp”. Eller nåt spontant jag kokat ihop själv.

Högst prio har dock promenader, målet är minst 8000 steg per dag. Nu när jag inte tränar lika mycket känns vardagsmotionen ännu viktigare! Hoppas att jag kommer kunna hålla igång länge med promenader och lätt styrketräning.
Behöver också komma igång bättre med promenader, funderar på att stiga upp 45 minuter tidigare och ta en rask promenad. Försöka få till det som rutin.
 
Kände mig noll taggad när klockan var 5:15 men lyckades med 400 m promenad som uppvärmning och sen 6,1 km ”löpning”.
Benen drog automatiskt i väg i snäppet högre tempo än vanligt och jag är löjligt nöjd över att jag höll det hela tiden. Ska tilläggas att jag inte är snabb men med mina mått mätt så var det bra.
 
Göteborgsvarvet var kul! :)
Jag har inte bestämt än om det blir fler halvmaror för mig, men om det blir så kommer jag titta på lopp som går efter sommaren. Köpenhamn står nog först på tur. Jag tänker att varje lopp kan få bli en ny stad.
Bor du i Skåne? Det går en halvmara i Hørsholm på söndag. Det ligger strax norr om Köpenhamn och det ska gå att anmäla sig på dagen. Jag är inte barnfri, annars hade jag startat där.
 
Bor du i Skåne? Det går en halvmara i Hørsholm på söndag. Det ligger strax norr om Köpenhamn och det ska gå att anmäla sig på dagen. Jag är inte barnfri, annars hade jag startat där.
Nej, Östergötland. Vet inte om jag är redo för en ny halvmara redan på söndag. 😜 Sprang ju i Göteborg i lördags. 😊
 
Alltså baksidan av låren... Finns det några värre muskler att ha träningsvärk i eller? Det gör så intensivt ont, och det här med att promenera till jobbet blev plötsligt betydligt mindre behagligt! :crazy:
 
Motivationen börjar komma krypande igen :bump: Kraschade i påskas och har varit nere i ett hål sedan dess. Tränat några enstaka pass bara. Misstänker att det var en blandning av att utmattningssyndromet träffade mig med sin fulla kraft (antagligen gått på adrenalin första veckorna av sjukskrivningen) + hypotyreos + besked om hypotyreos. Kroppen har känts skit helt enkelt. Men idag kände jag mig lite mer som mig själv! Hittade på en WOD. Varför blir det alltid jättejobbigt när man hittar på wodar själv?! :angel:

30026


Jag dog.
 
Alltså baksidan av låren... Finns det några värre muskler att ha träningsvärk i eller? Det gör så intensivt ont, och det här med att promenera till jobbet blev plötsligt betydligt mindre behagligt! :crazy:
Ryggen. Värsta träningsvärken som finns tycker jag! Hela kroppen känns som utskitet äppelmos. Allt utom att ligga ber är hemskt då.
 
Väldigt nöjd över mig själv idag. Kom hem fr ett intensivt ridpass och kände mig såå färdig för idag liksom. Men jag behöver nöta på med löpningen om jag ska komma tillbaka till tidigare form. Så fast att jag bara ville slänga mig ner i sängen så hoppade jag upp på löpbandet och körde 20 min i hyfsat tempo. Såå nöjd!! :banana:
 
Ridning och vedklyvning igår. Vi har stoooora aspar att ta oss an. När maken kapat isär dom med motorsågen så måste vi sen vara två för att orka bära upp dom på vedklyven. En del är grisigt tunga så det blir ett redigt styrkepass att stå där. Vi delade flera sånna stora kubbar i fyra bitar igår så ska jag klyva dom i rätt storlek och slänga in sen på lunchrasten. Det blir dagens träning :p Vi ska dela resten senare ikväll, man måste som sagt vara två för det går inte att lyfta dom ensam.
 
Motivationen börjar komma krypande igen :bump: Kraschade i påskas och har varit nere i ett hål sedan dess. Tränat några enstaka pass bara. Misstänker att det var en blandning av att utmattningssyndromet träffade mig med sin fulla kraft (antagligen gått på adrenalin första veckorna av sjukskrivningen) + hypotyreos + besked om hypotyreos. Kroppen har känts skit helt enkelt. Men idag kände jag mig lite mer som mig själv! Hittade på en WOD. Varför blir det alltid jättejobbigt när man hittar på wodar själv?! :angel:

Visa bifogad fil 30026

Jag dog.
Snyggt jobbat! Vad menas med buy out och buy in? Är det typ början + avslutningen av passet? :) (AB står för assault bike antar jag)
Ryggen. Värsta träningsvärken som finns tycker jag! Hela kroppen känns som utskitet äppelmos. Allt utom att ligga ber är hemskt då.
Alltså nä, jag måste nog säga att baksida lår är värst ändå! Har träningsvärk i båda delar för tillfället och ryggen gör inte tillnärmelsevis lika intensivt ont :p Men så har jag ovanligt korta hamstrings också, så det påverkar säkert.
 
Tog mig iväg till boxen idag igen! Kändes viktigt att ta mig dit. Blev dock inte mycket gjort. Lite knänöj, halvhjärtade marklyft, svingade lite på en kettlebell, rodde några minuter. 35min ”aktiv” tid. Snittpuls på 99 :angel:
Tror mest tid gick till att fota min nya tröja :laugh:

Men har pass med PT imorgon så gör inget att jag mest gick runt och mös. Det viktigaste är att jag var där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
93 94 95
Svar
1 898
· Visningar
60 844
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 788
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 754
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 714
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp