Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag kört en morgonrunda. Är lite irriterad dock på att jag inte hittar ngn bättre sträcka. Behöver hålla sådan koll på trafiken hela tiden.

Körde iaf två varv så det blev strax under 8 km. Det var nästan komiskt hur fullständigt sjöblöt jag var av svett när jag kom hem! Men jag antar att det är min goda förmåga att svettas oceaner som gör att jag är så pass värmetålig. :p Så man får väl ta det onda med det goda.

Resten av dagen blir det sol och bad och förmodligen håller jag en vilodag imorgon. Blir säkert ändå en hel del promenader.
 
Idag har jag kört en morgonrunda. Är lite irriterad dock på att jag inte hittar ngn bättre sträcka. Behöver hålla sådan koll på trafiken hela tiden.

Körde iaf två varv så det blev strax under 8 km. Det var nästan komiskt hur fullständigt sjöblöt jag var av svett när jag kom hem! Men jag antar att det är min goda förmåga att svettas oceaner som gör att jag är så pass värmetålig. :p Så man får väl ta det onda med det goda.

Resten av dagen blir det sol och bad och förmodligen håller jag en vilodag imorgon. Blir säkert ändå en hel del promenader.

Vart är du? :)
 
Blev inte mkt tränat förra veckan (heller) pga jobbresa och i helgen så va jag helt dränerad på energi. Blev en chock för min mammalediga kropp och själ av vara i huvudstaden och vara på benen/jobba 2dygn 🤣 Men i morse blev det en sväng till gymmet och det gjorde gott!
 
Någon som är på att sätta upp träningsmål fram till jul? Jag har satt upp det SJUKT ambitiösa målet 80 pass fram till nyår :nailbiting: Men då ska tilläggas att jag i dagsläget tränar varje dag innan jobbet som regel, och är jag väldigt trött eller har träningsvärk så blir det ett lugnt pass. Huvudsaken är att jag tar mig till gymmet/ut på löpspåret oavsett om det blir ett tufft pass eller lite luffsande.

Någon som vill haka på utmaningen X pass fram till nyår? Eller sätta upp något annat mätbart mål?
 
Någon som är på att sätta upp träningsmål fram till jul? Jag har satt upp det SJUKT ambitiösa målet 80 pass fram till nyår :nailbiting: Men då ska tilläggas att jag i dagsläget tränar varje dag innan jobbet som regel, och är jag väldigt trött eller har träningsvärk så blir det ett lugnt pass. Huvudsaken är att jag tar mig till gymmet/ut på löpspåret oavsett om det blir ett tufft pass eller lite luffsande.

Någon som vill haka på utmaningen X pass fram till nyår? Eller sätta upp något annat mätbart mål?

Jag har ett viktmål i baslyften, om det duger? :D

Det är tolv veckor kvar av året, om jag inte räknat alldeles fel. Jag tränar i snitt varannan dag, och mitt mål blir nog att vidhålla det. Skulle vilja träna oftare, men jag har lite för många faktorer som jag inte kan påverka som gör att jag inte kan planera för fler pass än så.
 
Jag har ett viktmål i baslyften, om det duger? :D

Det är tolv veckor kvar av året, om jag inte räknat alldeles fel. Jag tränar i snitt varannan dag, och mitt mål blir nog att vidhålla det. Skulle vilja träna oftare, men jag har lite för många faktorer som jag inte kan påverka som gör att jag inte kan planera för fler pass än så.

Såklart det duger! :love:
 
Någon som är på att sätta upp träningsmål fram till jul? Jag har satt upp det SJUKT ambitiösa målet 80 pass fram till nyår :nailbiting: Men då ska tilläggas att jag i dagsläget tränar varje dag innan jobbet som regel, och är jag väldigt trött eller har träningsvärk så blir det ett lugnt pass. Huvudsaken är att jag tar mig till gymmet/ut på löpspåret oavsett om det blir ett tufft pass eller lite luffsande.

Någon som vill haka på utmaningen X pass fram till nyår? Eller sätta upp något annat mätbart mål?

Jag ska försöka fundera ut ett rimligt mål, det hade varit kul att ha kanske 😃 Det enda är att jag börjar jobba i november efter ett års föräldraledighet så lite osäker hur mkt energi som kommer finnas till träning då...
Men som sagt ska fundera! 👍
 
Såklart det duger! :love:

Ah men då så! :D

Knäböj: Vill bli stabil på vikter runt 100 kg och kunna ta 110 kg. Utöver att bli stark i 1RM vore det kul att klara typ en trea på 100 kg.
Bänkpress: Vill bli stabil på vikter runt 55 kg och kunna ta 60 kg. 5 x 55 låter fint också.
Marklyft: Vill bli stabil på vikter runt 110 kg och kunna ta 130 kg. Att dra 10 x 100 vore coolt!
(Militärpress: Vill bli stabil på vikter runt 45 kg och kunna ta 50 kg.)

De tre första lyften är primära, därav parentesen på den sista.

Om jag bara får hjälp med ett bra program (och jag har ju en online-PT) och kan hålla mig hyfsat frisk och skadefri borde det gå. :up:
 
Någon som är på att sätta upp träningsmål fram till jul? Jag har satt upp det SJUKT ambitiösa målet 80 pass fram till nyår :nailbiting: Men då ska tilläggas att jag i dagsläget tränar varje dag innan jobbet som regel, och är jag väldigt trött eller har träningsvärk så blir det ett lugnt pass. Huvudsaken är att jag tar mig till gymmet/ut på löpspåret oavsett om det blir ett tufft pass eller lite luffsande.

Någon som vill haka på utmaningen X pass fram till nyår? Eller sätta upp något annat mätbart mål?

Kul! Ska absolut fundera lite på detta. Har just nu en halvmara att överleva om knappt 2 veckor. Efter det ska jag vila knäna från löpning och börja styrketräna igen. Ska som sagt fundera på nåt mål :)
 
Någon som är på att sätta upp träningsmål fram till jul? Jag har satt upp det SJUKT ambitiösa målet 80 pass fram till nyår :nailbiting: Men då ska tilläggas att jag i dagsläget tränar varje dag innan jobbet som regel, och är jag väldigt trött eller har träningsvärk så blir det ett lugnt pass. Huvudsaken är att jag tar mig till gymmet/ut på löpspåret oavsett om det blir ett tufft pass eller lite luffsande.

Någon som vill haka på utmaningen X pass fram till nyår? Eller sätta upp något annat mätbart mål?
Jag är på också! Måste bara fundera på vilket mål jag ska ha. Tänkte faktiskt häromdagen att jag skulle kolla samma sak!
 
Någon som är på att sätta upp träningsmål fram till jul? Jag har satt upp det SJUKT ambitiösa målet 80 pass fram till nyår :nailbiting: Men då ska tilläggas att jag i dagsläget tränar varje dag innan jobbet som regel, och är jag väldigt trött eller har träningsvärk så blir det ett lugnt pass. Huvudsaken är att jag tar mig till gymmet/ut på löpspåret oavsett om det blir ett tufft pass eller lite luffsande.

Någon som vill haka på utmaningen X pass fram till nyår? Eller sätta upp något annat mätbart mål?
Jag är gärna med, men jag satsar nog på lite mer blygsamma 50 pass innan nyår ;) Tror jag ska sätta upp en lapp på kylen där jag kryssar av för varje pass jag gjort, det skulle kännas bra!

Vad gäller vikter skulle jag vilja ta kroppsvikt i frivändning (jag är 7,5 kg ifrån i dagsläget) och klara 5 strikta pull ups (klarar 3+1 i dagsläget) innan nyår. Frivändingen känns absolut mer görbar än pull ups, men vi får väl se hur det går!
 
Jag är gärna med, men jag satsar nog på lite mer blygsamma 50 pass innan nyår ;) Tror jag ska sätta upp en lapp på kylen där jag kryssar av för varje pass jag gjort, det skulle kännas bra!

Vad gäller vikter skulle jag vilja ta kroppsvikt i frivändning (jag är 7,5 kg ifrån i dagsläget) och klara 5 strikta pull ups (klarar 3+1 i dagsläget) innan nyår. Frivändingen känns absolut mer görbar än pull ups, men vi får väl se hur det går!

Jag har ett excelark :angel: Överstrykningsfunktionen och färgkoder osv. är himla trevligt!

80 pass innan nyår startade 1 september, kan jag tillägga. Så 6 st är redan gjorda :p
 
Det är bra att träna.
Det är bra att äta hälsosamt.
Det är bra att väga lagom.
Tyvärr blir ofta den vetskapen och tankarna om det till stress, press och överdrift.
Tror att många håller med.
Vi lever i en sån tid dessutom.
Utan att veta vad som hände så har jag slappnat av lite.
Mitt mål är att motionera minst varannan dag. Det landar ofta på 4-5 dagar i veckan. Förr var det ofta 6 dagar. Absolut inget fel i det om man trivs med det men för mig blev det till slut för mycket, ett trist måste.
När jag motionerar nu så gör jag det så bra jag kan. Kroppen har återhämtat sig och även om latmasken gnäller i bland så känns passen på alla sätt mindre tunga.
Jag har fortfarande kvar min strategi om att äta nyttigt på vardagarna och unna mig på helgerna.
Men jag äter mig alltid mätt. Känner mig inte som en sämre människa för att jag tar lite till.
Tittar mig i spegeln och är medveten om att jag väger lite mer än förut. Men känner inte samma panik över det som jag ibland gjorde förut. Känns till och med ok.
Kanske är jag inne i en bra period. Kanske tittar jag mig i samma spegel i morgon och känner annorlunda.
Men i dag är i dag.
Hoppas att ni också kan se er i spegeln och vara nöjda med vilka ni är.
 
Det är bra att träna.
Det är bra att äta hälsosamt.
Det är bra att väga lagom.
Tyvärr blir ofta den vetskapen och tankarna om det till stress, press och överdrift.
Tror att många håller med.
Vi lever i en sån tid dessutom.
Utan att veta vad som hände så har jag slappnat av lite.
Mitt mål är att motionera minst varannan dag. Det landar ofta på 4-5 dagar i veckan. Förr var det ofta 6 dagar. Absolut inget fel i det om man trivs med det men för mig blev det till slut för mycket, ett trist måste.
När jag motionerar nu så gör jag det så bra jag kan. Kroppen har återhämtat sig och även om latmasken gnäller i bland så känns passen på alla sätt mindre tunga.
Jag har fortfarande kvar min strategi om att äta nyttigt på vardagarna och unna mig på helgerna.
Men jag äter mig alltid mätt. Känner mig inte som en sämre människa för att jag tar lite till.
Tittar mig i spegeln och är medveten om att jag väger lite mer än förut. Men känner inte samma panik över det som jag ibland gjorde förut. Känns till och med ok.
Kanske är jag inne i en bra period. Kanske tittar jag mig i samma spegel i morgon och känner annorlunda.
Men i dag är i dag.
Hoppas att ni också kan se er i spegeln och vara nöjda med vilka ni är.
Åh vad bra skrivet, och vad härligt att höra det här från just dig! Jag har nämligen tyckt ibland när jag läst dina inlägg att det låtit som att du gjort livet lite onödigt svårt och satt lite för mycket press på dig med just träningen, på ett sätt som verkade göra att det inte kändes så lustfyllt för dig. Jag tycker det låter som att du landat i en jättesund inställning, och jag jobbar mycket för att ha samma inställning själv. Heja dig!
 
Jag är gärna med, men jag satsar nog på lite mer blygsamma 50 pass innan nyår ;) Tror jag ska sätta upp en lapp på kylen där jag kryssar av för varje pass jag gjort, det skulle kännas bra!

Vad gäller vikter skulle jag vilja ta kroppsvikt i frivändning (jag är 7,5 kg ifrån i dagsläget) och klara 5 strikta pull ups (klarar 3+1 i dagsläget) innan nyår. Frivändingen känns absolut mer görbar än pull ups, men vi får väl se hur det går!
Nu har jag bara 49 pass kvar :D

Drog av ett yogapass på 20 minuter såhär innan läggdags. Provade Yoga With Adriene för första gången, det kändes bra! Mycket fokus på ryggen p.g.a de reprimander jag fick igår :o

Planen för resten av veckan är för övrigt crossfit onsdag + fredag och ridlektion på lördag. Eventuellt blir det något även på söndag, om andan faller på osv :)
 
Signade mig en prova-på-månad på lokala gymmet igår! Har inte tränat alls sen i våras när jag körde 3 mån crossfit.. saken är att jag egentligen vill träna crossfit men närmaste box ligger nästan 3 mil bort och jag är arbetslös. Känns dumt att signa sig på en box i tex Lund och så slutar det med att jag får ett jobb i Kristianstad = jätteomväg.
Så får testa att gå tillbaka till gymråttelivet! Har ju kört CF-inspirerat även innan när jag var medlem på vanligt gym, så det ska nog gå bra Ska köra ett pass strax och se hur det känns.
 
Nu har jag bara 49 pass kvar :D

Drog av ett yogapass på 20 minuter såhär innan läggdags. Provade Yoga With Adriene för första gången, det kändes bra! Mycket fokus på ryggen p.g.a de reprimander jag fick igår :o

Planen för resten av veckan är för övrigt crossfit onsdag + fredag och ridlektion på lördag. Eventuellt blir det något även på söndag, om andan faller på osv :)

Härligt! :love:

Själv körde jag pass nummer 7 precis, lugn 7,2 km morgonjogg på 53 min.

36374
 
Lallar runt på gymmet nu på morgonen. Drog på mig ett lättare ryggskott i fredags så till och med igår var det bara fokus på att vara i rörelse, hålla ryggen varm och undvika att sitta. :p Så nu kör jag i princip uppvärmning och bara några få tyngre lyft för att känna hur det känns. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 916
· Visningar
61 252
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 900
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 866
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 841
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp