Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Huu, det ser riktigt jobbigt ut! :eek: Att liksom klara att göra ett litet hopp i det läget...O_o Vem kom ens på idén?:confused::laugh: Jag är full av beundran att du klarade att utföra det och med så pass mkt vikt dessutom!:bow::banana:
Själva hoppet är inte en del av rörelsen som så, men det blir så naturligt (eller ska bli i alla fall, om man tar ut rörelsen ordentligt) när man använder kraft från höften för att få upp stången. Just att stången ska få kontakt med och liksom studsa från höften på väg upp är jätteviktigt, annars kör man slut på axlar och armar väldigt fort. Jag har idag mer träningsvärk i baksida lår + rumpan än i axlarna vilket jag tolkar som ett kvitto på att jag inte var helt fel ute med tekniken igår ändå :D
 
Ösregnade när jag behövde springa för att hinna på lunchen så jag sket faktiskt i det och gör ett nytt försök ikväll och får kanske flytta ridpasset till i morgon. Körde lite yoga för att sträcka ut nacke och axlar istället :)
 
Själva hoppet är inte en del av rörelsen som så, men det blir så naturligt (eller ska bli i alla fall, om man ut rörelsen ordentligt) när man använder kraft från höften för att få upp stången. Just att stången ska få kontakt med och liksom studsa från höften på väg upp är jätteviktigt, annars kör man slut på axlar och armar väldigt fort. Jag har idag mer träningsvärk i baksida lår + rumpan än i axlarna vilket jag tolkar som ett kvitto på att jag inte var helt fel ute med tekniken igår ändå :D
Jag förstår! Väldigt imponerande! :bow:
 
Blev inget löppas igår klockan drog iväg och jag ville inte ha med kidsen så jag skippade. Ikväll ska jag dock ut i regnet, fullständigt öser ner emellanåt så jag hoppas det lättar tills jag ska ut. Lätt regn har jag inget emot men ösregn kan kvitta helt faktiskt.
 
Blev inget löppas igår klockan drog iväg och jag ville inte ha med kidsen så jag skippade. Ikväll ska jag dock ut i regnet, fullständigt öser ner emellanåt så jag hoppas det lättar tills jag ska ut. Lätt regn har jag inget emot men ösregn kan kvitta helt faktiskt.
Håller tummarna för att det blir uppehåll!

KL
Har haft det himla svårt att komma igång igen efter semestern, men lyckades iaf ta mig till gymmet imorse. Knäböj är fortfarande Enemy No.1, förstår mig bara inte på denna övning :crazy: Bänkpress kändes dock stabilt, skönt! Breddade mitt grepp något och då kändes det inte alls lika vingligt som det gjort. På lördag blir det marklyft och militärpress, längtar då jag vill se om jag märker någon skillnad i de övningarna med bälte på! Märkte för övrigt ingen skillnad i knäböj med bälte på, men det beror nog på att min teknik är undermålig :D
 
Håller tummarna för att det blir uppehåll!

KL
Har haft det himla svårt att komma igång igen efter semestern, men lyckades iaf ta mig till gymmet imorse. Knäböj är fortfarande Enemy No.1, förstår mig bara inte på denna övning :crazy: Bänkpress kändes dock stabilt, skönt! Breddade mitt grepp något och då kändes det inte alls lika vingligt som det gjort. På lördag blir det marklyft och militärpress, längtar då jag vill se om jag märker någon skillnad i de övningarna med bälte på! Märkte för övrigt ingen skillnad i knäböj med bälte på, men det beror nog på att min teknik är undermålig :D
Jag startade i lätt duggregn och 5min in i rundan så blev det uppehåll:up:

Fick till ett superpass! Va supernoga med löptekniken och kroppen kändes så lätt och inga känningar i knäna öht plus att medeltempot sänktes med nästan 15sek/km utan att det kändes jobbigt utan snarare det lättaste löppasset på veckor trots både längre distans och högre tempo.
Så underbart när allt bara flyter!
 
Hejhej hallå tråden, smyger in o säger hej bara 👋 Efter sommarens lättja vad gäller träningen börjar jag känna mig riktigt sugen på lite träningsrutiner igen 😍
Så jag har smugit igång lite promenader, jogg och styrketräning här på hemmaplan till att börja med sen tänker jag crossfit igen i höst. I november ska jag börja jobba deltid efter ett år som mammaledig så då är jag ju tom i samma stad som crossfitboxen ibland vilket kanske kan underlätta :p
 
Nöjd med kvällens tur :)
F2F7DB16-495E-43C9-BDC6-77BB0B7463EC.jpeg
 
Jag har en lugn vecka i veckan. Körde lite överkropp i tisdags (gjorde några ettor på 40 kg i militärpress, kändes förvånansvärt lätt), ganska lätta mark igår (som tyngst en fyra på 100 kg) och så ska jag köra lite lätt bänk och böj i helgen. Nästa vecka drar mitt nya träningsprogram igång, som jag vet inte vet hur det ser ut än :nailbiting: , så jag tänker vara utvilad och på hugget!
 
Min arbetsdag igår blev mkt mindre ansträngande och kortare än väntat. Och solen strålade, fåglarna kvittrade och det var ljuvligt varmt. Så det var ju som gjort för en löptur! :love: Sprang 9 km för orkade inte trixa så att det skulle bli 10. Mina rundor här hemma, om jag inte ska behöva vända tillbaka ngn gång, blir antingen under 10 eller ganska mkt över. Så det fick bli 9. Hade ändå ingen betydelse eftersom jag sprang rejält långsammare än sist. Men ville inte anstränga mig allt för mkt med tanke på den intensiva vecka jag haft. Det fanns inget direkt krut i kroppen, vilket är fullt förståeligt. Svettigt blev det ändå!:D
 
Lite stel i benen efter löpningen igår, bara att ladda om för snart kommer farmor och farfar för att ta hand om trollen så jag kan åka till gymmet. Ska försöka mej på ett benpass idag, har fått va försiktig med vissa övningar eftersom ena knät bråkat.
 
Jag sprang strax över 10 km igår, för andra gången i sommar 🙌🏼. Det gick ganska bra, lite segt andra halvan men jag hade jobbat natt och bara kunnat sova tre timmar efter det så känns ändå inte så konstigt.

I måndags sprang jag en kuperad 5-kmrunda och i tisdags red jag ett pass på ridbanan.
Nu ska jag ut ikväll och kanske dansa lite men antagligen mest inta ganska mycket bubbel 😄. Har ett pass kvar och det blir nog imorgon kväll eller söndag förmiddag. Är sugen på styrka!
 
Har sprungit fjällmara idag! :bump:28 km och ca 1000 höjdmeter. Fantastisk dag, underbart väder, helt makalösa vyer över fjällen och riktigt bra arrangemang! Jag är riktigt mör i kroppen, har haft kramp typ överallt och träningsvärken lär inte vara nådig imorgon men är jättenöjd med min insats:) sprang på 4 timmar och 6 min vilket är mindre än jag trodde (googlade innan och baserat på min vanliga miltid verkade det rimligt att vänta sig en tid på runt 4,5-5 timmar).

Lärde mig några bra saker om att springa längre lopp, typ att det INTE var bra att käka en macka en timme innan, jag fick håll vilket jag kanske borde ha kunnat räkna ut. Och jag klarar typ inte av att äta något alls egentligen, försökte med lite kanelbulle och choklad men det gick inte alls, däremot funkade sån där sportdryck och druvsocker asbra :up: sen hade det väl varit skönt att få sova lite i alla fall natten innan, men det tyckte inte ettåringen här hemma:angel: (han håller på att få tänder).
 
Har sprungit fjällmara idag! :bump:28 km och ca 1000 höjdmeter. Fantastisk dag, underbart väder, helt makalösa vyer över fjällen och riktigt bra arrangemang! Jag är riktigt mör i kroppen, har haft kramp typ överallt och träningsvärken lär inte vara nådig imorgon men är jättenöjd med min insats:) sprang på 4 timmar och 6 min vilket är mindre än jag trodde (googlade innan och baserat på min vanliga miltid verkade det rimligt att vänta sig en tid på runt 4,5-5 timmar).

Lärde mig några bra saker om att springa längre lopp, typ att det INTE var bra att käka en macka en timme innan, jag fick håll vilket jag kanske borde ha kunnat räkna ut. Och jag klarar typ inte av att äta något alls egentligen, försökte med lite kanelbulle och choklad men det gick inte alls, däremot funkade sån där sportdryck och druvsocker asbra :up: sen hade det väl varit skönt att få sova lite i alla fall natten innan, men det tyckte inte ettåringen här hemma:angel: (han håller på att få tänder).

Häftigt och bra jobbat! Nåt sånt skulle jag kunna tänka mig att göra nån gång också :)
 
Jag har haft en lugn träningsvecka efter åtta veckors ganska tung träning. Just nu känns kroppen stark och återhämtad (så himla skönt att inte ha träningsvärk nånstans). Imorgon ska jag köra lite lätt knäböj och lalla runt lite på gymmet, för på måndag börjar jakten på 110 kg böj, 60 kg bänk, 130 kg mark och 50 kg militärpress. 💪
 
Har sprungit fjällmara idag! :bump:28 km och ca 1000 höjdmeter. Fantastisk dag, underbart väder, helt makalösa vyer över fjällen och riktigt bra arrangemang! Jag är riktigt mör i kroppen, har haft kramp typ överallt och träningsvärken lär inte vara nådig imorgon men är jättenöjd med min insats:) sprang på 4 timmar och 6 min vilket är mindre än jag trodde (googlade innan och baserat på min vanliga miltid verkade det rimligt att vänta sig en tid på runt 4,5-5 timmar).

Lärde mig några bra saker om att springa längre lopp, typ att det INTE var bra att käka en macka en timme innan, jag fick håll vilket jag kanske borde ha kunnat räkna ut. Och jag klarar typ inte av att äta något alls egentligen, försökte med lite kanelbulle och choklad men det gick inte alls, däremot funkade sån där sportdryck och druvsocker asbra :up: sen hade det väl varit skönt att få sova lite i alla fall natten innan, men det tyckte inte ettåringen här hemma:angel: (han håller på att få tänder).
Det låter som en fantastisk upplevelse! Och vilken prestation!! Wow!! :banana::bow:
 
Jag har precis varit ute och sprungit 13 km i lugnt tempo. Hade bestämt mig för att hålla lugnt och jämnt tempo. Kollade därför inte klocka en enda gång utan gick bara på känslan.

Men det var en ovanligt oskön runda. Benen var tunga och matta hela rundan och värmen tog rätt mkt på mig. Så det var så att säga en ganska dålig känsla i kroppen hela passet. Blev därför lite överraskad när jag sen såg att snittempot ändå varit 5.53/km. Så att så himla långsamt gick det ju ändå inte då.

Nästa helg ska jag faktiskt springa lopp! Det ska bli skitkul! :banana: Vet inte riktigt hur jag ska lägga upp träningen i veckan bara med tanke på de matta benen idag. Måste klura lite på det. Det är dock bara ett 5 km-lopp så det är bara för att det är kul!
 
Har sprungit fjällmara idag! :bump:28 km och ca 1000 höjdmeter. Fantastisk dag, underbart väder, helt makalösa vyer över fjällen och riktigt bra arrangemang! Jag är riktigt mör i kroppen, har haft kramp typ överallt och träningsvärken lär inte vara nådig imorgon men är jättenöjd med min insats:) sprang på 4 timmar och 6 min vilket är mindre än jag trodde (googlade innan och baserat på min vanliga miltid verkade det rimligt att vänta sig en tid på runt 4,5-5 timmar).

Lärde mig några bra saker om att springa längre lopp, typ att det INTE var bra att käka en macka en timme innan, jag fick håll vilket jag kanske borde ha kunnat räkna ut. Och jag klarar typ inte av att äta något alls egentligen, försökte med lite kanelbulle och choklad men det gick inte alls, däremot funkade sån där sportdryck och druvsocker asbra :up: sen hade det väl varit skönt att få sova lite i alla fall natten innan, men det tyckte inte ettåringen här hemma:angel: (han håller på att få tänder).

Åh vad roligt, det skulle jag vilja göra någon gång! :) Bra jobbat!
 
Har lyckats få till mina tre styrketräningspass den här veckan :up: Gillar verkligen överkroppsträningen just nu, kanske för att jag inte känner mig lika begränsad där (även om jag naturligtvis anpassar mig, typ sitter ner vid pressövningar och hellre gör fler lätta reps än färre tunga).

Överlag är jag verkligen supernöjd med träningen under semestern! :) Imorgon börjar jag jobba igen och då får jag styra om planerna lite. Tanken är styrketräning två gånger per vecka, ett pass på min hemmajobbardag och ett pass på helgen. Och så hoppas jag kunna hålla mina 8000 steg per dag, har laddat upp med matlådor i frysen för att slippa laga mat över huvud taget på vardagarna och istället hinna ta en promenad och gå och lägga mig tidigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 870
· Visningar
60 060
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 648
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 641
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 553
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp