Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå djurmöten så möter jag de här hela tiden nu (kass bild):
DSC_1921.JPG

Eftersom jag ändå är mer stockholmare än norrlänning blir jag väldigt förtjust varje gång 😅
 
Så komiskt för jag har länge funderat på om någon väljer kondition först :rofl:
Har du bra tips? Jag avskyr verkligen allt med kondition oavsett om det är pw, löpning, airbike, rodd etc. Vilket är så dumt för cardio ihop med styrka sägs vara optimalt.
Vad är det du avskyr? Jag älskar att vara utomhus, älskar lugnet jag får av konditionsträning (får inte alls samma effekt av styrketräning) och när det går bra: känslan av att jag skulle kunna springa hur långt som helst. Sen enkelheten, att det bara är att gå utanför dörren och börja (men du hade väl ändå gym hemma?). Om du tycker det är tråkigt så kanske lyssna på ljudbok?
 
Underbar löptur ikväll, tyvärr va nya rundan inte så lång som jag hoppades. Trodde den skulle vara runt milen men den va bara 8,2km, men å andra sidan så va det en superfin tur med 50/50 grus/asfalt och ganska mkt backar.
 
Nä jag veeeeet ju det :p Det är mest mentalt som det är jobbigt. Jag är van att kunna hantera depp och jobbighetskänslor med att riva av ett träningspass eller röja runt med något annat. Nu måste jag typ vila efter att ha tömt diskmaskinen... Så att jobba heltid och pendla räcker liksom, träning får inte riktigt plats i ekvationen. Hur mycket jag än vill.

Precis! Höll fre märrä! Som vi säger i Värmland :D😘 Ta en promenad om du orkar annars innan sig att slappa. Det är inget man gör så ofta annars när man är van att va aktiv:)
 
Åh jag blir så peppad av att läsa hur ni tränar! :love:

Status här är dock gravid i vecka 34 och halsont från :devil: så jag håller mig lugn :idea:

(För övrigt måste jag försöka sluta jämföra mig med alla jag ser på Instagram som tränar massor ända fram till förlossningen... de flesta IRL gör nog INTE det. Och alla har olika förutsättningar.)

Avföööööööölj säger jag 😁

Hur ska man kunna inte jämföra sig när man får det serverat rakt i ansiktet varje dag i peppiga o fina bilder?? Omöjligt! 😘😘
 
Känns att jag inte är van vid asfaltlöpning, löjligt stel i bäckenet/höftlederna idag och det har väl en del med täta graviditeter att göra också eftersom jag hade rätt rejäl foglossning. Känns som det gnisslar om mej:cautious:
Gissar att jag behöver träna en del på hårt underlag och stabilitet inför Gbg varvet om jag inte ska gå av på mitten.
 
Ryggmusklerna börjar lugna sig lite efter kiropraktormisshandeln känns det som. Ska ta med alla tre hästar och hunden på en promenad i det fina vädret på lunchen idag, that´s it. Får hoppas att jag vilar mig i form tills loppet på lördag :p Är livrädd för att vakna upp förkyld när som helst också eftersom maken är förkyld och inte kommer starta på lördag pga det :nailbiting:
 
Ryggmusklerna börjar lugna sig lite efter kiropraktormisshandeln känns det som. Ska ta med alla tre hästar och hunden på en promenad i det fina vädret på lunchen idag, that´s it. Får hoppas att jag vilar mig i form tills loppet på lördag :p Är livrädd för att vakna upp förkyld när som helst också eftersom maken är förkyld och inte kommer starta på lördag pga det :nailbiting:
Ohh I now the feeling! Jag är livrädd att bli förkyld innan nästa helg då vi ska springa Lidingö! Jag jobbar dessutom i vården = träffar människor hela tiden!
 
Ohh I now the feeling! Jag är livrädd att bli förkyld innan nästa helg då vi ska springa Lidingö! Jag jobbar dessutom i vården = träffar människor hela tiden!

Ja fy! Jag har dessutom barn i dagis och småskoleåldern och i alla fall dagisbarnen är ju vandrande baciller :p

Håller tummarna för att vi klarar oss!
 
Ryggmusklerna börjar lugna sig lite efter kiropraktormisshandeln känns det som. Ska ta med alla tre hästar och hunden på en promenad i det fina vädret på lunchen idag, that´s it. Får hoppas att jag vilar mig i form tills loppet på lördag :p Är livrädd för att vakna upp förkyld när som helst också eftersom maken är förkyld och inte kommer starta på lördag pga det :nailbiting:
Nej vad trist att du inte får sällskap på loppet! Eller ni kanske inte hade tänkt springa tillsammans i vilket fall som helst? Tråkigt, oavsett! Hoppas att du håller dig kry och kan ta dig igenom det på hyfsat njutbart sätt - jag tipsar om att lyssna på Träningspodden avsnitt 171 där Jessica berättar om sin senaste maratonupplevelse som hon inte var varken peppad eller riktigt redo för, men som gick hur bra som helst. Till och med jag, som hellre skulle dö än springa lopp, blev lite peppad av det ;)
 
Jag planerar inför styrketräning i egen regi efter jobbet. Planen var ju crossfit, men eftersom jag insett att valken i handen är mer som en blåsa och kvällens pass innehåller en jäkla massa pull ups och toes to bar (vilket är i princip det värsta man kan utsätta sina handflator för) kör jag mitt eget race istället. Vill inte riskera att handflatan går sönder och hindrar mig från att överhuvudtaget hålla i någon slags stång i typ en vecka (för att inte tala om hur ont det gör). Been there done that, och det var inte kul!

Jag kommer dock att lägga in lite pull ups-jobb ändå eftersom jag var så peppad på det, men bara så mycket som jag känner funkar. Det kommer bli fokus överkropp rent generellt eftersom mina ben är rätt ledsna efter lördagens + måndagens pass. Ska bli kul att knåpa ihop ett eget pass, det är ju inte så ofta jag gör det!
 
Vill inte riskera att handflatan går sönder och hindrar mig från att överhuvudtaget hålla i någon slags stång i typ en vecka (för att inte tala om hur ont det gör). Been there done that, och det var inte kul!
Så skulle jag också tänka faktiskt! Bättre att det får läka ihop och försvinna av sig självt istället för att det ska gå upp och ta ännu längre tid på sig :angel: Men skönt att du ändå kan träna!
 
Ryggmusklerna börjar lugna sig lite efter kiropraktormisshandeln känns det som. Ska ta med alla tre hästar och hunden på en promenad i det fina vädret på lunchen idag, that´s it. Får hoppas att jag vilar mig i form tills loppet på lördag :p Är livrädd för att vakna upp förkyld när som helst också eftersom maken är förkyld och inte kommer starta på lördag pga det :nailbiting:
Drick Proviva! En stabil mage stärker immunförsvaret. Jag har själv börjat med det efter min mardröms-vår. Fick tipset av en läkare.

Sen kan du även köra sådan nässpray som stoppar förkylning. Det är mga som tycker de fungerar.
 
Drick Proviva! En stabil mage stärker immunförsvaret. Jag har själv börjat med det efter min mardröms-vår. Fick tipset av en läkare.

Sen kan du även köra sådan nässpray som stoppar förkylning. Det är mga som tycker de fungerar.
Har du nåt förslag på sort? Den jag köpte är vidrig, det känns som att näsan ska trilla av!
 
Drick Proviva! En stabil mage stärker immunförsvaret. Jag har själv börjat med det efter min mardröms-vår. Fick tipset av en läkare.

Sen kan du även köra sådan nässpray som stoppar förkylning. Det är mga som tycker de fungerar.

Är det någon idé 3 dagar innan ett lopp?
 
Nej vad trist att du inte får sällskap på loppet! Eller ni kanske inte hade tänkt springa tillsammans i vilket fall som helst? Tråkigt, oavsett! Hoppas att du håller dig kry och kan ta dig igenom det på hyfsat njutbart sätt - jag tipsar om att lyssna på Träningspodden avsnitt 171 där Jessica berättar om sin senaste maratonupplevelse som hon inte var varken peppad eller riktigt redo för, men som gick hur bra som helst. Till och med jag, som hellre skulle dö än springa lopp, blev lite peppad av det ;)

Vi hade tänkt springa ihop. Vi gjorde det förra året och vi är väldigt lika i vad snabba vi är och hur mycket vi orkar så det har funkat bra. Men jag klarar mig såklart själv också, men lite snopet :p Tror jag har hört just det avsnittet redan, men ska undersöka saken :D Dock glad att jag inte ska springa ett helt maraton... Ena kollegan ska springa hela, sen är vi tre (fyra innan maken bestämde sig för att skippa) som springer halva och två (tre från början men en har också blivit sjuk) som springer milen.
Ska dock bli fantastiskt väder så jag tror nog jag ska kunna gå in i min bubbla och ha det rätt gött ändå :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 867
· Visningar
60 001
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 623
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 629
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 537
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp