Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ridning och promenad igår :) Idag är planen att springa långpass. Har vilat tre dagar nu så borde vara pigg :p Är så himla varmt och jag har inget sätt att ta med mig vatten på. Hur gör ni andra?
 
Ridning och promenad igår :) Idag är planen att springa långpass. Har vilat tre dagar nu så borde vara pigg :p Är så himla varmt och jag har inget sätt att ta med mig vatten på. Hur gör ni andra?
Jag har ett vätskebälte som har två småflaskor, och så har jag en löparryggsäck som dels har vätskeblåsa (jag använder den sällan för tycker rengöringen är jobbig) och plats för flaskor på sidorna. Använder oftast ryggsäcken med flaskor.

Men har du inget går det ju att ta en flaska i handen.
 
Jag har ett vätskebälte som har två småflaskor, och så har jag en löparryggsäck som dels har vätskeblåsa (jag använder den sällan för tycker rengöringen är jobbig) och plats för flaskor på sidorna. Använder oftast ryggsäcken med flaskor.

Men har du inget går det ju att ta en flaska i handen.

Maken hade en ryggsäck men den har gått sönder. Funderar på att köpa ett vätskebälte men blir det inte skumpigt och jobbigt? Eller funkar det om man drar åt ordentligt?

Ja har tänkt flaska i handen men kändes jobbigt att springa och hålla i nåt i 1,5 timme. Men kanske får göra det ändå. Får slänga den i diket och åka och hämta senare om jag tröttnar på den :p
 
Maken hade en ryggsäck men den har gått sönder. Funderar på att köpa ett vätskebälte men blir det inte skumpigt och jobbigt? Eller funkar det om man drar åt ordentligt?

Ja har tänkt flaska i handen men kändes jobbigt att springa och hålla i nåt i 1,5 timme. Men kanske får göra det ändå. Får slänga den i diket och åka och hämta senare om jag tröttnar på den :p
Mitt vätskebälte (Nathan) sitter jättebra men tycker jag får med mig för lite vatten och grejer.

Är nog jobbigare att vara utan vatten än att hålla i flaskan :p. Jag har hållit i flaska som nödlösning några gånger, lite störande men det funkar tycker jag. (Finns ju t.o.m. flaskor som är gjorda för just det, med nån rem.)
 
Mitt vätskebälte (Nathan) sitter jättebra men tycker jag får med mig för lite vatten och grejer.

Är nog jobbigare att vara utan vatten än att hålla i flaskan :p. Jag har hållit i flaska som nödlösning några gånger, lite störande men det funkar tycker jag. (Finns ju t.o.m. flaskor som är gjorda för just det, med nån rem.)

Ja det är ju just det som gör att jag nog får stå ut :p
Har sett flaskor med handtag men aldrig prövat.
 
Ja det är ju just det som gör att jag nog får stå ut :p
Har sett flaskor med handtag men aldrig prövat.
När jag sprang förr så hade jag en vätskeryggsäck eller vad det kallas. en sån med slang att dricka ur. Tror jag köpte den på Biltema, de dyrare är säkert bättre men den funkade för mig. Hittade inte något vätskebälte som satt kvar, det gled upp för mig jämt. Så behövde jag inte så mkt vatten hade jag en liten flaska i handen med mig.
 
När jag sprang förr så hade jag en vätskeryggsäck eller vad det kallas. en sån med slang att dricka ur. Tror jag köpte den på Biltema, de dyrare är säkert bättre men den funkade för mig. Hittade inte något vätskebälte som satt kvar, det gled upp för mig jämt. Så behövde jag inte så mkt vatten hade jag en liten flaska i handen med mig.

Vi hade som sagt en ryggsäck men den gick sönder förra sommaren. Maken hade beställt en ny idag sa han :) Får väl ta med mig en flaska i handen idag.
 
Kört en vecka med freeletics. Träningsvärk i låren :D kunde knappt ta mig upp och ner för trappan första dagen. Freeletics är kul!
 
Nyss sprungit en tur. Riktigt nöjd! Särskilt eftersom jag kände mig som en fluffsig klump innan jag kom iväg. Det gick bra att springa med en flaska i handen också :)
FFB435D8-3A50-4D1A-B3E3-DD27363A223A.jpeg
 
Ett pass spinning och ett pass rörlighet idag. PT-pass imorgon bitti.

Det var något jippo på gymmet idag så man fick göra en InBody vägning gratis. Då fick jag reda på att benet jag känner mig svagare i har 140g mindre muskler än det starkare benet. Inte så konstigt att jag känner mig oliksidig. Någon mer som testat en sådan våg?
 
Ingen träning här ännu, men börjar känna mig bättre som tur väl är.
Fortsatta hundpromenader (givetvis) än så länge bara, men hoppas kunna börja springa så smått snart. Hunden röntgad och tillräckligt gammal för löprundor också, så ska börja träna med henne tänkte jag :)
 
Än så länge ingen regelrätt träning den här veckan, har inte haft tillräckligt med ork för att hinna med det eller vad man ska säga :angel:

Istället har jag badat flera gånger! Och simmat lite, vilket fått upp pulsen lite i denna gravida kropp :laugh: Promenaderna har jag prioriterat. Ska försöka styrketräna ett par gånger nästa vecka.
 
Jag har avslutat penicillinkur och började med ett par gå-spring-pass tidigare i veckan.
Idag körde jag första lite mer seriösa passet. Hade tänkt springa en mil i lugnt tempo (det blåser rejält här idag). Men fick avbryta efter 7 km pga jag var så fruktansvärt nödig! Hade ingen större lust att behöva sätta mig i diket utan jag styrde kosan hem istället. 🙈 :laugh:

Så här i efterhand kändes sträckan ganska lagom faktiskt. Även om det blåser är det sol och 20 gr så det var en riktigt härlig tur (om man bortser fr sista sträckan :laugh:).
 
Ingen träning sedan nationaldagen, har haft lite ont i halsen och dessutom fullt upp med att hälsa på vänner. Idag känner jag mig bättre men är trött efter helgens strapatser, så det blir nog bara en promenad idag. :) Imorgon och torsdag utepass, tisdag yoga och sedan en löprunda nästa helg är planen.
 
Finns det ingen vikttråd längre?
Jag har inga problem med att träna och inga problem att äta sunt på vardagar. Men hur i hela friden gör man för att inte överäta på lediga dagar?
 
Finns det ingen vikttråd längre?
Jag har inga problem med att träna och inga problem att äta sunt på vardagar. Men hur i hela friden gör man för att inte överäta på lediga dagar?

Vet du varför du överäter? Obs, ingen viktexpert alls men jag tänker att det är steg ett, att veta varför.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
93 94 95
Svar
1 890
· Visningar
60 788
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 779
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 746
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 698
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp