Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tränat lite oregelbundet för först var jag bortrest, sen mådde jag dåligt och sen blev det 30 grader varmt och jag orkade knappt göra nåt annat än att bada.

Igår blev det iaf backe med en kompis. 530 höjdmeter på 3 km. Periodvis var det brant så man fick ta i med händerna också för att ta sig upp. Medan jag tog mig framåt i promenadtempo skuttade kompis omkring mig, hittade svårare vägar som han tog (och ändå fick vänta på mig sen...). Tror jag måste träna mer med honom 😅.

Tror också jag borde springa intervaller ibland eftersom jag är uthållig men så långsam, är så himla tråkigt bara. Idag tänkte jag springa en kort och platt runda och försöka hålla lite bättre tempo.
 
Har tränat lite oregelbundet för först var jag bortrest, sen mådde jag dåligt och sen blev det 30 grader varmt och jag orkade knappt göra nåt annat än att bada.

Igår blev det iaf backe med en kompis. 530 höjdmeter på 3 km. Periodvis var det brant så man fick ta i med händerna också för att ta sig upp. Medan jag tog mig framåt i promenadtempo skuttade kompis omkring mig, hittade svårare vägar som han tog (och ändå fick vänta på mig sen...). Tror jag måste träna mer med honom 😅.

Tror också jag borde springa intervaller ibland eftersom jag är uthållig men så långsam, är så himla tråkigt bara. Idag tänkte jag springa en kort och platt runda och försöka hålla lite bättre tempo.

Jag är samma. Kan springa långt men är inte så snabb. Blivit snabbare senaste året, men är ändå i snabb snabb :p Tycker också intervaller är svintråkiga, men försöker göra det ibland, särskilt nu när jag har halvmaran som mål.
 
Jag kör på med semesterträning! Promenad varje dag, styrketräning cirka varannan till var tredje dag.

I förrgår var jag supersugen på att springa men det är inte speciellt lämpligt såhär 27 veckor in i graviditeten, med en tyngre kropp än vanligt och ett bäcken som inte är helt stabilt :p Istället tog jag mig till en rejält brant backe som jag gick upp för 5 gånger :) Pulshöjning och lite härligt brännande känsla i rumpa och lår, det tillsammans med fin kvällssol gjorde mig på riktigt bra humör! :up:

Idag har jag promenerat ca 40 minuter och tänkte styrketräna lite senare, helkropp men försiktigt med underkroppen som vanligt.
 
Blev en liten löptur :)
3825006B-77B7-41C1-A293-EE1F3CDE7A95.jpeg
 
Gått med röjsågen innan lunch och ska fortsätta nu. Sen ska jag och dottern rida och ikväll blir det att springa milen runt sjön :) Ska se om svärföräldrarna vill leka med ungarna en timme så jag och maken kan springa ihop annars fåt vi turas om.
 
Jag har tränat två gånger nu i veckan + spelat golf två gånger! Jag har haft en paus på strax över 2 veckor från gymmet pga att "mitt" gym har stängt några veckor nu under sommaren, men just nu är jag och hälsar på mina föräldrar och passar på att träna här. Gått bra, men fick rejält med träningsvärk av marklyft :D Gymmet öppnar dock i samband med att jag är tillbaka, så det känns skönt att komma igång med de rutinerna sedan igen.

Spelade golf under hela uppväxten men tyckte sedan att det blev vansinnigt tråkigt. Helt plötsligt tycker jag det är kul dock, så tänker nog sätta igång med det igen på riktigt också! :banana:
 
Jag är hemma igen fr semestern. I och med att hästen behöver sättas igång igen efter lite vila så fick han följa med ut i skogen. Vi sprang 7 km i gott tempo. Det var varmt och soligt så svetten fullkomligt rann om mig. Men det var riktigt härligt och hästen älskar våra springturer! Så det är kul!
 
Jag och en kollega anmälde oss till ett lopp ikväll, 7,4 km. Loppet gick där jag hade min milrunda när vi bodde där när jag sprang förr så jag blev så sugen. Jag tänkte att om jag springer 3 km som är det jag klarat tidigare, så kan jag blanda jogg och gång sen. Men jag sprang 7 km!! Jag kom sist och de hade packat ihop mål och allt när jag kom dit men jag sprang 7 km och gick den allra sista biten med skavsår!! Tjohoo! Om man tänker tillbaka så för 2,5 år sedan fick jag ta hjälp av sparken för att kunna gå till brevlådan efter stroken. Nu sprang jag om än i snigeltempo, 7 km! :banana: Stolt!
 
Nästa år tänker jag inte anmäla mig till någon halvmara :p Rätt trött på att känna pressen att springa de här långpassen för att orka. Just nu skiter jag i vilken tid jag får också, så illa är det haha! Nej ska vi vara med i Oslo även nästa år blir det 10 km bara. Jag löptränar gärna men vill slippa pressen att orka springa 21 km. Runt milen är lagom för mig. Efter i år har jag sprungit halvmara som lopp två ggr och jag behöver inte göra det igen 😅

Inte styrketränat på evigheter och nu när vardagen efter semestern börjar komma tillbaka börjar jag bli riktigt sugen! Men löpningen får gå före till den 21 september, sen blir det styrketräning igen. Även löpning såklart men inte lika pressat :)

Ska springa i morgon och hoppas orka på söndag. Är på ridläger fredag-sön så kommer vara lite trött :p
 
Jag och en kollega anmälde oss till ett lopp ikväll, 7,4 km. Loppet gick där jag hade min milrunda när vi bodde där när jag sprang förr så jag blev så sugen. Jag tänkte att om jag springer 3 km som är det jag klarat tidigare, så kan jag blanda jogg och gång sen. Men jag sprang 7 km!! Jag kom sist och de hade packat ihop mål och allt när jag kom dit men jag sprang 7 km och gick den allra sista biten med skavsår!! Tjohoo! Om man tänker tillbaka så för 2,5 år sedan fick jag ta hjälp av sparken för att kunna gå till brevlådan efter stroken. Nu sprang jag om än i snigeltempo, 7 km! :banana: Stolt!

Underbart! :love::banana: Heja dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 863
· Visningar
59 910
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 588
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 603
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 504
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp