Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår, trots värmen, drog jag med maken på en promenad som visst råkade bli nästan 1,5 timme. Lite äventyrligt också över stock och sten. Kroppen klarade det förvånansvärt bra måste jag säga, bara sista fem minuterna som jag började känna av lite i bäckenet och jag har inte ont idag :up:

Idag har jag promenerat i 40 minuter och styrketränat. Semester var verkligen precis vad jag behövde, sover 9-10 timmar per natt plus en tupplur mitt på dagen, vilar en del och orkar vara aktiv däremellan :)
 
Men hallå, wow! Vilken bedrift!! :D Superbra jobbat! :banana:

Tack! Jag har varit oproportionerligt rädd för den där hundringen, men det var förvånansvärt lätt. :D

Idag kör veckan igång igen. Hur känns det för er? Är själv ganska trött i värmen, vi får se hur passet går sen... 👽

Det känns bra! Mitt styrketräningsupplägg går från tre till fyra pass till veckan (samma volym men fördelat på fler pass för att få till kortare pass) och jag körde det första passet imorse. Värmen stör mig inte, vill att det ska fortsätta vara varmt. :love:
 
Skulle behöva springa en tur på typ 15 km men jag dör i värmen om jag försöker med det nu. Så det blev en halvtimme på löpbandet istället, bättre än inget alls kände jag :) Drog upp tempot lite och sprang 5,59 km på 30 minuter. Ska försöka motionera hästar ikväll också, blir nog promenad med två av dom med varsin unge på ryggen och longering av den tredje.
 
Tack! Jag har varit oproportionerligt rädd för den där hundringen, men det var förvånansvärt lätt. :D
Haha, det blir jag väldigt avundsjuk av att höra :D Själv så har jag ju problem att öht utföra en knäböj med en stång på ryggen, då använder jag dessutom en som bara väger 10 kg. Blir typ brytböj..så jag jobbar vidare på det!
 
Haha, det blir jag väldigt avundsjuk av att höra :D Själv så har jag ju problem att öht utföra en knäböj med en stång på ryggen, då använder jag dessutom en som bara väger 10 kg. Blir typ brytböj..så jag jobbar vidare på det!

För en del så blir det faktiskt enklare att hitta rätt i knäböj med stång när man lastar på lite vikt. Man tvingas liksom göra rätt. :) Kan vara värt att experimentera med!
 
Idag gjorde jag generalfelet och gick till gymmet efter jobbet. Folk. Folk. Folk. Överallt! Och värst av allt; nötter som tränar tillsammans, gör samma övningar, men ändå ockuperar två rack/maskiner. :arghh: :arghh: :arghh:

Idkade lite knäböj där arbetsseten på 6 * 75 kg kändes oförskämt lätta. När jag sedan skulle fortsätta med utfall insåg jag att de där arbetsseten tog rätt hårt, för hjälp vad trött jag var. Avslutade med hip thrusts, vilket inte alls var tanken men allt var ju upptaget... :meh:

#morgonträningrules
 
Idag gjorde jag generalfelet och gick till gymmet efter jobbet. Folk. Folk. Folk. Överallt! Och värst av allt; nötter som tränar tillsammans, gör samma övningar, men ändå ockuperar två rack/maskiner. :arghh: :arghh: :arghh:

Idkade lite knäböj där arbetsseten på 6 * 75 kg kändes oförskämt lätta. När jag sedan skulle fortsätta med utfall insåg jag att de där arbetsseten tog rätt hårt, för hjälp vad trött jag var. Avslutade med hip thrusts, vilket inte alls var tanken men allt var ju upptaget... :meh:

#morgonträningrules

#älskarmitthemmagym

:D
 
Jag har förflyttat mig fr Öland till Västerås. Sprang nu på kvällen en mil längs med vattnet. Så sjukt härligt! 20 gr och kvällssol. Massor av folk, uteserveringar, ungar, hundar, bollar, musik, picknick, kärlek och vin! Sommar när den är som allra bäst!
34214
 
Jag hoppar gärna in i tråden!
Jag har tränat regelbundet nu sedan mars-17, började med långa snabba promenader, fortsatte jogga lite försiktigt och numera är det 3-4 pass i veckan som snitt. Ibland 2, ibland 5. Varvar löpning, trappträning/backträning, ridning, gym och utegym. Jag har ätstörningsproblematik i botten och jobbar alltid med att inte hetsa över resultat eller träna för att straffa/kompensera etc, utan att träna för att kroppen mår bra av det, och framförallt knoppen! Det går oftast ganska bra, jag har kommit till en punkt där jag faktiskt älskar att träna och bli trött och där det känns som en naturlig del av livet, utan att vara hela livet 😊. Gör små framsteg och sätter försiktiga mål men försöker att inte tänka för prestationsinriktat, utan att träna efter dagsform och lust. Och jag älskar att kombinera träning med natur, är ute i den mån det går, året runt. Lite mer gym på vinterhalvåret men aldrig mer än 1 gång/vecka, då blir jag uttråkad.

Denna vecka har det sett ut såhär:

Måndag:
Trappträning och lite intervaller.
Sprang 15 vändor upp och ner i en lång trappa här i krokarna och sprang lite i samband med det i olika tempon. Jag kände mig stark och var nöjd efter passet!

Tisdag:
Uteritt i 70 minuter, ganska aktiv ridning där vi tränade stor del och inte bara lufsade. Kroppen fick aktiveras så jag var svettig efteråt :D

Onsdag:
Simning 60 minuter i Vänern. Så himla härligt! Kändes verkligen skonsamt men ändå skönt att använda hela kroppen och jag var ganska mör i armar/axlar efteråt.

Torsdag:
60 minuter uteritt. Det var väldigt varmt idag så vi lufsade mest, lite trav och galopp men utan större krav, lite mer ”åka häst” än i tisdags. Väldigt mysigt iallafall :)

Nu har jag ett rent löppass ”kvar”, jag vill gärna springa minst en gång i veckan. Det är så himla härligt! Tror att det blir på lördag förmiddag. Imorgon ska jag åka och bada igen men då ska jag nog inte simma för att träna direkt utan bara ha skoj.

Jag avslutade förra veckan med ett 5,5 km löppass i 29 graders värme på lördagen. Svettigt värre!
Men jag sprang lugnt så det var inga problem.

Denna vecka har jag varit på kusten mån-onsdag.
Måndag simmade jag i havet 600 meter, och cyklade närmare 2 mil på kvällen. 2 pass på samma dag :D
I tisdags sprang jag 7,5 km runt i området där vi bodde. Väldigt roligt att springa i nya omgivningar! Kände mig lite trött i början men det gav sig efter någon kilometer.
Onsdagen var en vilodag. Men då snurrade jag runt inne på Gekås i 6 timmar i totalt kaos, vette sjutton om inte det räknas som ett riktigt mastodontpass haha. Köpte ett par 4 kgshantlar (mina första egna) så tänkte börja använda dem lite hemma, och hitta inspiration på youtube eller något. Köpte även ett hopprep som kan funka som lite uppvärmning!
Idag har jag ridit ett pass på ridbanan.

Har bara ett pass kvar denna vecka, och tror att det blir imorgon. Antingen springer jag igen eller så kör jag trappträning och lite utegym, skulle bli fint väder :).
 
Sprang måndag, tisdag och onsdag och höll mitt kaloriintag på bra nivå. Igår blev allt bara fel och det blev godis och pannkakor istället för middag. Skit. Ska försöka springa en kort stund i helgen men tveksamt om tiden finns...
 
Jag sprang milen igår :bump:
Har haft som mål att göra det innan sommaren är slut, och igår fick jag feeling.
Det gick jättebra! (och blev närmare 11 km).
Jag höll ett lugnt tempo och kände mig stabil hela vägen :D.
Nu ska jag ägna ett tag åt att bli "stadig" på milen och sen får vi se vad det nya målet blir.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
56 235
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 096
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 168
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
68 965
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp