Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack!! :):) I Stockholm.
Ja det är verkligen härligt, och man blir nöjd på ett helt annat sätt när man vet att man verkligen gett allt! Jag är superimponerad att du klarade det när du sprang själv! Jag är lite för bekväm av mig för det :angel: har knappt gjort det på tävling ens förr, men idag lyckades jag motivera mig till det för jag tänkte att jag kommer ångra mig efteråt om jag maskar:D

Okej! Jamen eller hur!! Tack! Nä jag har inte heller fixat det förr, men nu hade jag bestämt redan dagen innan att jag skulle satsa på pb! Så då gick det. Sista biten tänkte jag på ett ordspråk min bror skickade till mig innan Vasaloppet: "Don't stop when u're tired - stop when u're done!" 💪för som du säger, man hade ångrat sig annars, springa 9 km för att sen maska sista, allt förgäves nää liksom XD.
 
Okej! Jamen eller hur!! Tack! Nä jag har inte heller fixat det förr, men nu hade jag bestämt redan dagen innan att jag skulle satsa på pb! Så då gick det. Sista biten tänkte jag på ett ordspråk min bror skickade till mig innan Vasaloppet: "Don't stop when u're tired - stop when u're done!" 💪för som du säger, man hade ångrat sig annars, springa 9 km för att sen maska sista, allt förgäves nää liksom XD.

Såå bra ordspråk! Man behöver någon sån att peppa sig själv med när det känns tufft när man är ute och kutar! Hjärnan är ju himla bra på att tala om för en att man borde spara på krafterna och gå hem och lägga sig i soffan efter några kilometer:D
 
Såå bra ordspråk! Man behöver någon sån att peppa sig själv med när det känns tufft när man är ute och kutar! Hjärnan är ju himla bra på att tala om för en att man borde spara på krafterna och gå hem och lägga sig i soffan efter några kilometer:D

Yes! Haha ja! Jag funderade faktiskt lite på det att asså varför vill man egentligen slå sin tid? Ut o kuta tills man dör liksom va ska de va bra för? 🤣 Men jo, för det känns så jäkla gött att persa! (eller annars också efter en runda!) Plus att god kondition är hälsosamt förstås 💪👍.
 
Lopp idag igen och ännu ett personbästa på milen!! :banana: 48 min 38 sekunder blev det!

Jag har haft lite ont i ena fotleden sedan förra loppet så jag tänkte att jag tar det lite som det kommer och första biten som var på gräs kände jag mycket riktigt av foten lite. Men så fort vi kom ut på asfalt kände jag ingenting så då kutade jag på! Är sjukt nöjd med loppet, speciellt eftersom jag orkade spurta men sedan var jag verkligen HELT SLUT när jag kom i mål, så jag tror jag verkligen lyckades disponera krafterna rätt.
GRYMT!!! WOW!!! Det är liksom en snittid på 4:52/km!! I en mil!! Fantastiskt!! 💪🎉👍🏻
 
En 3 km runda idag också. Börjar bli ganska tråkigt med rehab. Dottern följde dock med på cykel vilket livade till det lite. Blev dock enormt mga stopp och lågt tempo. Komiskt var att jag hade nollat min klocka på rekord innan. Jag gör det när jag ska sätta igång igen efter uppehåll för att få lite uppmuntran under perioden. Blev ganska komiskt dock när klockan tyckte att 3 km var min längsta runda någonsin, att 7 min-tempo var sjukt snabbt och att jag borde vila 45 h efter den prestationen. 😂 Jodå, jag ska fundera på det.😂
 
En 3 km runda idag också. Börjar bli ganska tråkigt med rehab. Dottern följde dock med på cykel vilket livade till det lite. Blev dock enormt mga stopp och lågt tempo. Komiskt var att jag hade nollat min klocka på rekord innan. Jag gör det när jag ska sätta igång igen efter uppehåll för att få lite uppmuntran under perioden. Blev ganska komiskt dock när klockan tyckte att 3 km var min längsta runda någonsin, att 7 min-tempo var sjukt snabbt och att jag borde vila 45 h efter den prestationen. 😂 Jodå, jag ska fundera på det.😂

Blir mycket stopp när jag har dottern med på cykel när jag springer också. Brukar se det som ett intervallpass för när hon drar iväg gör jag det också och sen blir det lugnare när hon tycker det är jobbigt eller måste stoppa 😅
 
Jag får också lätt förhårdnader och behöver fila och smörja regelbundet. Jag har dock varit enormt dålig på det, mycket för att filandet tagit tid och varit bökigt. För några år sedan fick jag en elektrisk fotfil (en sån man kan använda i duschen). Den gör det ungefär tjugofyra gånger enklare att ta hand om fötterna. :up:
Sån har jag med och den har blivit en pryl jag inte kan leva utan. Blir ju så mkt bättre med den :bow:
 
Någon här som tänkt springa Gbg-varvet? :) Jag såg just att datumen för Varvetmilen är släppta!

Jo, jag har tänkt! Känner flera som var med i år och har till och med gått med i en egen liten peppgrupp för träningen med en kompis och hennes kompis.

MEN: som vanligt är vardagen jäkligt ryckig när det gäller att få ihop tid för kontinuerlig träning och någon superkondition har jag inte hunnit jobba upp. Nu hade jag verkligen längtat efter de här höstkvällarna när det är för mörkt att gå ute i trädgården och skrota, det här är nästan min favorittid på året att ge mig ut ensam i mörkret med pannlampa och något trevligt i hörlurarna. Och utan att det är så kallt så det är plågsamt. Men då har såklart en överdjävlig förkylning valt att ockupera min kropp i snart en månad.

Förra måndagen fick jag nog av att försöka vänta ut skiten och tänkte att nåja ett par km kan jag väl ändå jogga, jag har ju i alla fall inte feber längre. I tisdags gick jag ut på en mil pw. I onsdags blev jag sängliggande och i torsdags var jag på vårdcentralen med bröstsmärtor över vänster sida.

Så även om det verkar ha varit möjligen ett revben som hostats sönder eller ett muskelfäste så känns det fortfarande av - om än mindre. Och det lär gå några veckor till av de fina höstkvällarna, innan jag vågar mig på konditionsträningen igen. 😡 Men jag ska göra vad jag kan, när jag väl kan, för att försöka komma till start!
 
Jo, jag har tänkt! Känner flera som var med i år och har till och med gått med i en egen liten peppgrupp för träningen med en kompis och hennes kompis.

MEN: som vanligt är vardagen jäkligt ryckig när det gäller att få ihop tid för kontinuerlig träning och någon superkondition har jag inte hunnit jobba upp. Nu hade jag verkligen längtat efter de här höstkvällarna när det är för mörkt att gå ute i trädgården och skrota, det här är nästan min favorittid på året att ge mig ut ensam i mörkret med pannlampa och något trevligt i hörlurarna. Och utan att det är så kallt så det är plågsamt. Men då har såklart en överdjävlig förkylning valt att ockupera min kropp i snart en månad.

Förra måndagen fick jag nog av att försöka vänta ut skiten och tänkte att nåja ett par km kan jag väl ändå jogga, jag har ju i alla fall inte feber längre. I tisdags gick jag ut på en mil pw. I onsdags blev jag sängliggande och i torsdags var jag på vårdcentralen med bröstsmärtor över vänster sida.

Så även om det verkar ha varit möjligen ett revben som hostats sönder eller ett muskelfäste så känns det fortfarande av - om än mindre. Och det lär gå några veckor till av de fina höstkvällarna, innan jag vågar mig på konditionsträningen igen. 😡 Men jag ska göra vad jag kan, när jag väl kan, för att försöka komma till start!

Kul att du tänkt vara med, men vad jobbigt med sjukdom och smärtor...! Krya på dig! Är ju ett tag kvar än! Har du sprungit Varvet förr?

Jag har planer på det:) Dock inte anmäld ännu.

Kul! Jag är inte heller anmäld ännu. Sprang du i år? Det gjorde jag :).
 
Kul att du tänkt vara med, men vad jobbigt med sjukdom och smärtor...! Krya på dig! Är ju ett tag kvar än! Har du sprungit Varvet förr?

Tack, jag är rätt seg, så just nu mest frustrerad över att hindras i mina ambitioner... Har mest gjort millopp, och en gång Stockholm Marathon men det är sju år sedan nu så det är gamla meriter. De senaste loppen jag varit med på så tycker jag milen har känts ganska lång! Men Göteborgsvarvet verkar ju vara en härlig folkfest och det inslaget minns jag med glädje från Stockholmsmaran, trots att det var svinkallt och blåste och ösregnade mest hela tiden dvs säkert rätt mycket mindre publik än ett normalare år.
 
Ridning och styrkepass gjort idag :) Planen är ridning och styrka även på onsdag sen kanske det blir nåt på söndag men det märks. Är på mässa i Oslo tre dagar och så jagar jag älg två dagar så vecka är rätt full😅
 
Tack, jag är rätt seg, så just nu mest frustrerad över att hindras i mina ambitioner... Har mest gjort millopp, och en gång Stockholm Marathon men det är sju år sedan nu så det är gamla meriter. De senaste loppen jag varit med på så tycker jag milen har känts ganska lång! Men Göteborgsvarvet verkar ju vara en härlig folkfest och det inslaget minns jag med glädje från Stockholmsmaran, trots att det var svinkallt och blåste och ösregnade mest hela tiden dvs säkert rätt mycket mindre publik än ett normalare år.
Sprang inte du Berlin maraton för några år sedan? Eller har jag fel för mig?
 
Tack, jag är rätt seg, så just nu mest frustrerad över att hindras i mina ambitioner... Har mest gjort millopp, och en gång Stockholm Marathon men det är sju år sedan nu så det är gamla meriter. De senaste loppen jag varit med på så tycker jag milen har känts ganska lång! Men Göteborgsvarvet verkar ju vara en härlig folkfest och det inslaget minns jag med glädje från Stockholmsmaran, trots att det var svinkallt och blåste och ösregnade mest hela tiden dvs säkert rätt mycket mindre publik än ett normalare år.

Okej! Häftigt med maraton, det vill jag prova nån gång!
Jag sprang Varvet i år för första gången, jättemycket publik längs banan!! Perfekt väder också iofs 😍.
 
@Diskurs Nej, Berlin har jag bara besökt som turist. I och för sig också då i ösregn och halv storm (story of my Life? :D) Men wow, hade jag haft möjlighet att sikta mot ett maraton till så hade Berlin varit grymt häftigt! Det och Medoc maraton med vin och ost och kakor som snacks står högt på önskelistan över lopp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 905
· Visningar
60 913
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 794
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 758
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
69 720
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp