Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir stressad och får ångest av yoga och mindfulnessövingar, inte ett dugg hjälpsamt för mitt psyke. Yoga är väl ändå en ganska bra träningsform trots allt så kanske borde gå emot min rädsla för yoga och prova igen (sitter i huvudet efter att jag fått panikattacker under yoga och mindfulness och meditation). Det finns ju dock så många olika sorters yoga. Vad för yoga passar om man vill ha ganska aktiv träning men inte typ vända ut och in på sig själv så man slår knut?
Du kanske kan prova något med mer aktivt flow. Jag gör i princip bara yoga genom att följa Yoga with Adriene's Youtube-videos så jag är inte så duktig på vad det finns för olika sorters yoga, men hon gör många olika typer av videos - vissa är lugna och mer likt meditation, andra är mycket mer aktiva. Jag kan inte meditera eller göra vissa typer av andningstekniker (pranayama) alla dagar, ibland kan det ge mig ångest och panikkänslor, men då brukar jag gå över till att göra något yoga flow eller följa en guidad meditation. Ibland kan jag då meditera som vanligt efteråt för att jag liksom lugnat ner mig och bearbetat känslorna, ibland inte. Så jag tror absolut det kan vara värt för dig att testa någon form av yoga :)
 
En timmes ridning med kompisen i morse och strax innan lunch 40 min promenad i skogen när jag ungarna red :) Nu ska jag tvinga mig själv att inte göra så mycket mer idag utan sitter faktiskt i soffan nu och vilar ryggen.
 
Idag blev det ett pass på löpbandet! Kändes bra! 💪 hoppas jag är back in business!

Läser i "mina" skidgrupper att spåren här tydligen är fina igen också, jag hade visst otur den dagen jag var ute. Hoppas jag prickar in fina spår nästa gång!
 
Men vaf*n :( så tråkigt. Jag läste idag att både loppet jag ville vara med på här 1/2 och loppet i Norberg 8/2 är inställda pga snöbrist :(. Vad är det för vinter vi har?!? :'(.
Nää vad trist! Den här snöbristen som råder är verkligen inge kul, och jag vill inte ens tänka på hur den drabbar de som livnär sig på just skid-relaterade saker.

Vi håller stenkoll på skidorten vi ska till nästa vecka och än så länge ser det som tur är väldigt lovande ut med 248/286 km öppet, men vi är glada att vi valde just det här stället eftersom det andra vi funderade på har fått ha väldigt mycket stängt p.g.a snöbrist :(
 
Jag är ju lite nyfiken i en strut så tänkte fråga en sak :angel: :D

Har ni alltid varit aktiva och gillat att röra er och träna?
Nej, det är definitivt något jag har fått "öva upp". Eller alltså, jag höll alltid på med någon slags aktivitet som liten (främst balett, tennis och senare ridning), men regelrätt träning minns jag inte att jag någonsin tyckte om. Har alltid haft väldigt lätt att ta det lugnt :D
 
Idag har jag provsprungit banan som backloppet går på om två veckor. Det var en arrangerad ”prova på”. Men alltså shit, det mkt värre än vad jag hade tänkt mig. Värst tyckte jag att en del av nedförsbackarna var. Det var två som stupade rakt ner och dem vågade jag knappt ta mig nedför. Vilket är löjligt egentligen eftersom det förmodligen knappt hade gjort ont att ramla i leran. Så den rädslan måste jag försöka lära mig att övervinna.

I övr kände jag att det handlade mkt om att ha rätt teknik och förmåga att disponera krafterna på ett bra sätt. Underlaget var grymt halt så det var svårt att få upp ngn direkt fart. Ett par backar var så branta att det inte gick att springa ända upp trots att jag tog i som f-n. I en backe fick man ta hjälp med händerna i backen för att komma upp. Den backen tog vi sist idag men på loppet startar man med den.:crazy:

Men det var grymt kul att få springa i grupp! Så mkt trevligare allt blir när man är fler. Efteråt grillade vi korv och snackade lite skit. Det var väldigt trevligt!
 
Nää vad trist! Den här snöbristen som råder är verkligen inge kul, och jag vill inte ens tänka på hur den drabbar de som livnär sig på just skid-relaterade saker.

Vi håller stenkoll på skidorten vi ska till nästa vecka och än så länge ser det som tur är väldigt lovande ut med 248/286 km öppet, men vi är glada att vi valde just det här stället eftersom det andra vi funderade på har fått ha väldigt mycket stängt p.g.a snöbrist :(

Nä precis, jättetråkigt :(.

Oj, vilken tur att ni verkar ha valt rätt ställe!

@Saigon Shit, det lät tufft!! Men roligt, kul med korvgrillning o så, vill också!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 293
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 102
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 173
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 972
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp