Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte riktigt, ska ta nya prover på torsdag. Men jag har ätit järntillskott varannan dag sen nån månad tillbaka.

Okej. :) Jag får alltid mjölksyra just i låren av ingenting när jag har dåligt hb (när jag var gravid fick jag käka typ fyra järntabletter om dagen i ett gäng månader...). :p
 
Okej. :) Jag får alltid mjölksyra just i låren av ingenting när jag har dåligt hb (när jag var gravid fick jag käka typ fyra järntabletter om dagen i ett gäng månader...). :p

Det kan ju vara så att järnvärdet har sjunkit, så det blir intressant att se vad provsvaren säger :) Jag får liksom mjölksyra i låren av att gå uppför en trappa :p och flåsar som en tok men det var jag ju beredd på...
 
Det kan ju vara så att järnvärdet har sjunkit, så det blir intressant att se vad provsvaren säger :) Jag får liksom mjölksyra i låren av att gå uppför en trappa :p och flåsar som en tok men det var jag ju beredd på...

Håller tummarna för att det bara är "gravidsyra". :D
 
Jag har sprungit 10,6 km idag. Men med facit i hand var det dumt. Jag skulle ha hållit dubbla vilodagar som jag funderade på. Men det är ju så svårt att låta bli när solen strålar, det är varmt och omgivningarna vackra. :o Det är ju som gjort för att ta en morgontur då!

Men som sagt, det var dumt. Jag kände mig lite sliten i kroppen och fick känningar både i knä och vrister. Hade även dåligt med ork. Så det var en väldig skillnad mot hur fräsch jag känt mig på senare tid. Slocknade en stund på soffan när jag kom hem så kroppen behövde verkligen återhämtning. Men efter lite vila, god frukost och Resorb var jag på banan igen. Men nu får det bli ett par dagars uppehåll så kroppen hinner återhämta sig!
 
Jag har sprungit 10,6 km idag. Men med facit i hand var det dumt. Jag skulle ha hållit dubbla vilodagar som jag funderade på. Men det är ju så svårt att låta bli när solen strålar, det är varmt och omgivningarna vackra. :o Det är ju som gjort för att ta en morgontur då!

Men som sagt, det var dumt. Jag kände mig lite sliten i kroppen och fick känningar både i knä och vrister. Hade även dåligt med ork. Så det var en väldig skillnad mot hur fräsch jag känt mig på senare tid. Slocknade en stund på soffan när jag kom hem så kroppen behövde verkligen återhämtning. Men efter lite vila, god frukost och Resorb var jag på banan igen. Men nu får det bli ett par dagars uppehåll så kroppen hinner återhämta sig!
Gaaaah. Har lyckats med något liknande. (att inte lyssna på kroppen). Styv i korken skulle jag springa mina vabliga 5 km men inte i terräng som jag brukar utan på mysiga hårda grusvägar. Och se på fan, nu har knäna klappat ihop totalt. Lyckades med superknäskydd linka till jobbet imorse. Känns läskigt i knäna, ungefär som de bara hänger i senorna liksom och glappar. Nå har en tid till dr snart för att få remiss till ortoped.
 
Okej, hej träningsvänner. Gått nån mil och skrittat nån mil idag. Helkroppspasset gick riktigt bra idag, full med energi. Det gör mig väldigt glad.

Någon som har koll på hur ofta man kan träna mage? Tänkte lägga till lite övningar mellan mina Helkroppspass kanske?!
 
Okej, hej träningsvänner. Gått nån mil och skrittat nån mil idag. Helkroppspasset gick riktigt bra idag, full med energi. Det gör mig väldigt glad.

Någon som har koll på hur ofta man kan träna mage? Tänkte lägga till lite övningar mellan mina Helkroppspass kanske?!
Så ofta som du vill, kan och orkar säger jag. Magen är ju en ganska svåråtkomlig muskelgrupp eftersom den består av 10 olika delar, så jag tror att det är svårt att över-träna just den delen av kroppen :D Försök att göra övningar som kommer åt alla olika delar bara (typ situps vs Russian twists vs benlyft) så blir det säkert bra!
 
Om kroppen kändes trött och seg förra veckan var det raka motsatsen idag! Superkul pass, och medan de flesta andra låg i små svettiga högar efteråt kände min kropp mest att "Tja, ska vi ta en runda till eller?". Skönt och kul att känna så för en gångs skull, annars brukar man oftast behöva moppa upp mig från golvet efter avslutat crossfitpass! ;)
 
Om kroppen kändes trött och seg förra veckan var det raka motsatsen idag! Superkul pass, och medan de flesta andra låg i små svettiga högar efteråt kände min kropp mest att "Tja, ska vi ta en runda till eller?". Skönt och kul att känna så för en gångs skull, annars brukar man oftast behöva moppa upp mig från golvet efter avslutat crossfitpass! ;)
Vad härligt! :banana:
 
Om kroppen kändes trött och seg förra veckan var det raka motsatsen idag! Superkul pass, och medan de flesta andra låg i små svettiga högar efteråt kände min kropp mest att "Tja, ska vi ta en runda till eller?". Skönt och kul att känna så för en gångs skull, annars brukar man oftast behöva moppa upp mig från golvet efter avslutat crossfitpass! ;)
Ok, jag är definitivt mindre kaxig idag. Herregud vad ont jag har, överallt! Det får bli en promenad och lite yoga på lunchen för att få ordning på det här tror jag visst.
 
2/3 pass avklarade. Drog ner på chinsen och kommer nog endast köra dem måndag och fredag så ryggen får bättre möjlighet att återhämta sig. Magen gick jag över till att köra 45 sekunder varje övning och 15 sekunder vila mellan övningarna.

Annars har jag promenerat och varit i terrängen med en islänning. En helt okej dag och trött i benen. Namaste.
 
Stapplade iväg till crossfit igår i hopp om att träningsvärken från i måndags skulle lätta lite. Den blev värre. :cautious:
 
30 grader varmt här idag 😅 Vi har tillbringat några timmar på Sunne sommarland idag, riktigt roligt! Någon annan träning i värmen blir det inte. Ska gå upp tidigt i morgon och motionera alla tre hästar innan värsta värmen och på kvällen blir det nog intervaller i skogen.
 
Sålt båda hästarna, därför kommer jag behöva börja träna!

Det enda jag tycker är kul och som jag faktiskt utför är att springa. Min kiropraktor/sjukgymnast tycker väl helst att jag borde göra något annat, men jag tänkte komma igång med att springa lite i alla fall.

Funderar på ett lämpligt sätt att starta på utan att gå för hårt ut. 3km typ var tredje-fjärde dag? Låter det lämpligt?

I och med att jag inte BORDE springa för ofta (har en höft som bråkar lite ibland), så tänkte jag aldrig springa längre än typ 5-6km. Målet är att komma ut "lagom ofta". Till hösten/vintern får det bli gym, jag vägrar springa i -15 :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 871
· Visningar
60 126
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 665
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 656
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 564
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp